Men va faaa......

Igår satt jag och drog upp Jacobs mediciner som han ska ha till dagis för 2 veckor.
Enklast så för personalen att bara ta en färdig spruta istället för att riskerar att göra fel.
Jag la alla ergenyl sprutorna i en påse och skrev ergenyl och att han ska ha det klockan 8, 14 och 20
Sen la jag alla iktorivil sprutorna i en påse och skrev klockan 8, 14 och 20
Sen alla laktulos sprutor i en påse och skrev 8 och 20
Och en påse med alvedon sprutor i en påse som jag skrev vid behov på.
I iktorivil påsen så fanns det 2 sprutor i med stora vita etiketter på där det stod med stor text OBS KLOCKAN 20.00
För då har han mer medicin så att han ska klarar hela natten..
När jag lämnar Jacob så berättar jag detta för assistenten och är väldigt noga med att påpeka dom 2 sprutorna och tar upp och visar att det står klockan 20 på dom och berättar att dom ska han ha i helgen.
Sen berättar jag att han har alvedon vid behov som dom kan ge honom för han har 3 tänder på väg...

När jag kommer för att hämta honom så ligger han i soffan och har precis fått sin medicin...
Sprutorna ligger också kvar och vad ser jag?? Jo hon har gett honom kvällsdosen!!! Hallo!!!
Säger till henne att du har ju gett honom kvällsdosen.. Och hon blir helt till sig... säger förlåt hela tiden..
Så jag sa att det löser sig,  jag får helt enkelt ställa klockan och ge honom den vanliga dosen vid 2 i natt.. kul kul!!
Men jag kan verkligen inte fatta hur hon missuppfattade mej bara..
Sen frågar jag om han fått vatten också, nej det hade han inte för det hade jag inte sagt till om.. Nej för han brukar få sin medicin till maten så därför har det inte behövt..
Men så sag till henne att hälften av hans medicin sitter i slangen nu ju, jo det va ju klart sa hon. Så hon fick hämta vatten och ge honom så att han får i sig all sin medicin..
Tänk om jag kommit en timme senare ja då hade han först fått sin kvällsdos utan att jag fått reda på det och sen hade han inte fått i sig all sin medicin.. Undra om det hänt flera gånger....
Och sen berättade honom att han varit jättegnällig i flera omgångar och dom inte vetat vad dom ska göra..
Hallåå han har 3 tänder på väg upp!! Lite alvedon kanske!! Nej det hade dom inte gett honom...
Gaaahhhh!!!!

Vid sånna här tillfällen känner jag att jag inte kommer att sakna hans assistent när hon väl får sluta i sommar..
Men sen har hon en jädrans massa plus som är guld värda =)
Men tyvärr så brister det lite i kommunikationen =(


Kommentarer
Postat av: madde

Just sånt här som händer så fort man ska lämna sitt "speciella" barn ngnstans på dagis osv. I slut ändan så har man fått för mkt och gör som jag =( man hoppar dagiset! För dem inte redar av det. Bör du inte kunna få assistans istället för dagis att säg t kommun att dagis inte redar det ex osv. så gjorde jag ju för att få fler timmar när jag slutade dagis. kram på er..

2009-06-10 @ 16:54:50
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

ja i har råkat ut för nå likn och jag för står din ilska och oro hoppas verkligen att dom skärper till sig .

kram

2009-06-10 @ 18:10:51
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: joselyne

Hej!!! det var ett tag sen... hoppas det är bra med er båda???

Tråkigt tråkigt att de inte kan sköta det som det skas :( säg till de ordentligt, för de måste fatta nån gång!!! stackars jacob som får uppleva det hela. Pussa honom från mig.

Såg kortet på honom... så fin han blev, hoppas han får nytta av kläderna. Roligt att det blev en lyckad kalas med många presenter.

Hur går det med hoppgungan??? har han provat den??

Jag ska på kurs i bosarpsgården på söndag o kommer hem på fredag... är det fint på lördag så kan vi kanske grilla eller nåt??

kram till er båda... ha det underbart med din lille prins.

Kramizzzzzzzzzz

2009-06-10 @ 21:01:51
Postat av: Anita

Jag trodde dom hade kunnigt folk, men så fel man kan ha. Men det är ju det jag sagt hela tiden. Svenska måste man kunna för att kunna ta till sig något. Usch, jag blir så förbannad när jag läser sånt här. Så har du sånt jobb och skriver precis allt på påsarna och ändå blir det fel. Helt otroligt. Kram

2009-06-11 @ 07:58:19
Postat av: sandra

Tack för grattiset hihi :-)

usch tragiskt att läsa att dem inte kan göra som du säger hmm.. kramizz

2009-06-11 @ 14:03:16
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: linda

Joselyne:

Ja visst är det tråkigt!! Men man får ju hoppas att dom lär sig av sina misstag..

Vi kan inte i helgen, jag jobbar sent både lördag och söndag tyvärr.. En annan helg får det bli =)

Ja visst blev han tuff i sin dress - skitsnygg!!

Hoppgungan har han också testat men han va inte superförtjust i den men vi ska testa några gånger till - skam den som ger sig hehe..

Ha det så bra!

Kramar



Anita:

Ja man blir duktigt trött på det men man får hoppas att dom lär sig av sina misstag! Hoppas det inte händer igen bara!

Kram

2009-06-11 @ 14:11:57
URL: http://jacob070527.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0