Dietisten 12/3

Emma fyller år idag!!!!
Hipp hipp hurra!!

Idag så va vi hos dietisten klockan 10 och vägde Jacob =)
8930!! Snart är vi över 9 kg =D
Ja det fungerar skitbra allt!
Fick hem lite testmat som vi ska ha till Jacob. För barn som har lätt för at kräkas. Man blandar pulvret med vatten och avslutar måltiden med det så ska det lägga sig som ett lock i magen på Jacob. Blir tjockare efter en stund i magen.
Inte för att Jacob kräker så mycket nu längre men det lilla som kommer upp kan gott få stanna kvar, han behöver allt han kan få.
Sen efter så ville kuratorn att jag skulle komma in till henne, hon ville veta hur det hade gått med vårdbidraget så berättade jag att jag fick ett halvt istället. Hon blev självklart förvånnad men menade på att vi väntar ett tag innan vi söker om nytt för gör vi det nu så kommer dom bara att gå efter detta beslutet. Sen när vi söker nytt så ska vi besöka försäkringskassan så att dom får se med egna ögon hur Jacob är och så ska kuratorn följa med.
Pratade även om avlastningshem för Jacob, 1 vecka i månaden har vi snackat om. Så kuratorn ska prata med LSS och boka in en tid där dom också kan vara med och informera om hur det går till och vilka rättigheter jag har.
Så det blir antagligen en dag på påsklovet men hon skulle höra av sig när hon hade bestämt mer med dom.

När jag stod och skulle koppla Jacob från cyklen så kommer det fram en tjej och frågar om det va jag som va Linda..
Ja sa jag..
Så undrade hon om det va Jacob jag hade där...
???
Jaa.. sa jag och tittar lite undrande på henne..
Ja jag har läst om er... Inne på Madde&Mathildas blogg...
Jaha sa jag =) Va trevligt..
Så stod vi och snackade en liten stund och det avslutade med att vi bytte nummer och ska träffas en dag =)
Verkar vara en jätte trevlig tjej så det ska bli spännande. Hon har en flicka som fyller 2år den 19 mars så det skiljer bara 2 månader mellan henne och Jacob. Ska bli spännande och träffa hennes lilla flicka med =)
Skit kul när någon vågar sig fram och prata ju =)
Då blir man verkligen glad!!!

Börjar skullan först 14.30 och ska ha datakunskap, ska få svar på proven då.
Har hela tiden kännts att det gick bra på provet men nu börjar jag känna mej osäker...
Gick nog inte så bra som jag trott.. Jaja vi får se lite senare idag...

Ikväll måste jag sätta mej ner och göra 2 reklamanalyser som ska vara inlämnade imorgon i psykologin.
Vet inte riktigt hur jag ska göra men jag får läsa lite i boken så det ska säkert gå bra.

Nu ska jag vila en liten stund på soffan så att jag är pigg i skolan.

Kommentarer
Postat av: fia

va bra att du har fått detta till jacobs mat , som du säger alla droppar dom får i sig är bra .

hoppas ni båda får va friska nu och må bra .

2009-03-12 @ 13:22:46
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, men va roligt att han gått upp i vikt ju. Jasså kan de möjligtvis vara hon från chile/chille eller va de heter? som jag har på min msn hihi. Va roligt ! min blogg blir en träff punkt ;O) saknar er kramisar madde

2009-03-12 @ 19:19:18
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ja hon verkade faktiskt jätte trevlig:) vi kan skulle träffa henne tsm nån dag? har chattat med henne lite o så. kramis på er

2009-03-12 @ 22:53:02
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Yolanda

Hej Linda! Kul att hitta din blogg. Ja det är min vän du skriver om. Värdens bästa vän man kan ha! Jag hade ptatat om dig till henne för ett tag sen! Vill bara säga att du har en jätte söt litten ängel. Själv är jag 3 barn mamma och min minsta är 1/5 år gammal. Vill önska dig all lycka för dig och din söta jacob. kram yolanda

2009-03-13 @ 13:06:21
Postat av: Linda

Yolanda:

Hej roligt att du hittat hit =) Ja Joselyn berättade faktiskt det hehe =) Kul att du kom ihåg mej. Jaså du är 3 barnsmamma, de va inte ila =)

Hur gamla är dina 2 andra då? Och pojkar flickor??

Tack för dina lyckoönskningar =) Kram!!

2009-03-13 @ 17:06:36
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Yolanda

Vad kul att du tycker det! Ja jag är mamma till 3 underbara barn. Den äldsta han är 8 år sen har jag en flicka hon är 5 år och sen en liten pojke till 1/5 år! Hade varit jätte kul att träffas med barnen det sa jag till joselyn med! ha det så bra! kram

2009-03-14 @ 20:27:38
Postat av: Linda

Yolanda:

Javisst det tycker jag absolut att vi ska göra =)

Vi får hitta en dag som passar alla!

Bor du också på Österräng då??

Kram!!!

2009-03-14 @ 21:31:01
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: joselyne

hallå där!!! nu har jag också hittat till din blogg, det är så trevligt att få veta hur det går för dig och jacob.

vad roligt att du svarar på dina kommentarer, + poäng till dig !!!

Synd att det inte blev nån träff, men den som väntar på nåt bra.......

Det blir spännande att få träffa er båda!!!! var rädd om er.

2009-03-14 @ 22:44:40
Postat av: Linda

Joselyne:

Välkommen =) Klart man måste svara hehe..

Ja vi får ta och träffas snart istället ju..

2009-03-15 @ 00:19:44
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Yolanda

Hej Linda Jag bor ute i Rinkaby men jag har bil så jag kan tar mig fram var som helst. Ja vi får träffas nån dag, jag går i skolan så det bästa för mig är nån dag efter 14.00 Jag adda dig på min facebook så du kan ha mitt tel nr

Kram

2009-03-15 @ 11:54:12

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0