17 Januari 2011 Måndag

Ny Vecka - Nya Tag!

Måndag morgon startade vi dagen med en promenad till csk. Va dags för lite prov på lillkillen..
Det gick bra, lämnade massa blod till den snälla tanten och som tack fick han en egen stämpel =) Men jisses va mycket blod det kan komma från dessa små små fingrar, vi hade verkligen inte behövt använda oss av värmedynan för Jacob är väldigt givmild när det kommer till blod ;-)
Efter så begav vi oss hem igen för lite frukost och mediciner sen va det dags att vila sig lite.
Nu äter han igen och klockan 14 så ska vi infinna oss på csk igen - jäkla rännandes på det stället..

Verkar som min kära familj åkt på maginfluensa - IGEN
usch usch usch
Började tydligen i helgen när min syster med familj va hemma hos mina föräldrar och under tiden så blev dom kassa i  magen  och kräkts en massa..
Och inatt åkte pappa på det.
Så nu är det bara mamma kvar =/ Och jag hoppas att hon åker på det idag med så att hon hinner bli frisk tills hon ska jobba på torsdag... (usch elaka jag...)
Annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra för Jacob har ju inget dagis riktigt ännu - håller ju på med inskolningen...
Jag får väl ringa till försäkringskassan och höra med dom, dom om någon borde väl veta hur jag ska göra.
Plus att jag va ju hemma med Jacob i fredags pga förkylning+feber
Och skulle det nu bli att jag får vara hemma torsdag och fredag pga att ass är sjuk då blir jag ju hemma från jobbet mer än 7 dagar och då ska man ju ha läkarintyg? Men jag kan ju inte få läkarintyg på Jacob som inte är sjuk.. Jäkla cirkus!
Ja jag får nog ringa till fk och höra hur jag ska göra.. Bara så jäkla drygt att få tag på dom...

Idag är det måndag och då ska jag igentligen väga mig men jag har ändrat det tills på onsdagar så måtten och vikten kommer först på onsdag =)
Har bestämt mig för att jag ska få äta en dag i veckan för jag fixar inte riktigt detta har jag märkt. Har ätit en del som jag igentligen inte ska äta men samtidigt så är det fan inte lätt att sluta med alla godsaker på en gång..
Så jag bestämt mig för att jag får äta en dag i veckan - med måtta såklart!
Så på fredag har jag bjudit hem mormor och Erik på middag och då ska jag bjuda på fläskfilé gratäng. Och det ska bli duktigt gott =D

Haha jag ska minsan beställa hem den dära zumba fitness videon =)
Så kan jag och Jacob dansa zumba i vårt vardagsrum - sjuuukt ball!
Har förvisso aldrig testat det men det verkar vara riktigt kul

Nej nu får jag ägna lite tid till min gnällepär ;-)
Är inte riktigt på humör idag - fortfarande lite kraslig men är verkligen på bättringsväg =)

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0