En resume av 2009

Januari

I början på året fick jag uppleva Jacobs första anfall - frånvaroattack... Dom kommer lite från och till när han är sjuk.
Nyss fått reda på att Yessica inte ville bo kvar! Efter många om och men så löste det sig så min lillebror bestämde sig för att flytta in =)
Jag fick för mig att börja plugga haha men vem lurade jag haha - inget för mig!
Det va dags att släppa taget om min älskade son - dags för dagis! Inskolningen började...

Februari


Jacob fick lunginflammation i början på månaden och sen en omgång till i slutet på månaden. Så halva februari tillbringade vi på sjukhus!
Min underbara bror överraskade med att åkte ner från Norge och avlastade mig så att jag fick vila lite från sjukhuset =)
Fick en v-sond då han slutade äta, kräktes så fort han fick något i munnen.
Jacob spräckte 8 kilos linjen =)=)=) efter 1 år som han stod stilla!
Köpte ny data =)
Min lilla rosa - <3

Mars

Fick ett sänglarm inkopplat men det används inte i nuläget för efter flera månader utan anfall på natten så kopplade vi ifrån det. Kan ju kopplas in igen ifall det behövs.
Jacob fick sin knapp inopererad - underbart!
Min kära mamma kom ner och överraskade mig och stannade hela dagen då Jacob skulle opereas =)

April

Gjorde en anökning om avlastning i annat hem. Fick avslag - deras motivering: Jacob är mitt föräldraransvar och han är för liten för att bo i stödfamilj..
Klippte av mig mitt långa röda hår och färgade det ljust!
Yessica flyttade äntligen ut!! En vecka tidigare än vad det va bestämt - GÖTT!

Maj

Lillebror flyttade in =)
Jag, Emma och Sanna intog flygstolarna ner till underbara Alanya =) 2 underbara veckor hade vi!
Mycket party och lite sol hehe
Jag fyllde hela 27 år och lillkillen fyllde 2 år.

Juni

Sommaren börjar!
Jag började jobba efter mer än 2års ledighet.
Fick reda på att Jacobs assistent som han haft från början på dagis inte skulle få jobba kvar efter sommaren.
Bestämde mig för att sluta blogga - hade mycket runt omkring med jobb, dagis och träning. Sen tyckte jag att jag hade för många läsare..

Juli

Juli bestod mest av jobb, sommar och sol och underbara vänner =)
Min närmsta vän förlorade sin pappa alldeles för tidigt =(

Augusti

Fick en ny familjemedlem =) En underbar maine coon katt vid namn Katara flyttade in =)
En härlig månad med många förberedelser och förväntningar =)
Den 22e satte vi oss på flyget på våran allra första solsemester tillsammans! 2 veckor i underbara Alanya skulle vi vara =) Första veckan va HELT underbar och vi njöt lika mycket båda 2. Badade i princip hela tiden och jag passade på att sola när killen vilade middag i skuggan =)
Tyvärr så fick vi tillbringa sista veckan på sjukhus då lillkillen åkte på dubbelsidig lunginflammation =( Men vi är härdade och med den dundermedecinen dom har i Turkiet så återhämtade Jacob sig väldigt snabbt =) Det bjöds på en ny upplevelse helt enkelt.
Nej Augusti va klart den bästa månaden på hela året! När jag tillbaka på vår resa så gör jag det med ett leende på läpparna och bara vetskapen om att en ny resa väntar på oss 21 augusti 2010 får mig att le ÄNNU större =)

September

Tillbaka på jobbet men på en annan avdelning.
Man har lite dåligt minne då man inte skrev någon blogg. Lite dålig på att anteckna.. Dels därför jag började blogga igen.
Ansaf har nu slutat som Jacobs assistent på dagis och nu är han med ordinarie personal istället, där ska finnas en extra dom dagarna Jacob är där.
Vi hade en överraskningsfest för mamma här hemma då hon fyllde 50 i augusti =) Den blev VÄLDIGT lyckad om man säger som så ;)

Oktober

Har inte några större minnen från denna månaden men kollar jag i kalendern så va vi rätt så mycket uppbokade både med det ena och det andra. Brukar bli rätt mycket i både september och oktober då man har haft sommarfritt från habelitering och läkarebesök. Så mycket spring hit och dit och alla olika möten man varit på. Ja det är väl va man gjort i oktober.

November

Blev ÄNTLIGEN fastanställd =) Så nu har jag mitt alldeles egna schema på 40% vilket passar mig UTMÄRKT då jag slipper både långa dagar och kvällar mitt i veckan =) Dom har jag enbart var tredje helg.
Känns helt underbart att veta hur man ska jobba =) Slippa hålla på att ändra på dagis med. Som tur är så har dom också var tredje helg så Jacob har samma nattlag alltid vilket känns tryggt för mig =)
Åkte en tur till ULLARED och handlade julklappar och lite annat nödvändigt.
Frågade familjen Andersson ifall dom ville byta lägenhet med oss och efter lite bvetänkestid så bestämde vi oss för att göra det =)
Katara fick kattungar den 25e =) 8 st!!! men vi förlorade 2 inom dom 3 första dygnen =) Helt underbara är dom!

December

1e december skickade vi in en ansökan om lägenhetsbyte och i slutet på december fick vi det godkänt!! =) Så den 20e februari 2010 flyttar jag och Jacob in till stan.
Här kom då den efterlängtade julmånaden då man ska plocka fram alla jultomtar, gardiner och stjärnor men December va lite av en deppmånad för mig så inget kom fram förrän efter den tredje advent...
Bättre sent än aldrig ;)
Firade jul här hemma - alla förutom min bror och hans familj... Tråkigt...
Men annars va julen hur mysig som helst =) Allt gick precis som det skulle och vi mös verkligen - lugnt och stilla med alla barnen =)
Fick vattenläcka i förrådet som dom ska ta itu med nu den 4 januari, börja gräva och ha sig - KUL!!
Men skönt att vi slipper ta i det i alla fall.
Nyår firade först på jobbet sen hemma med Lisa, lillebror och hans kompis. Jag lagade mat, blev potatisgratäng och till det fläskfilé med svamp och lök. Gott va det.
La mig innan raketerna började för jag skulle jobba dagen efter men det gjorde absolut INGET att jag missade raketerna..

Nyårslöften

Sluta röka helt och hållet (blivit lite mer den senaste tiden)
Bli bättre på att höra av mig till mina vänner (Suger verkligen på det)
Ta tag i min vikt - måste verkligen komma igång snart!
Se till så att år 2010 blir det bästa året..
Ansöka om assistans efter att Jacob fyllt 3år (om det behövs vill säga)

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0