15 Januari 2011 Lördag

ENSAMT!!

Idag känner jag mig extra ensam =(
Konstigt det dära, att oftast så trivs jag av att bara vara själv här hemma och njuta av tystnaden men så ibland så bara smäller det på av ensamhet och man önskar att man hade någon att dela den ensamheten med.. Inte någon pojkvän men någon nära vän som kunde vatt här med mig =)
Ibland önskar jag att det bara va jag i min umgängeskrets som hade barn och att ingen av mina vänner tycker om att festa haha..
Hela dagen har jag känt mig ensam fast att jag har haft Jacob hemma. Men ibland vill han bara göra en sak och då finns inte mamma med i bilden ;-)
Visst jag hade säkert kunnat åka hem till någon idag men när jag känner så här så vill jag inte ens försöka heller.. Konstigt det dära
Hoppas på en bättre dag imorgon =)

Idag satte jag mig ner och gick igenom papprena från fk angående ass-timmarna som vi har nu.
Och efter en del tänkande och räknande så kom jag fram till att jag ska söka 70h/veckan.
Sen va jag får är en annan sak. Så jag ska ringa på måndag och höra mig för hur jag ska gå till väga med detta.
Tänk att 70 timmar i veckan är all träning jag lägger ner på Jacob - det är nästan 2 heltidstjänster ju..
Får jag detta beviljat så kommer jag att bli av med vårdbidraget men helt ärligt så är detta mycket viktigare än vårdbidraget.
Så nu kommer det eventuellt bli att jag ska söka utomstående assistent.. Fast bara kanske.. Få se hur jag får ihop det. Först ska det bli beviljat eller först måste jag skicka iväg ansökan =) Det är det som är kruxet när det gäller mig hehe meen det är ju ett nyårslöfte så lika bra att göra det.
Ska även gå igenom lite annat som ska sökas också vad gäller det dagliga behovet, vad som har tillkommit sen vi sökte sist för 10 månader sen.

Nej asså jag känner inte ens för att skriva här inne....

Kommentarer
Postat av: Madde

Va du är duktig som tagit tag i pappers"arbete" hihi ;)

Men du är alltid duktig!



Tant Jag hjälper gärna lite i veckan o träna plutte din osv <3



Ja sådär anser jag också, att assistans är viktigare än pengarna. Man får ju ändå behålla pengar för iaf merkostnaderna, och det är ju egentligen det enda man behöver.



KRAMISAR

2011-01-16 @ 00:35:39
URL: http://beppii.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0