Min lillla älskling :(

Faaan va jag känner mej hjälplös!!
Jag hatar att se när Jacob har så här ont och inget hjälper :(
Men nu äntligen har han somnat..
Dagen har varit riktigt jobbig för dels när vi vaknade så hade dom bestämt att skicka Jacob på en röntgen igen för att läkaren igår hade tyckt sig höra massa rossel i lungorna - inte bra!!!
Sen fick vi reda på att om Jacob skulle opereras så skulle det ske vid 12.
Narkosläkaren kom in vid 11 och lyssnade på Jacob och ställde en massa frågor och berättade kring narkosen.
Men han hade inte hört något från lungröntgen han heller så vi fick vänta lite till..
Klockan blev över 12 och vi hade inte hört något...
Klockan 15 kom han in till operationen. Drygt....
Operationen gick snabbt och helt felfri. Han va färdig klockan 16.
tjugo över kom jag till uppvaket och det va inget roligt för där låg Jacob nersövd men han hade en jobbig hosta som ändå höll han vaken. Alltså han va sövd men hostan gjorde så att han grät hela tiden och kom inte till ro - skit jobbigt att se!
Men vi fixade i ordning en stol till mej så fick han komma i min famn istället och  blev betydligt lugnare efter det.
Men efter en 10 minuter gjorde sig smärtan påmind och det börjades igen men gråt och skrik.
Fick först en dos morfin vilket inte hjälpte så han fick en dos till som äntligen hjälpte och Jacob ko till ro.
Han sov lite mer än en timme i min famn sen fick vi lägga honom i sängen och köra till avdelningen och där va det kört..
Från klockan 18 till 21.30 så har det varit så mycket gråt och smärta och skrik och otröslighet och inte kommit till ro och mamma vid sin sida hela tiden. Jag fick verkligen inte lämna honom 1 sekund för då började han verkligen stor tjuta :(
Så kvällen har varit riktigt jobbig.. Jobbigt att se honom så ledsen och så mycket smärta han haft.
Trodde inte att det skulle göra så ont. Självklart att han får ont men inte så här ont..
Nu sover han och jag ska äta en sallad innan jag lägger mej.
Det enda posetive med dagen är att mamma kom hit =D underbara mamma!!
Så sällskap har jag haft från 10.30 till 17.30 iallafall..
Kul när det kommer sådana överraskningar som man inte har den blekaste aning om hihi.

Lite bilder från dagen:


Dags för röntgen klockan 08.50


Här fick jag så snällt ligga så att dom kunde ta fina röntgen bilder på mej, fast jag fick göra det 4 gånger innan dom blev nöjda. Dom sa att jag va otroligt lugn jämfört med andra barn som bara skrek hehe.. Behöver ju inte berätta för dom att det va första gången jag va lugn hihi


Fick en söt katt för att jag va så duktig =) Fast katten va inget mjukt så den få bli som prydnad..


Här är jag nybadad och insmörd med något sterilt. Och med sjukhusets sterila kläder - snygg jag är va??
Alla förberedelser skulle ju göras fast att dom inte visste om det blev operation. Annars hade det nog blivit lite stress..


Sen kom mormor och överraskade oss =) Jag blev nog väldigt förvånad för jag ville inte le på kort hehe
Strax efter så kom narkosläkaren och pratade.


Här är jag lite gladare trotts att jag precis gråtit för att sköterskan satte emla på mina händer och ena fot - känsligt jag är, jag vet.. Men sen blev jag glad av att sitta hos mormor och mysa =)
Mamma passade på att duscha och det va bra för hon stank...


På väg in i hissen upp till operationensalen


Så här glad va jag då =)


Fick vänta en stund utanför och då passade mamma på att ta kort på min mage. En före bild..
Sen fick vi inte ta några kort inne på operationsbordet. Fanns någon i gruppen som inte tyckte det så då fick vi låta bli.
Men nersövningen gick jättebra, Gick lungt och fint till och inte det minsta motstånd - skönt.


Här ligger jag och snyftar fast det ser väldigt lungt ut men jag va jätte ledsen..
Behövde lite syrgas dom första timmarna efter operationen, tills klockan 20 om jag mins rätt.


Och så här ser det ut - fint va??
Men ont gör det aj aj aj


Här har jag somnat gott i mammas famn.

Ja det va alla bilder från idag, mer har det inte funnits tid till..
Imorgon ska det tas fler kort om lillkillen är på bättre humör.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy den smärtan är ju inte rolig för barnen :( tänker på er massor!!!! men hoppas de "bara" är smärta de två första dagarna.. hoppas hoppas!!! men givetvis hoppas vi på att den går över med en gång.

Vad stor knappen ser ut på jacobs lilla söta mage hihi. Nu är minsann knappligan igång ;) kan mathilda o jacob var stolta över sina "piercingar" så tjusiga är dem!!! så fint av din mamma att komma. tur hon kom. ja hade själv tänkt komma men fick tyvär ingen tid till det o fick lite skuldkänslor vill ju inte du ska va själv gumman. tänkte åka till dig imorgon.. men måste stanna hemma i kstad eftersom mathilda fick fara in med ambulans idag så måste ja hålla koll.. =(

hör av dig på telefon när du kan gumman!!! pussar massvis till er

2009-03-26 @ 00:16:32
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

ja den smärtan är inte rolig för dom , vi hade åxå det tufft med lillman i början , men det är en sån enorm till gång att dom har sina små knappar , ska hålla tummarna att smärtan försvinner så fort det bara går .

kram till er båda.

2009-03-26 @ 10:54:22
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Ia

Lille Jacob. Skickar MASSOR av tröstekramar och pussar fran oss i E-tuna.

Här är en länk till en familj precis i dagarna gar igenom samma sak som ni

http://mrsekka.blogspot.com/

kanske kan hitta stöd hos varandra...

Kram ia

2009-03-26 @ 11:44:13
URL: http://solenimittliv.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej Linda och Lille Jacob.

Nu är det iaf över. Hoppas att det ska gå bättre med maten nu. Tycker så synd om den lille plutten. Hur mycket ska han utstå. Hoppas smärtan försvinner fortare än kvickt.



Puss o Kram på er

Anita

2009-03-26 @ 18:19:10

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0