Onsdag!

"urka urka urka, någon som sett min urka?
Den som hittar urkan, han får faktiskt halva urkan som sin hittelön..."

Ja den låten hörs här hemma för jämnan haha.

Igår fick jag faktiskt ringt runt en massa.
Skönt för sånt brukar jag alltid göra i sista minuten =/
Men igår fick jag ett ryck!

Ringde till Jacob läkare. Hon va inte där men sen ringde hon tillbaka lite senare på dagen.
Så nu har vi bestämt att nästa vecka ska vi öka Lamotriginen till dubbel dos på morgonen.
Iktorivilen ökar vi nu idag till dubbel dos på eftermiddagen.
Jacobs anfall började komma mer och mer när vi sänkte Iktorivilen så den ville jag ha tillbaka.
Då Jacob får sina anfall mest på kvällarna så tyckte jag det va smartast så.
Bestämde också att mötet vi skulle ha den 10/2 skjuts fram då Jacob ändå inte är hemma den dagen. Men hon skulle ringa om 2 veckor igen för at se så att det går bra.
Sen sa jag till om ett nytt läkarintyg på Jacob. Som jag ska skicka in samtidigt som vårdbidraget.
Ja nu är det dags igen!

Har bestämt mig för att gå igenom den skiten en gång till då jag verkligen inte anser att vi får tillräckligt med vårdbidrag! Har man ett barn med Cerebral Pares, Epilepsi och Micro Cefali så borde man få mer än ett halvt vårdbidrag som vi nu har!
Jag har ju sagt att det kommer att dröja innan jag skulle söka om just för att det va så jobbigt psykiskt men efter en massa tänkande och puschande från en nära vän så är det dags igen!
Så igår ringde jag till en annan handläggare - hoppas att jag får henne sen.
Den jag hade va ju inget bra enligt mig. Hon jag pratade med igår verkade bättre iallafall..
En sak är säkert iallafall är att jag INTE ska ta mötet på telefon utan vi ska träffas på fk!
Sist tog vi det på telefon och det är nog grunden till att det blev som det blev för hur lätt är det för henne att bilda en uppfattning på hur sjukt just mitt barn är??
Men sen kan ju tycka att det är ju hon som ska avgöra så hon borde ju sagt till mig att komma! Jag menar inte lätt att veta sånt när jag va en gröngöling! MEN man lär sig av sina misstag..
Ja vi får se hur detta slutar!

Sen ringde jag till sjuksköterskan för att få en tid till att väga och mäta Jacob men hon svarade inte. Kom på sen att dom hade planeringsdag på hab och sen testade jag idag igen och då va hon ledig. Hon är ledig på onsdagar. Får ringa henne imorgon igen =) Är sjukt nyfiken på va grabben väger! Det är inte lite allafall =)

Sen ringde jag till arbetsterapeuten för Madde hade fått höra från en annan att dom hade fått flytthjälp just för att dom hade handikapp. Nu ska vi inte ha flytthjälp för det fixar vi själva med hjälp av våra familjer men sängarna som vi har till våra barn väger TON!!! Skojar verkligen inte! Så vi tänkte be om lite hjälp med sängarna. Så Lotta skulle kolla upp det och höra av sig, men hon trodde inte att det skulla vara några problem.

Ringde till logopeden också för jag har fått en ny tid till sväljröntgen och självklart fick jag tid när Jacob är i Danmark. Så måste kolla med henne vilka dagar som passar henne för hon ska nämligen följa med. Men hon va inte på kontoret så jag hoppas att hon hör mitt medelande för jag måste ringa innan 12.00

Sen pratade jag med Kuratorn om lite allt möjligt så vi ska träffas den 2/2 för att gå igenom en hel del papper. Måste leta upp en del papper bara som jag inte har någon aning om vart do ligger =/ Men tur att jag ska rensa ut haha fast jag är inte säker på att jag har dom kvar bara men jag hoppas det..
Annars ordnar det sig ändå. Men jag MÅSTE bli bättre på att sortera mina papper och lägga dom i ordning i pärmar. Jag har ju köpt 2 pärmar som jag ska ha till alla Jacobs beslut och allt annat men jag har bara inte kommit igång med det.
Får bli ändring på det ;)

Haha känns som om jag ringt till nästan alla på Hab!
Fast där finns några kvar ;)

Precis så ringde dom från Hab och medelade att sjukgymnastbadet blev inställt =(
Tråkigt!!!
Fast kanske lika bra då det bara snöar hela tiden =D
När ska det sluta hehe! Love IT!!!
Nej men seriöst så tycker jag att det är hur fint och mysigt som helst =)
Väldigt glad att det hållt sig så här länge!

Nej nu ska jag sätta mig med en massa pappersarbete.
Har en del att stå i och när jag ändå är på G så är det lika bra att fortsätta ;)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Lucas blev med besviken över de inställa badet

sen dansar han o jag är en sånn mes att jag inte kör i detta vädret så de blev en onsdag som jag inte tänkt..

Vi fick flytt hjälp när vi flyttade..just för att lucas har spec behov.

Hoppas att de löser sig



2010-01-27 @ 18:40:41
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: madde

Det blir bra gumman allt! Jag vill gärna gå igenom dina vårdbidrag saker med dej innan du skickar in dem =) lättare för en annan och se om du glömt ngt, för man själv blir ju så blind när man kollar i sina papper! Du ska ha helt vårdbidrag det är du fan berättigad till punkt slut!

2010-01-27 @ 20:41:50
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0