Kvälls/natt blogg

Tänkte vara så generös och bjuda på en blogg till idag då den första inte handlade så mycket om vad som hade hänt hehe =)
Men resan va väl också väldigt rolig att höra om?
Jag tycker det iallafall! Och det är väl huvudsaken huh..

EFter helgens bravader och god saker så kan jag lova att jag va mer eller mindre bosatt på toaletten på måndagen! Usch usch usch...
Visste ju inte om jag va sjuk eller de va bara väldigt kasst så jag fick ringa och sjukanmäla mig på måndagen - hade ju inte velat riskera att jag kom halvvägs till jobbet och akut behövt på toa, finns liksom inte en chans att stoppa det..
Hela måndagen va det dåligt och som tur va så jobbade mamma så jag behövde bara tänka på mig själv.
Idag kändes det bättre men jag valde att stanna hemma från inskolningen men imorgon ska vi dit minsann.. Lär nog få bli att vi tar någon extra inskolningsdag veckan efter igen tror jag fast det får ju personalen avgöra om dom känner att dom behöver det =) Som sagt så är Jacob inte deras första speciella barn så dom är ju redan vana vid allt.

Efter inskolning så är det äntligen sjukgymnastbad för Jacob!
Som vi har längtat =) Snart 9 månader som vi va med där sist då vi valde att satsa helhjärtat på träningen i Malmö.
Så nu är det äntligen dags igen!

Efter badet så ska vi hämta Jacobs ståskal =)
Det har varit väldigt saknat här hemma, magen mår inte så bra när Jacob inte får stå i skalet som han ska göra varje dag ooch nu är det snart 10 dagar sen och det märks då vi har fått använda oss av magmedicin på honom och det vill vi helst slippa.

Sen blir det hem och invänta kära mamma som ska gå på sitt jobbepass.
Hon kommer klockan 16 och så tar hon Jacob med sig hem (brukar göra så när hon jobbar kväll och sen dag dagen efter, Var tredje vecka)

Ska ha en mys kväll med Ylva! Vi ska gå och äta turkisk buffé och sen gå på bio =)
Kommer att bli hur mysigt som helst!
Snacka om att jag saknar den turkiska maten så det ska bli riktigt gott =) och det blir första gången för Ylva att testa det men jag är säker på att hon kommer att gilla det!

Har föresten fått hit en liten kompis till Katara! En fin Main coon hona som heter Zima..
Vi ska testa och se ifall hon kommer igång med sitt löp om hon får vara ifrån hanen som hon har bott ihop med sen hon va liten. Än så länge har hon inte kommit igång med löpet och hon är 1½ tror jag. Så va det någon som sa att dom skulle testa att dela på dom och se ifall det kommer igång då. Plus att dom ville se hur hon klarar sig utan hanen..
Och ja det går ju bättre nu, när hon inte har någonstans att gömma sig ;-)
Hela dagen idag har hon suttit bak badkaret och tryggt så ägaren fick komma hit och locka fram henne sen har jag haft dörrarna stängda till övriga rummen så att hon inte kunnat gömma sig och nu har det gått mycket bättre =)
Tycker det är rätt mysigt med 2 katter här hemma...

Nej nu ska minsann jag gå och lägga mig.
Har packat och fixat tills imorgon - blir ju en heldag hemifrån så är ju en del att ta med sig då =)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: fia

hej där ett tag sedan jag va här inne . Får ta och läsa i kapp hoppas allt är bra med er, kram.

2011-01-28 @ 13:40:44
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0