Mycket att göra..

Känns som om jag aldrig har tid för bloggen nu längre men det är bara för att jag har hundra bollar i luften på en och samma gång..
Har väldigt mycket att göra just nu och mycket som hamnar åt sidan men tyvärr så måste det bli så.
Känns som om det enda jag gör är att jobbar ch springer på möten och har möten över telefon just nu..
Sen va jag i Norge i 10 dagar och så följde min ror och hans familj med till Sverige så då va man ju mycket där hemma såklart =)
Har haft möte med försäkringskassan angående vårdbidraget och om assistanstimmar
Samtidigt hade vi möte med LSS handläggaren från kommunen här angående assistans till Jacob.
Petra från Norlandia va även med på detta mötet och tur va det för dom va inte snälla mot mig från början..
Dom bara malde och malde och frågade tusen saker som bara förvirrade mig totalt så Petra sa till dom att dom nog fick lägga om sin strategi och lägga upp det på ett annat sätt för detta va trots allt första gången för mig och hur skulle jag kunna veta allt. Och då ändrade dom helt och hållet på sig och då gick allt super bra =)
Men jag trodde ärligt att det skulle gå åt helvete haha..
Fast nu vet jag ju ändå inte hur det har gått än men jag håller mina tummar =)
Jag ansökte om 30 timmar i veckan men efter att min handledare på fk räknat på det så tyckte hon att vi skulle ansöka om 40 timmar så det gjorde vi.
Jag har bytt handledare sen första gången jag sökte vårdbidrag och denna jag har nu verkar bättre men det återstår och se för än så länge har jag inte fått något beslut.
Men jag pratade med henne igår och då kom vi in på att snacka om när jag ville att assistansen skulle börja och det vill jag ju att det ska göra så fort som möjligt. Men så sa jag till henne något om att jag vet ju inte ifall jag får det beviljat så innan dess kan vi inte söka asistenter ju och då sa han bara att varför skulle du inte få det beviljat, det skulle jag inte kunna tänka mig utan att du får.. Och så sa jag till henne att jag inte ville hoppas på för mycket och det förstod hon ju men hon trodde inte att jag skulle behöva vara orolig för det.. Det lät ju liite possitivt ju =)
Men ändå hoppas jag inte på för mycket..
Hon berättade också om att ifall jag får för mycket assistans timmar så får jag mindre i vårdbidrag men va gör det.. Har ju hellre assistans timmar än mer pengar isåfall - viktigare =)

Under mötet så snackade vi om vårdbidraget och ingen av dom kunde förstå att jag hade så lite som jag har idag?? Nej inte jag heller...
Och likadant som då jag ansökte om stödfamilj som jag också fick avslag på kunde dom inte heller förstå varför jag inte fått?? Då kan man ju tycka att det är lite tråkigt att jag inte haft kontakt med dom tidigare haha..
Det kändes verkligen jättebra att ha Petra med på mötet, även om det va jag som pratade och inte hon så fanns hon där som stöd =) Mycket skönt..

Sen har vi nu skrivit avtal med Norlandia Personlig Assistans =)
Nu är det dom vi kommer att jobba igenom och det känns väldigt bra!
Och Jacob ska få börja med Konduktiv Pedagogik =) Den 7e juni börjas det!!

Snart är det dags för BRH!!!
Denna helgen nu så ska min älskade systerson vara här hemma med oss hela helgen =)
Och vi har helgen fullbokad och det ska bli hur skoj som helst att bara mysa med honom!
Stora killen opereades i tisdags men det verkar som om han läker bra!
Sen veckan som kommer blir det fullt upp verkligen!
Vi ska kolla på lokalen till festen, handla till festen, jag ska jobba 4 dagar, jag ska planera för BRH vistelsen, jag ska packa till BRH. Jag ska städa, tvätta, umgås med vänner! Jag ska förbereda för festen! Jag ska ha möte med Norlandia, jag ska till min psykolog, vi ska på badet!! (MÅSTE) Och därimellan så ska jag hinna vara den bästa mamman ever =)

Ja snart blir det fest!
Den 15e maj blir det 50års fest =)
Sanna fyller 22 och jag fyller 28 och det ska vi fira tillsammans =)
Kommer att bli hur kul som helst ju!
Har hyrt en lokal i Rinkaby!
Lokaen rymmer 90 pers och det hoppas jag verkligen att vi får ihop också!

Nej nu ska Jacob få sin medicin och sen ska vi säga godnatt för han ska upp tidigt imorgon till dagis.
Jag har lite annat att göra =)


Kommentarer
Postat av: fia

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig nu med ass timmar och assistenter. Det är mycket att göra rent allmänt på våren tycker jag .

kram .

2010-05-08 @ 10:28:39
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0