Några dagar sen..

Dags för en liten blogg känner jag. Va ju några dagar sen.
Nu har vi skrivit kontrakt på nya lägenheten =)
Nu är det inte lång tid kvar!! Lite mindre än 4 veckor! Sen går flyttlasset in till Kristianstad!
Ska bli helt underbart =) Då blir det bara jag och Jacob!
Har tyvärr fått gå upp i tjänst också. Jag va ju vädigt nöjd med att jobba 40% men det är lite i minsta laget när jag har hela hyran själv. Visst vi hade klarat oss men man ska ju göra mer än att bara leva ;)
Så från den 1 mars så ska jag jobba 60% istället. Det kommer att gå bra för jag har ju många lediga dagar ändå.

I fredags så va jag hos psykologen på hab. Riktigt trevlig tjej =) Känns mycket bättre att prata med henne än den jag hade först.
Hon får alltid mig till gråt. Vilket jag egentligen inte gillar men det känns bra efteråt. Så dom första 15 minuterna sitter jag och gråter sen dom sista 45 minuterna så pratar vi om allt mellan himel och jord! Allt som har med Jacob att göra och vårat liv.

På lördagen så hade vi några tittare på kattungarna. Så nu finns det bara 2 katter kvar.
Sen på kvällen så åkte vi hem till familjen Andersson =)
När det va sängdags för våra små troll så ville dom inte sova utan låg och tjoade och traggade en massa. Och vi skulle kolla på film mmen ville vänta tills dom somnat så vi tittade runt lite på ikea. Madde och dom skulle till Ikea på måndag så dom fick äran att handla lite till mig också =)
Efter en halvtimme timme så sov dom små knoddarna och vi plockade fram godiset och läsk och tittade på film.
Efter första så kollade vi på en andra men den va inte lika bra så vi satt mest och traggade.
Madde hjälpte mig med en del pappersarbete som jag inte är så bra på. Eller bra och bra, jag kommer aldrig igång med det men det hjälper Madde mig med =)
Vi va så inne i allt och helt plötsligt va klockan nästan 3 på natten!! Så det blev bara till att lägga sig.
Sen på söndagen tog vi det lugnt, barnen fick busa en del och sen åt vi pizza. Vi åkte hem vid halv 6 på kvällen.

Igår så jobbade jag, lämnade in mitt schema där jag hade kryssat i vilka kvällar jag kan jobba så att det går ihop med dagisets schema. Jacob ska ju ha samma personal på kvällarna som han har på helgerna så slipper vi skola in ny personal. Lättast så. M-L skulle kolla och sen lämna besked när hon är färdig med det. Egentligen ville jag börja till den 1 februari men det trodde hon inte va möjligt, lite ont om tid.. Men till den 1 mars trodde hon nog att det va färdigt.

Sen när jag skulle åka hem så mötte jag upp Emma på bussen och där va även Cicci =) Roligt! Sen när vi kom till Horna så kom även Tess och Oliver =)=) Man träffar ju aldrig någon man känner på bussen men igår så kom det hur många som helst haha.
Bestämde med Tess att dom skulle komma hem till oss när hon va färdig i stan så det gjorde dom också =)
Mycket trevligt va det och jätte mys att få gosa lite bebis =) Även Tess lillasyster Malin följde med hit.
Sen åkte dom hem så då va det bara Emma kvar. Fixade kvällsmat, blev köttfärssoppa =) Blev väldigt god. Och även Emma godkände den och hon är inte ens speciellt förtjust i soppa ^^ Men hon gillade min =)
Sen åkte Emma hem lite senare.

Idag blir det lugnt =) Ska bara mysa med min underbara son!
Just nu sitter han och får mat sen ska vi busa lite.
Ska ta tag i mina papper som jag har här hemma.
Tankspridd som jag är så har jag skickat in flera papper till försäkringskassan utan underskrift! Flera vård av barn som jag har fått tillbaka men som jag sen har skickat in igen utan underskrift så nu har jag fått hem 4 blanketer som ska ha underskrift haha.. Så dom pengarna får jag lite senare.
Måste ringa fk och försöka få tag på min handläggare då jag ska göra en ny ansökan om vårdbidrag och lägga till en massa nya saker om merkostnader! Så nu ska man gå igenom den skiten igen! Sist jag gjorde detta så tog det väldigt hårt på mig sen brydde jag mig inte längre utan accepterade deras beslut.



Kommentarer
Postat av: madde

har du hämtat ditt kontrakt?

2010-01-27 @ 10:06:40
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

å va mysigt dET lät med eran film kväll där , det är ju så skönt att kunna ta med sig barnen . Spännande med nya lgh . och va kul att det går så pass bra hos hab .

skickar dig en stor kram för jag tycker du är en stark tjej som är enorm på att klara av detta .

KRAM.

2010-01-27 @ 10:13:11
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0