Sista tiden..

Ett tag se jag va här inne och skrev.
Kristianstadsdagarna är över - skönt!
Har ärligt inte varit inne så mycket för det har varit på tok för varmt!
Va inne en dag med Jacob och träffade Ylva&Chrille för att kolla på lilla Moa som skulle ha dansuppvisning =)
Då fick vi även se rullstolsdans vilket Jacob tyckte va roligt =) Enda gången som han skrattade utan att jag gjorde något va när rullstolsdansen höll på! Antar att han kände igen sig för det är ju så vi brukar dansa här hemma när mamma får lite frispel ;)
Man kanske ska kolla upp det där lite mer för det är något Jacob hade älskat! Men han är kanske för liten..

Sen har jag varit ute en dag med Sophie =) Och Emma kom också med!
Hade en helt underbart rolig partynight med fina flickor ;)
Sen blev det efterfest här hemma och hade en hel drös som sov över lite var stans haha. Men guud va kul det va =)

Sen drog dom på förmiddagen och jag gjorde mig iordning för att åka och hämta min underbaring och skulle släppa ut Katara från sitt rum (brukar vara där på nätterna och när vi har altandörrarna öppna)
Ut sprang Katara precis som hon brukar och jag får syn på en liten liten mini Katara =D Hon är verkligen en kopia av sin mamma..
Så jag ringde Erica för hon ville gärna vara med i och med att vi fått reda på att hon har döda foster i magen och att hon skulle ha 3 levande.
Erica kom och då började Katara att få ut sin andra =) En liten röding!
Sen satt vi här hemma och bara väntade och väntade på att den tredje skulle komma och ifall det skulle komma något annat men inget kom..
Så 2 små söta liv blev det denna gången!
Men det har varit lite problem med deras viktökning, Katara har antagligen inte tillräckligt mycket näring i sin mjölk så dom har inte gått upp något utan mer gått ner. Och det är inget bra när dom redan är så små som dom är.
I lördags så va jag bombsäker på att dom inte skulle överleva dagen så jag ringde hit Erica så hon fick vara lite hos dom för Jacob behövde sin mamma.
Och bara 5 minuter innan Erica kom så började dom äta på Katara igen =D tidigare ville dom inte ens ta emot flaskan och dom hade gått ner så mycket i vikt så det kändes verkligen botten.
Dom va redan så små när dom föddes, dom föddes 3 dagar för tidigt så minstingen vägde 85 och när hon va som minst vägde hon 79 men nu är hon uppe i 87 och pojken vägde 107 när han föddes och som mins va han nere på 92 men nu väger han 100 så han är på väg upp.
Men idag så har Erica fått åka till djursjukhuset med Katara för ultraljud och där fanns fortfarande döda foster kvar så dom är tvugna till att öppna upp henne och få ut det som finns där så nu ska kattungarna vara ifrån sin mamma hela dagen, först ikväll får dom träffa henne igen. Kattungarna är i Vinslöv med Erica och hon ska ge dom ersättning så jag hoppas inte att det blir värre nu. Men dom på sjukhuset tyckte att ungarna va pigga så dom trodde inte det skulle vara några problem. Men nu ska man sitta här hemma och vara orolig hela dagen både för bebisarna och för Katara =(
Men det är bra att dom är med Erica för hon har tiden till dom, det har inte jag så mycket som dom behöver nu för jag måste ju ta hand om min Jacob.
Så lite nervöst är det här hemma..

Finns inga bilder på dom än så länge för det har inte varit läge för kort men så fort dom har piggat på sig så ska jag ta några kort på dom små liven =)

Nu äter Jacob middag sen ska vi bege oss till affären och handla lite nyttig mat =)
Har börjat med en diet som funkar skitbra!
På en vecka så gick jag ner 5 kg och det känns underbart!
Maten är god så inget att klaga på där inte ;)

Men jag uppdatera mer sen när jag fått hem mina fina katter


Kommentarer
Postat av: fia

va fint att se att det är bra med er och kattungar och varmt och skönt .

Va kul med rullarna att jacob gillade dom sånt är ju ett fram steg som man brukar minnas .

kram på er .

2010-07-20 @ 11:50:35
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Lucas dansar rullisdans Dock har vi tagit en paus i vår då de va lite annats som hände

Men annars dansar vi på dansar vi på onsdagarna på sommarlust 1745 till 1845

lucas började dansa när han va 5..

så kom dit o testa de brukar börja i slutet av augusti

ha de bäst

2010-07-23 @ 10:07:19
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0