Ortopeden

Igår va vi hos ortobeden och avgjutade ett nytt ståskal till killen.
Ska bli så skönt när vi får hem det så han kan upp och stå igen utan att det gör ont här och där.
När vi va färdiga så va ena benet längre än det andra?
Så antingen har han dragit upp höften eller så är ena benet lite längre, ca 0,5-1 cm.
Jag vet ju själv att när jag har haft han i det gamla skalet så har jag haft svårt för att få ner ena benet, knäet har liksom varit utanför. Men ja vvi får se hur det ser ut när vi ska dit och mäta.
Den 28/1 ska vi dit igen så det är ju snart.
Denna gången va det inte lika lätt som första, gud vilken styrka han har!
Det va till och med så att dom reagerade på att han va riktigt stark. Dom undrade om vi hade sövt han första gången men det hade vi inte utan han va mer hjälpsam den gången hihi..
Så nästa gång vi ska dit så ska vi mäta ut vart han ska ha alla band och plattan över bröstkorgen.
Och göra ett hål till knappen såklart.

Nu ligger han på sin matta, längesedan han gjorde det! Han vill nästan bara sitta upp nu för tiden och visst det är bra.
Han är ju inte jätte förtjust men han är så ila tvungen då han sket ner sin stol haha.
Så den ligger i tvätten!

Imorgon kommer Hab Sara och ska lämna en ny stol till Jacob - dags för en storlek större =)
På tiden.. Han har ju växt så sakta innan men nu tar han igen allt han missat ;)
Undra när vi ska få en tid till dietisten? Är nyfiken på vad han väger nu. Han är rätt tung nu hehe

Har äntligen slängt ut grannen!! Gjorde det idag faktiskt =) Skönt!
Så nu är snart julen borta här också.
Ska även ta ner gardinerna ikväll eller innan fredag iallafall. Fast jag tänker inte hänga upp några nya för vi flyttar ju snart så det finns ingen mening med det.
Imorgon är det exakt 1 månad tills flytt!!! =)
Gud va jag längtar!
Är på jakt efter en vit soffa och helst ett vitt soffbord.
Kollar på blocket och har hittat en del men dom vill gärna inte vänta tills den 20e februari innan jag kan hämta den och det förstår jag mycket väl. Men jag ska fortsätta att leta.

Nu har han förflyttat sig så nu ligger halva han på mattan och halva på golvet. Tur vi har värmegolv hehe..
Kvittar hur många gånger jag lägger han till rätta så kommer han utanför =)
Hessy är så snäll mot han också. Kollar han så att han har det bra, tvättar hans fötter och händer och ibland får han en och annan puss. Och så ligger han tätt intill och det gillar ju Jacob. Närkontakt är det bästa han vet ju =)

Nej nu ska jag mysa en liten stund med Jacob sen ska han vila lite sen middag om han vill. Är ju lite si och så med det nu för tiden.
Sen halv 5 kommer det ett par som ska kolla på kattungarna =)
4 veckor kvar tills dom flyttar, kommer att kännas tomt =(

Nej nu gick jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag mää längtar :D

Minsann har jacob rundat till sin en del tycker jag! :D

2010-01-19 @ 17:41:02
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

Å vad jag känner igen detta med att inte ligga still ... och va kul för han att kunna stå igen dom blir ju så starka i benen av det . Sitter han nu gud va kul att höra att dte går frammåt så mycket .

Vad blir det för fint mönster på stå skalet?? lillemans stå skal är svart med vita döskallar.. hihih .

stor kram .

2010-01-20 @ 12:04:30
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0