20 Januari 2011 Torsdag

Ny Kondukter!

Va i Malmö och tränade konduktiv pedagogig med Jacob =)
Hela resan dit och hem bestod av gnäll gråt och skrik - mycket tråkigt!
Men när vi väl va på träningen så va Jacob världens solstråle och kunde mer eller mindre inte slita ögonen från den nya konduktern och charmade honom om och om och om igen <3
Helt underbart va det att sitta några meter ifrån och bara studera min älskling när han tränade som bäst - tänkte det va lika bra att sitta en bit ifrån så att han inte fick syn på mig för då hade det inte gått lika bra!
Konduktern va mega imponerad av Jacob - hans styrka, hans uthållighet, hans smarthet och hans glädje som han utstrålade! Alltså det va helt otroligt att se Jacob på det sättet =)
Så jag är riktigt nöjd med den nya konduktern =) Kommer dock inte ihåg hans namn men det lär jag väl komma ihåg tids nog..
Fast kollar jag i inbjudan så står det 2 namn och det är Szabolcs och Marton..... Och efter Szabolcs namn står det kontaktperson så jag antar att det är honom vi har.. Hmm hur uttalar man Szabolcs ;-)
Och så pratar han bara engelska och det är nog riktigt spännande för Jacob för han lyssnar så mycket på honom och helt ärligt så verkar det som om han förstår honom haha eller det kanske är något männen emellan haha
Så mycket älskling har rullat runt idag är helt otroligt - han borde ha träningsvärk i imorgon!
Men så jäkla duktig och jag är fruktansvärt stolt - fick ont i kindbenen så mycket jag log idag när jag fick se hur duktig Jacob egentligen är =D
Undra bara varför han inte är lika duktig här hemma?
Jäkla busfrö...
Konduktern tyckte iallafall att Jacob va duktig och att han va väldigt smart så att få honom till att rulla runt mer självmant såg inte han som något problem och han trodde att det skulle ske efter några tränings tillfällen bara så när vi är där så ska vi köra med rulla runt och även här hemma såklart.
Han sa också att när Jacob väl har lärt sig att rulla runt ordentligt så kommer det att bli lättare för honom att lära sig andra "förflyttningar och steg"
Jag tror att det va bra att det kom en manlig kondukter denna gången och vi får hoppas att han är här för att stanna för man såg såå tydligt att jacob gillade honom skarpt. Inte en gång en sur min och då körde konduktern hårt med honom...
Han fick verkligen känna av sin timme idag och det va så jäkla kul att se hur mycket han kämpade och utan minsta lilla gnäll eller sökande efter mammas tröst - ovanligt!
Men fruktansvärt underbart!!
Jacob är väl trött på alla kvinnor i sitt liv så han blir väl överlycklig när han fick en manlig kondukter =D

Jacob med sin första kondukter Kinga =) En jätte söt och snäll tjej...
Men hon har flyttat tillbaka till Ungern

Kommentarer
Postat av: Madde

Så duktig han är <3 Han kan om han vill ;) så vida mamsen inte lägger sig i hihihihi... pusskram

2011-01-20 @ 22:04:57
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Skönt att det gick så bra, duktig han är :)

2011-01-21 @ 09:59:31
URL: http://beskan.blogg.se/
Postat av: Skalmans mamma

Hej!

Min lille Skalis tränar på samma ställe som Jacob =). Vi har också Sabi som ny konduktor.

Vilken fin kille du har!

Kram Malin

2011-02-10 @ 19:41:53
URL: http://www.matochsovklockan.blogspot.com

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0