Röntgen i Lund

Tja!

Börjar med att säga HAHA Teesssan ;)

Gick upp klockan 7 idag och gjorde vid oss, packade det sista som skulle med.
Sen gick vi till bussen, den skulle gå 09.00
Måste bara få skryta om min helt underbara kille som verkligen älskar att resa =)
Inte ett ljud han sa på hela bussresan 1h 45min - INTE ett ljud!!
Han kan om han bara vill hehe..

Sitta själv är ju så otroligt spännande och man ser ju allt som far förbi där utanför rutorna, snabbt går det så man hinner knappt med och se vad det är som flyger förbi.
Hittade en söt tjej som jag råstirrade på - när hon fick syn på mig så gav jag världens smile och hon blev generad thihhi... Ja vet hur jag ska göra ;)

Väl framme så träffade vi Linda!
Gud va kul det va att träffa henne igen efter så lång tid!
Ända sen i augusti vi sågs ju.
Jacob va inte så där jätte glad men han va ju trött efter resan och så gillar han inte att man sitter stilla.
Men han fick tåla det så att vi fick snackat av oss en del.
Bokade även in en helg som Linda ska komma hit =) Den 8e maj om jag inte har helt fel för mig? Jaja jag har skrivit upp det i kalendern, hoppas Jacob kan vara hos sin mormor =)

Sen va det dags för Linda att jobba så jag och Jacob gick en runda i sjukhusområdet, försökte få Jacob till att somna men det va dömt att misslyckas.
Killen va skit trött men skulle verkligen inte sova så ja vi gick dit vi skulle och anmälde oss i kassan och sen gick vi till lekrummet och lekte lite.
Sen va det dags för oss att komma in till röntgen rummet.

Jacob fick sitta i en stol och jag satt framför honom och logopeden stod bakom och höll hans huvud stilla och jag skulle mata honom med vatten+kontrast+förtjockningsmedel.
Bredvis honom fanns en röntgenmaskin som skulle filma Jacobs sväljning.
Såg väldigt roligt ut när man fick se hur det gick till.
Den här kontrasten han skulle få i sig smakade verkligen inte bra i Jacobs mun så han blev ikke glad! Sen försökte vi med yoghurt och det funkade inte heller för nu va han redan arg!
Jacob spottade ut och han skrek, fräste och kräktes. Och klöktes till tusen.
Till slut så gav vi upp - va ju synd om killen som han fick hålla på =(
Men resultatet såg bra ut trots allt =)
Jacob sväljer inte fel men dom kunde se att han hade stora problem med att få  maten rätt i munnen precis innan han skulle svälja vilket resulterade att han inte fick i sig så mycket plus att han klöktes hela tiden.
Så det är okej att mata honom så nu ska vi börja med gröt på morgonen för då harhan tom mage och riskerar att inte kräka upp allt.
Sen ska jag massera hans mun, både inne och uteanför munnen. Träna hans kräkreflexer.
Det har vi gjort tidigare men inte till någon nytta men det är bara till att fortsätta. Någon gång ska han väl fixa det.

Ja sen va det färdigt och vi begav oss hemåt igen.
Jacob somnade på bussen och sov nästan hela resan hem.
Nu ligger han och kolla på sitt favorit program och jag ska fixa hans mat.
Han har missat lite mat idag så han får nog ha 500ml under natten så att det blir rätt mängd.
Sen ska han minsann sova!

Jag ska kolla på film!
Pallar inte laga mat idag så det får bli lite keso på knäckebröd
Sen lite snacks till filmen



Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Tack så mycket!

2010-03-26 @ 16:31:36
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0