Lycklig =)

Jag har nog den mest fantastiska familj man kan tänka sig =)
Ville bara säga det
Dom ställer upp och dom finns alltid för oss, mig och Jacob!
Jag har den bästa assistenten till Jacob, min mamma =)
Jag va skeptisk till det i början för jag ville inte blanda in familj med jobb.
Men så va vi väl mer eller mindra tvugna till det då den andra asistenten som va tänkt inte skulle börja jobba förrän den 1 oktober och visst jag hade kunnat vara utan ass tills dess men samtidigt ville jag sätta igång med det direkt jag fick det beviljat. Och då min mamma inte hade något jobb så passade det bra att hon jobbade med Jacob tills i höst.
Men häromveckan frågade jag henne ifall hon ville fortsätta jobba med Jacob och det ville hon =D
Så nu är det bestämt att mamma är Jacobs assistent och ska vara det så länge det fungerar!
Det finns självklart för och nack delar MEN fördelarna väger upp otroligt mycket! 90% är fördelar och 10% är nackdelar men det kan man stå ut med ;)
Finns aldrig någon som är helt perfekt!
Dom största fördelarna är faktiskt att vi har samma mål kring Jacob och med mamma behöver jag aldrig vara orolig för att hon inte gör som hon ska därför att hon vill det lika mycket som mig!
Detta kommer att gå bra och jag är nöjd med mitt beslut!
Jag vet att Jacob också är nöjd med mitt beslut =) Han tycker om sin mormor väldigt mycket å att han får umgås med sin mormor ännu mer gör honom bara väldigt glad.
Känns skönt att jag fattat detta beslutet =)
Den andra assistenten som skulle börjat i höst vet om att hon inte får något förrän senare och det va okej för henne, hon tyckte självklart att det va tråkigt men att hon finns där när vi behöver henne.
Sen har jag även hittat en manlig assistent till Jacob som ska jobba med honom i framtiden. Och jag tror mycket på den killen! Han är lite yngre, snart 22. Han jobbar inom vården och hoppar in mycket som förskolelärare. Men när det blir aktuellt får vi se, först måste jag söka fler timmar och det vet jag inte när jag kommer att göra, orkar inte det nu på ett tag.
Just nu funkar allt precis som det ska!
Jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja man vet ju aldrig för än man provat på saker och ting :)

2010-07-06 @ 12:09:24
Postat av: fia

Å va kul att höra att du har hittat en ass som fungerar så bra med lille killen . Det är ju självklart att man tar den som passar bäst för barnet och det tycker jag är huvudsaken .

kram tiller båda .

2010-07-06 @ 15:16:09
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Tess

tjabba... vi köpte den på ekohallen..kosta typ 80kr..så de va inte farligt.. dom kan ju ha den till typ 25kg..så den e perfekt för dom o sitta i.. men lätt att den välter över..så man får passa dom hela tiden. :)

2010-07-17 @ 01:01:30
URL: http://killertess.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0