Jobbehelg...

Ja då va det snart dags för att bege sig till dagis sen till jobbet.
Hade gärna stannat hemma med Jacob denna helgen men va ska man göra!
Måste ju jobba så att jag får pengar haha =)
På måndag så är vi inne i mars och det betyder att jag ska jobba 60% istället för 40% så det lär ju märkas på lönen om inget annat hehe.
Har fått i snitt en extra dag i veckan, 3 kvällar och 4 dagar på 6 veckor så det är ju inte mycket mer än va jag jobbar redan hehe men som sagt så kommer jag att märka det på lönen =)
Behövs nu när jag inte har någon inneboende längre utan ska klara hela hyran själv och den är inte så där jätte liten.. Men som sagt så har jag valt att lägga mina pengar på en stor lägenhet istället för på en massa skit ;)
Det är ju bara till att gilla läget!
Men den första månaden här kommer att bli tuff, har betalat alla räkningar och skulder jag hade så nu är det inte mycket pengar kvar =/ Men frysen är så gott som full, Jacob har fått matleverans idag och jag har köpt busskort för hela månaden. Ska bara köpa ett till paket blöjor till killen och lite Mediciner sen behöver jag inte handla mer =)
Så jag ska nock klara mig men det blir inget onödigt impulsköp här inte, det får jag ta nästa löning ;)

Det blir 2 övernattningar för Jacob på dagis denna helgen, brukar bara vara en..
Men i och med man inte vet hur vädret är så har jag bytt med en kollega så jag ska jobba kväll både fredag och lördag och så slutar jag tidigare på söndagen. Dagis brukar påpeka att man märker tydligt på Jacob att han är trött på dagis på söndagskvällen så han blir nog glad av komma hem klockan 18.30 istället för 22.00 och det tror jag med. Sen att det blir 2 nätter han får sova tror jag gör det samma för i vanliga fall brukar jag hämta han klockan 19.00 på lördagen och sen när vi kommit hem så dröjer det inte långt tid innan han lägger sig för då är han trött så det enda han gör hemma är att sova och så ska han upp tidigt bara för att jag ska till jobbet men nu denna helgen så kan han ju sova tills han vaknat =)
Ja det ska nog gå bra!

Fan va skönt att det började regna igår!
Försvann ju en del snö iallafall =D
Hoppas bara inte att det börja snöa igen...
Nu vill jag ha VÅR!!! Och SOMMAR!!!

Längtar som in i tills April!!
Mamma och pappa flyttar hit!
Jag och Jacob ska till Norge i 10 dagar!
Mysa nykläckt bebis och umgås med bror och hans familj!
Bror och lilla Emily följer med tillbaka till Sverige!

Sen i Maj!
BRH i 3 veckor!!
Kanske mamma följer med och håller oss sällskap?
Jag och Jacob fyller år =)

Kan inte mars bara gå hur snabbt som helst!!

Nej nu måste jag fixa lite här hemma, se så att jag fått med mig allt!
Ska sova hos Ceccan inatt sen får vi se hur jag gör på söndagen.

Ha en underbar helg!!

Kommentarer
Postat av: madde

Man tycker dagis kunde ställt upp att ha han övernattande till måndagen när de gäller hämta han så sent på kvällen kl 22 jue..

2010-02-26 @ 20:39:14
Postat av: Linn o Richard

det är 1 till som fyller år i maj;) hehe.. vi glädjer oss också tills ni kommer hit<3

2010-02-27 @ 20:24:22
URL: http://rodsethverting.blogg.no

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0