Liten uppdatering kanske...

Ett tag sen jag skrev av mej.
Kanske för att det inte händer så mycket just nu.
Jacob läker för fullt och har ont. Fast smärtan går att lindra med alvedon som tur är.
Vaknade gjorde han inatt klockan 4 och bara grät och skrev så ont hade han så jag fick upp och fixa alvedon till honom sen fick han sova hos mamma. Efter lite tröst så somnade han om igen.
Så inte vaknade han av klockan imorse när den ringde klockan 6 så jag fick gå upp själv men det va riktigt skönt att kunna få fixa till mej i lugn och ro utan att behöva tänka på knodden. Klockan 7 väckte jag honom, fick medicin och kläder på sen gick vi till dagis. Lite sena blev vi men så är det ibland.
Skolan va inget roligt, gillar inte läraren som vi har i det ämnat alls men men så kan det va.
Va ett arbete som jag och Pernilla inte hade lämnat in så vi fick lite extra tid på oss och fixa det. Egentligen ska det va praktik nu efter påsklovet men om man redan jobbar inom vården så behövde man inte göra praktiken så vi fick andra uppgifter att göra som ska vara inlämnade i början på maj.
Pratade med min bemaningsansvarig idag på jobbet och tyvärr så fanns det inget nattjobb för mej där ute för tydligen är det så många som vill ha det. Tråkigt..
Så det blir att jag jobbar på dagen men vilken avdelning kunde hon inte säga nu, hon skulle ringa veckan efter påsklovet och meddela va det fanns för planer för mej. Jag hoppas att jag får komma på 3an igen men men huvudsaken är ju att jag har ett jobb iallafall. Jobbigt blir det med bussarna bara. Men jag ska försöka och skulle det verkligen inte fungera så får jag helt enkelt stå ut tills jag hittat ett annat jobb i stan. Ska ju inte va det svåraste tycker man ju. Fast jag vill ju ha en natt tjänst...

I helgen ska vi hem till Ceccan =) Ska sova hos henne tills på lördagen och gå igenom hur allt fungerar runt Jacob sen ska han sova hos Ceccan själv tills på söndagen.
Jag och syster ska till Ikea på lördag om nu hennes bil går att laga eller om vi kan ordna en annan kombi..
Vi ska ju åka rätt tidigt så om det finns någon som vill låna ut sin bil till oss (måste vara en kombi) på lördag så är jag så fruktansvärt tacksam =)
Annars får ni hålla tummarna på att hennes bil går att laga innan helgen *hoppas hoppas*

Håller på att ändra om lite här hemma så nu sover Jacob och Jag här nere istället i Jacobs rum.
Hans saker ska jag ställa upp i vårt gamla sovrum så länge för dom ska ju in i Naemis nuvarande rum så fort dom flyttat.
Skönt att jag får hela nedervåningen till mej och Jacob.
Fast lillebror ska ha sitt databord i här nere också för annars lär jag aldrig se honom haha..

Här ser verkligen ut som kriget här hemma just nu och jag bara längtar tills dom flyttat så att jag slipper se alla flyttlådor huller om buller.. Längtar tills dom flyttar så att det kan bli en riktig städning här hemma också, så att det blir ordentligt gjort..

Nej nu ska jag duscha sen ska jag lägga mej.
Ska inte lämna jacob förräns klockan 11 så jag kan ju alltid hoppas att Jacob sover lite längre imorgon också =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar er<3

2009-04-01 @ 00:54:23
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv
Postat av: sanna

du kanske skulle testa natten hos oss då? vet dock inte hur långt bemanningen kommit med scheman för sommaren. men man kan ju alltid testa? :)

2009-04-01 @ 07:11:59
URL: http://muffs.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0