Hemma med sjukling idag

Fick snällt ringa till jobbet idag då lillkillen kräkt och hatt sig här hemma under natten..
Massa slemig är han och lite förkyld. Så vi kör på inhalera med jämna mellanrum. Han har dock ingen feber som tur är =)
Dagen har varit lugn här hemma fast att han är lite kraslig.
I och med att vi knappt sovit något under natten så tänkte vi sova ut nu på morgen, det behövde båda jag och Jacob. 07.05 startade dom grävmaskinerna precis utanför fönstret så det va OMÖJLIGT att somna om! Jävla liv dom för! Men visst det måste göras... Nu har dom nästan precis slutat arbeta här. så från 7-16 har grävmaskinen varit igång och dönat =/ Stakars mina grannar..
Men man får ju inte reda på något heller, hur det går och så? Nej dom bara kommer och gör sitt jobb sen går dom igen. Dom va här i torsdags första gången och då frågade jag hur det gick, om dom hittade något men då fick jag till svar att dom inte hittat något.
Sen trodde vi att dom skulle komma på fredagen igen så lillebror va uppe tidigt för att sätta på kaffe som han skulle erbjuda dom men då kom det inte några...
Och ja så kom dom idag och det va ju bra det så att det kommer någon vart. Men dom stängde av vattnet från oss! Utan att informera oss om det tidigare.. Vattnet va borta i 3 timmar... Det va rena turen att jag fyllt några vattenflaskor och lagt i kylen i går kväll för annars hade alla katterna och hunden varit utan vatten och man vet ju själv hur törstig man är på morgonen.. Plus att jag behöver vatten till Jacob också i sonden efter maten..
Tycker bara att dom kunde ringt på innan och sagt till så hade man kunnat ta vatten innan dom stängde av det.. Men men gjort är gjort..

Fan! jag har ju glömt att ringa till psykologen idag, ska ju dit imorgon egentligen men skulle avboka det i och med Jacob inte är riktigt kry.. Jag får ringa direkt vi vaknat imorgon då. Ska vara där direkt på morgonen ju 8.15 och egentligen skulle Jacob vara på dagis den timmen men det går ju inte heller.
Nej jag får ringa till henne imorgon då bara.

Erica va här och hämtade alla kattungarna, dags för första vaccinationen. Dom börja bli stora nu! Sen skulle hela hennes familj få träffa dom =) Så Katara har varit barnledig några timmar. Så vi passade på att duscha henne. Gick rätt så bra, eller så bra det kan gå med en katt haha. Första gången som jag duschade henne så man visste ju inte riktigt hur hon skulle reagera men det va inte några större problem, har varit med om värre om man säger så ;)
Min första katt Tyson HATADE att bada men det gick ändå. Men där kunde man allt få en del klösmärken efter honom hehe.. Min andra katt Roberto gillade heller inte det men han gjorde aldrig motstånd, honom behövde jag knappt hålla tag i. Men sen kunde det gå 2 dagar utan att han kom fram till mig, det va hans sätt att straffa mig hihi.. Han hade en sån härlig personlighet min lille Roberto =) Honom kan jag sakna så otroligt mycket! Han älskade att ligga på rygg och bli kliad på magen. Han älskade när jag pilade ruvor på han efter hans faighter med grannkatterna. Han va en riktig kämpe min lille Paolo Roberto! Dom som egentligen inte gillade katter alls gillade min Roberto =) Han va en riktig kelegris. Usch nu blir jäg nästan lite tårögd =( *saknar*

Nej nu kallar min lille prins =) 
Dags för mysa..

Kommentarer
Postat av: Madde

Skickar krya på dig pussar från mig

2010-01-11 @ 18:52:55
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Madde

Förresten gumman lilla det har varit en stor vattenläcka i hammar idag så 200hushåll varit utan vatten, ja tror inte vattenläckan ville berätta det för dig först hihihih ;D puss på nosen

2010-01-11 @ 19:04:08
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0