Välkommen år 2011

Nytt år nya möjligheter =)

Nu välkommnar vi det nya året och hoppas på att det har mycket bra att erbjuda oss alla!
Själv har jag lite nyårslöften som ska försöka hållas och bland annat så har jag lovat mig själv att ta tag i bloggen igen.
Minst ett inlägg om dagen (om jag hinner såklart)
Egentligen skulle jag ju fixat ny design helt och hållet men nej jag gillar den jag har så den får följa med ett tag till.

Har ni några nyårslöften?

Jag fick minsan ihop en hel drös hehe

1.
Sluta Röka
Inte rökt på 2 dagar, funkar bra!
2.
Inget godis
Den första månaden, januari, så är det helt förbjudet med godis men sen efter det så får jag, om jag vill, äta en dag i veckan. Börjar på måndag.
3.
Ingen snabbmat
Och då menar jag speciellt pizza, kebab eller hamburgare... Bort bort bort..
Möjligtvis som fyllemat eller bakfyllemat men aldrig annars! Börjar på måndag.
4.
Börja med Cambridge
På måndag kör jag igång med detta, har testat det innan och det funkar. Ska bara se till att sköta det denna gången =)
5.
Festa max 1 gång i månaden
Japp, har blivit för mycket med festandet och alla vet att vill man gå ner i vikt så hjälper definifivt inte alkoholen till..
6.
Söka fler timmar till Jacob
mmm behövs fler timmar...
7.
Börja blogga igen
Känns som om bloggen har kommit lite efter, sist jag skrev va i mitten på september..
8.
Sluta läsa andras bloggar tills jag själv har kommit igång med min
mmm en stor anledning till att jag inte bloggat så mycket är just för att jag läst FÖR mycket bloggar och då snackar vi inte en 10-20 olika utan mycket mycket mer och gärna flera gånger om dagen... Nej slut på det!
Och då ha det blivit så att jag läst för mycket och sen när jag själv ska skriva så kan jag inte komma på något eget.. Så nu i början får det bli slut med det och sen kommer jag ju självklart att läsa andras fast med måtta =)
9.
Träna ännu mera med Jacob - 2011 ska bli ett BRA år ;-)
Ja träningen i Malmö är ju bara en timme i veckan, hade önskat mer men det finns det inte plats till. Möjligen att vi kan öka ut träningen en halvtimme fast jag skulle vilja ha 2 pass i veckan.. Ska bli bättre på att träna här hemma, träna mer än vi redan gör. Jacob har också ett nyårslöfte nämligen och då måste jag ju hjälpa honom så gott jag kan.
10.
Träna själv med hjälp av promenader, rockring och hopprep
Ja minst en gång om dagen ska vi ut och promenera.
Hopprep och rockring ska jag ha mest för att stilla mitt sug efter godis eller kanske en cigg hihi
11.
Bli bättre på att använda kameran!
mmm fy på mig... Finns inte mycket kort tagna år 2010 =(
Måste bli bättre på det!
Måste nog köpa ny kamera om jag ska fixa detta då jag avskyr mjin nuvarande kamera.. Men det får vänta ett tag...
12.
Bli smal igen =)
Fast det förstår man ju av mina andra löften hehe - inget godis, engen snabbmat, träna själv och Cambridge kuren.

Ja det ska minsan bli spännande och se hur detta ska sluta!
Visst det låter kanske tufft med allt på en gång.. Inga cigg, inget godis, ingen mat bara soppor - Kanske lite för hård mot mig själv? Men jag tror faktiskt att jag fixar detta! Jag måste vara stenhård mot mig själv och inte tillåta minsta lilla frestelse..
Imorgon kör jag igång med allt!
Ska göra en mått och vikt tabell, fast den behåller jag för mig själv.. Ni får bara veta hur många cm och kg som försvinner ;-)
En gång i veckan ska jag måtta och väga mig - måndagar!

Så nu satsar vi stenhårt på år 2011
Känns verkligen som om det kommer att bli ett kanon år <3

Nu ska jag rensa i kyl, frys och skafferi - ut med allt gott!

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0