Måndag och ny vecka!

Helgen har varit riktigt rolig =)
Va riktigt nära på att bli inställt men som tur va så ställde familjen Andersson upp och passade lillkillen.
Åkte till stan vid 12 och va inne på kappahl och handlade nya legings sen gick vi hem till Madde.
Hade en massa pakning med mej för jag va tvungen att ha resesängen så att Jacob hade någonstans att sova ju.
Satt kvar en stund och traggade sen när jag kollade bussarna så missade jag den jag skulle tagit för att hinna med så jag fick ta bussen som gick 50 minuter efter vilket betyder - STRESS!!!!
Bussen va försenad så jag va inte hemma förrän tjugo över 3 och Annika skulle hämta mej kvart i 4 !!!!!
Men jag fick ändrat så hon hämtade mej 5 i 4 istället!
In snabbt i duschen - torka mej - fixa håret lite slarvigt - leta upp kläder - på med dom - plåster på hälarna - fixa partyväskan - på med skor - jackan i handen - ut och låste dörren - in i bilen - puhhaa!!!
Det kallar jag stress!
Som tur va så skulle vi ju inte sminka oss för det hade jag ALDRIG hunnit haha. Tog med mej ögonskugga, mascara och kajalpenna.
Blev ju 1000 kroner fattigare på Mary kay (stavas?) partyt så jag hoppas att det funkar! Fast jag har aldrig hört något negativt om produkterna så jag antar att det ska funka.
Gick igen rengöring denna gången och jag beställde baspaketet. Funkar det inte så skickar jag tillbaka det.
Vissa saker gillade jag mer än andra men jag kände att jag testar lite åt gången för jag brukar aldrig sköta sånna här saker med att tvätta morgon och kväll, men hon lovade att hon skulle ringa och påminna mej haha.

Under tiden som hon gjorde beställningarna så åt vi varm smörgåstårta - mummms!! Med baconröra =) Har bara smakat med köttfärssås men baconen va riktigt god =) och så hade vi sallad till det.
Sen va det dags för vinet att komma fram!
Satta på massa slager musik och drack vin och traggade en jädrans massa minnen!
Det va bara jag cicci och Anja som partyade för Annika väntar ju smått och Carola skulle upp tidigt och jobba men dom stannade länge ändå och det va hur trevligt som helst.
Detta lär vi göra många fler gånger!
Men gud va man har hittat på massa skit när man va små =/ roligt nu i efterhand men där finns en hel del som man lika gärna hade kunnat vara utan.. Saker som man förträngt men som kom fram i går.
Men så blir det när man träffas det gamla gänget hehe men va roligt vi hade!!

Sen blev det utgång - Grand!
Där va mycket folk och vi dansade som bara den och hade riktigt kul!
Jag fick springa mellan rnb och slager för Cicci ville bara vara på rnb och Anja ville bara vara på slager så jag fick offra mej helt enkelt fast jag gillar ju rnb mest men inte kul att låta Anja vara själv när hon åkt hit från Danmark ju.
Men jag hade riktigt kul ändå.

Hade bestämt med Madde att jag skulle sova på deras soffa så jag hade kanske 100 meter att gå hem - soft =)
Egentligen så skulle dom andra följa mej hem men jag hade tydligen bara gått - antagligen soffan som lockade haha..
Madde lät mej sova ut på söndagen så klockan va närmre 12 när jag vaknade men då sov Madde och Jacob va inne hos Jimmy i datarummet. När Jag vaknar så står Casper och tittar på mej och börjar skrattar hehe sötis. Och när Casper börjar skratta så började Jacob skratta och så höll dom på så, först casper sen jacob sen casper och vise versa haha härligt att vakna till ju =)
Madde kom upp strax efter att jag vaknat.
Vi stannade ändå tills klockan va halv 8 men jag va så trött att jag lätt hade kunnat sova där en natt till om jag inte hade haft skola och dagis idag men men så är det ibland.
Vi hade det hur trevligt som helst och Jacob har haft det riktigt bra hos Mathilda =)

Drog ut Jacobs sond vid 18 och satte ny när vi kom hem. Som tur va så hade Madde fler v-sond hemma sedan Mathilda hade det så då slapp jag åka in till sjukhuset och göra det. Mycket smidigare att göra det hemma.
Även om han inte är glad när jag gör det så är det inte jämförtbart med hur arg han är när dom ska göra det på sjulhuset.
Dom håller ju fast både armar och ben just för att han ska ligga stil medans när jag gör det själv så håller jag bara under hakan så att han har huvudet stilla. Mycket smidigare.
Anledningen till att jag bytte va för att v-sonden bara får sitta i i 4 veckor så därför jag gjorde det.
Skönt också att han fick vila på kinden lite och slippa tejpen några timmar.

Har föresten fått tid till operation nu, vet inte om jag nämt det tidigare men jag tror inte det.
Jag ringde dit i torsdags eller fredags och kollade och jo han va uppsatt på en tid så den 25 mars är det dags.
Skönt!! Fast det skulle tagit 6 veckor men istället blev det 10 veckors väntetid. Förstår inte varför dom inte kan säga att det dröjer längre istället för att man ska gå och vänta hela tiden. Men så är det inom sjukvården tyvärr..
Men skönt att han fått tid iallafall =D

Jacob är på dagis nu och jag ska hämta honom klockan 12 tänkte jag så att vi kan vila ihop - är lite trött..
Satt och gäspade mej igenom hela datakunskapen haha så grannarna skrattade åt mej..
Fick aldrig provresultatet idag för läraren va sjuk i fredags och hade inte rättat proven så vi ska få besked till torsdag iallafall.

Jag ska se om jag kan hitta något att äta innan jag ska hämta Jacob!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt va det att träffa er så mkt i helgen ju! Och ja älskar daj mä haha !! Både som full & nykter;O) Ni hade fått sova här, tänkte de inte va lönt o fråga eftersom ni skulle till dagis o skola dagen därpå. Ni får komma snart igen! och vi till er såklart.. kramisar massor

2009-03-09 @ 15:01:38
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0