Tisdag

Nej det blev ingen skola för mej idag heller för Ansaf kände sig lite osäker när det gällde sondningen så jag erbjöd mej att stanna idag också, lite tråkigt för jag missar en hel del i skolan känns det som men vad gör man inte.
Men vi gick från dagis så sa Ansaf att hon kände sig så pass säkert så att hon skulle fixa det imorgon och så har jag skrivit en komihåg lapp till henne..
Jacob va riktigt nära på att dra sonden idag också - busunge!! Men vi hann stoppa han och putta in den igen haha..
Ingen skada sked inte, men jag förstår han verkligen för hur kul är det att ha en slang i näsan?? Nej inget vidare... Längtar som bara den till operationen.
Men gud va han kör med personalen då haha.. Han ska verkligen inte äta vanlig mat och han ska verkligen inte sitta i sin stol när det är mat utan han ska sitta hos Ansaf.. Men jag vet att han bara fjantar sig för hemma går det bra i stolen och han äter små portioner här hemma så visst kan han. Men vi har sagt att dom får vara hårda med han och visa att det är dom som bestämmer.

Har fått tid till sväljröntgen iallafall, i mars någon gång..
I Malmö ska vi och hmm där hittar inte jag men som tur är så ska Logopeden följa med, hoppas jag iallafall =/
För jag lär aldrig hitta rätt haha..
Ska bli skönt att få veta ifall han sväljer fel eller om det bara va en engångsgrej med lungorna..
För jag vill ju att han ska kunna äta alltid..

Imorgon ska Jacob till dagis först klockan 11 och ska vara där till halv 5. Första gången hehe..
Då ska jag ha med mig mediciner så det får jag inte glömma..
Skönt att vi kan sova lite längre iallafall =) Till halv 8 sen måste han ha frukost så att han får sina 4 mål under dagen..
Jag börjar skolan först 12.30 så jag ska till Maxi och handla lite först, slut på tvättlappar så ikväll fick jag ta näsdukar som jag blötade ner med lite dusch tvål på och det funkade bra..

Jacob fick ett anfall imorse men inget mer under dagen - skönt..

Det känns som om Jacob nästan är helt återställd nu =)
Han har börjat skratt riktigt ordentligt och då vet jag att han är på G.
Plus så har han börjat med indianlätet igen =)
Så härligt är det..


Kommentarer
Postat av: Madde

Hm får han mer o mer anfall kanske beata skulle ta o göra ngt åt det med medicinerna. Hoppas d bra med er. vill träffa er snart?? Massor med kramar ! du vet var ja finns, ja kan följa med till malmö om du vill beroende på dag o så. kramis

2009-02-10 @ 21:35:01
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Anita

Hej Linda.

Vad skönt att det funkar så bra på dagis. Och att Jacob börjar bli frisk igen. Du ska till sjukhuset i Malmö. Det är jättelätt att hitta. Du tar bara buss nr 1 och åker till slutstationen(Södervärn). Sjukhuset har du precis framför dig när du går av. Du kan inte missa det. Du ska bara gå över den stora gatan och då står du nästan inne på sjukhuset, du ska bara gå genom grinden. Så det fixar du. Kan du fixa allt annat så tror jag du fixar detta med.

Kram

Anita

2009-02-12 @ 11:43:09
Postat av: Sara

Hej!

Allt bra?

Vet du vad vår psykologi lärare heter i efternamn?

Kram

2009-02-13 @ 10:30:27
URL: http://ensaraliten.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0