Skärpning NU Linda!!!!

Halloj!

Nej nu får det banne mig se till att det blir lite bloggande lite mer ofta nu!
Trött själv på att jag uppdatera en gång i veckan (om jag har tur hehe)
Nej jag ska bli bättre på detta!
Men ibland har man inte så mycket att skriva om och det är inte kul att skriva bara för att man ska skriva hmm.
Nej men den närmsta tiden här i vårat liv kommer det nog att hända en hel del spännande saker =)

Imorgon ska vi åka till Malmö för att göra en så kallad sväljröntgen.
Vi ska få svar på ifall Jacob sväljer fel eller hur det ser ut.
Som det är nu så vågar jag inte riktigt att ge honom mat via munnen då han klöks för minsta lilla och risken finna att han sväljer fel.
Men imorgon ska vi äntligen göra en röntgen så att i får reda på hur det ligger till =) Ser det bra ut så är det bara till att träna klökreflexerna på grabben och ser det inte bra ut så är det väldigt tråkigt =(
Tyvärr är det så med barn som har cerebral pares att dom sväljer fel oftast..
När vi är i Malmö så ska vi även träffa en helt underbar kvinna =) LINDA - vackert namn va?? hehe..
Henne lärde jag och Jacob känna nr vi va i Alanya förra året och vi har sagt hela tiden att vi ska träffas här hemma i Sverige men det har aldrig blivit av, saker som kommit emellan hela tiden! Men imorgon är det äntligen dags!! Sa verkligen bli hur kul som helst =)

På tisdag ska vi till csk i Kristianstad och röntga Jacobs bäcken. Se så att står rätt till, att han inte fått någon snedställningen - vilket jag inte tror..
Men det är sånt man gör 1 gång om året om jag inte har helt fel för mig, kanske 2 gånger om året då..

Jobbar torsdag och fredag sen är vi lediga i helgen =)

På måndag ska vi göra en spännande sak jag och Jacob =) Vad det är får ni se på måndag haha men det handlar om Jacobs och lite min framtid!
Längtar tills dess i alla fall =)
Och nej Tess, du får också vänta tills på måndag din nyfikne sak ;)

Jag har hela tiden grämt mig över att jag bara ska resa en gång till Alanya detta året.
Jag åker ju alltid 2 gånger och har gjort det i flera år förutom -07 när Jacob föddes, då blev det en gång..
Och detta året blir det bara en gång i augusti! Ingen gång i MAJ som vi alltid brukar åka i!!
Det kommer att känns väldigt konstigt hmm..
MEN häromdagen så kom jag på att, varför gnäller jag??
Jag har ju 3 helt underbara resor som väntar mig detta året =D
Kanske en fjärde...
Men i alla fall..
Den första resan är faktiskt väldigt snart... 23 dagar kvar sen ska jag och Jacob flyga till Norge!
Vi ska stanna i 10 härliga dagar hos min älskade bror och hans härliga familj =)
Och så har dom förhoppningsvis kläkt en ny liten bäbis... mmm bäbis... lukta gott.. mysmys =) PÅ HÖG NIVÅ!!
Har verkligen sett fram emot denna resan! Första gången som jag och Jacob reser till bror min alldeles själva - pirrigt.. men det kommer att gå bra, har ju gått bra dom andra gångerna fast då har jag ju haft sällskap.. Första gången som vi är HELT själva hela resan ojojojoj...
Vad har jag gett mig in på??? Någon som vill följa med som resesällskap??

Sen när vi kommit hem igen så ska jag jobba i 3 veckor sen är det dags för oss att bege oss på vår andra resa..
Den mest spännande resa vi någonsin kommer att ha gjort i vårt liv - tror jag =)
Vi ska nämligen till BRH i Lund =)
Och där ska vi vara i 3 veckor.. 3 lärorika veckor.
BRH = BarnReHabelitering
Hoppas på att vi kommer att lära oss mycket under dom 3 veckorna!

Sen den tredje resan är ju självklart till vårat härliga Alanya!!
Den 21 augusti reser Jag, Jacob och Emma ner till soliga underbara Alanya för massa sol och bad!
Kommer att bli en spännande resa för Emma då hon aldrig har besökt Alanya i nyktert tillstånd haha..
Jag va ju där förra året med Jacob så jag vet hur det är =) Och ja plus en gång när jag va gravid..
Men Emma har aldrig vart där utan alkohol i 2 veckor mohaha hoppas hon klarar det ;)
Denna resan kommer att bli helt underbar - en resa med dom 2 som står mig närmst just nu, min Jacob och min Emma <3<3<3

Den fjärde resan är vääldigt lååång..
Den berättar jag om en annan dag =)

Så ja 3 resor blir det detta året, sen får vi se ifall något mer dyker upp - man slutar aldrig förvånas hehe

Idag har Ylva varit på besök! Mycket trevligt =)
Ylva är en fd arbets kollega till mig, henne lärde jag känna när jag började på MBH. Vi umgicks rätt mycket faktiskt men sen började hon jobba på annat ställe och vi gled ifrån varandra. Tror jag nästan 21 när vi slutade umgås så det är minst 7 år sen..
Men nu har vi börjat igen och för hoppningsvis så ska det väl fortsätta så här =)
Trivs iallafall i hennes sällskap och det är huvudsaken..

usch nu börjar klockan springa iväg.. Måste packa inför morgon dagen så att jag inte glömmer något...


Kommentarer
Postat av: Tess

aaamen shit va jobbig du e nuuu? berätta nu för helvete :) ja blir gaaalen ju.. pussa jacob från mig..

2010-03-23 @ 23:43:10
URL: http://killertess.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0