03 Januari 2011 Måndag

Ny vecka!

Årets första vecka börjar idag och det är väl inte helt fel =)
Jag är så nyfiken på vad detta nya år har att erbjuda, kommer det att bli ett bra år eller kommer det att bli helt skit av allt? Man vet ju faktiskt aldrig vad som kommer att inträffa, vad som helst kan ju faktiskt hända..
Men man får helt enkelt hoppas på det bästa. Och jag hoppas att även att alla i min omgivning ska få ett lyckligt år utan några missöden för dom kan vi vara utan.

I morse när jag vaknade så kom jag på att denna vecka är ju den sista veckan för Jacob på hans nuvarande dagis.. Tisdag och onsdag ska han gå på dagis sen slutar han där helt och hållet.. Det är med blandade känslor som vi lämnar Lekholmens förskola =( Mest tråkigt så klart!
Jacob ska börja på sommarlust förskola. Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra och att jag inte kommer att ångra mitt val.. Men det känns bra än så länge.
Så den 11 januari ska vi börja med inskolningen =)
Idag ska jag köpa glass till barnen på dagis och köpa en liten present till personalen från Jacob. Ska bara komma på vad jag ska köpa?? Har ett litet förslag som jag tror att jag satsar på men jag har inte bestämt mig än..
Vi ska ändå ner och handla hem soppor till mig så då kan vi gå inom och köpa glass och leta efter en present.

Jag funderar skarpt på att vara tidig i år och packa ner julen.. Snacka om att alla mina vänner hade blivit förvånnade! Jag brukar vara sist med att packa ner det =/
Men jag vet inte riktigt, just nu känner jag för att få ut julen så vi får se om jag gör något i kväll..
Men jag vet alltså inte vart jag ska göra av grannen?? hmm var ska jag slänga den??
Jag har alltid bott så att jag bara kan slänga ut den på tomten eller som i hammar så hade vi ett ställe där man fick lov att slänga allt sånt men nu när jag bor mitt i city så vet jag inte vart jag ska slänga den?
Jag har ju inte tänkt på det, hade jag tänkt på det så hade jag nog köpt en plastgran haha..
Jag har ju inte tillgång till bil heller så jag kan ju inte köra iväg den heller? Aja jag ska nog komma på något...
Den får stå på balkongen tills vidare, tills jag kommit på var jag ska göra av den...
Eller så klipper jag ner alla grenar och slänger dom i en säck! Skulle kunna funka...
Jaja det blir nog bra =)

Ja just det!
Jag har fått mitt badrum renoverat pga en läcka.
I 2 månader höll dom på här hemma så jag fick en ersättning på 6000kr =) Tack tack!
Så jag beställde ett matrumsbord och 6 stolar och en garderob till hallen.
Äntligen ska jag få det på plats!
Dom trodde att det skulle komma till butiken vecka 2 sen ska dom bara komma hit med det =)
Ska bli så skönt att få det på plats, känns som om det bara är det i möbelväg som saknas i mitt hem för att få en fin helhet =)
Ja om vi inte tänker på det kommande kontoret hehe det få vara lite som det är just nu  förråd ;-)

Jag måste verkligen sätta upp en tvättid nu i veckan!
Måste tvätta, har säkert inte tvättat på 3 veckor...
Och det börja märkas.

Dagens planer:
Boka tvättid
Slänga sopor från utrensningen
Köpa Cambridge soppor
Köpa glass till barnen
Köpa present till personalen
Städa ut julen?
Plocka undan och dammsuga
Diska
Leta upp mitt sofföverdrag

Men först så ska vi vila ;-)



Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0