Jobbarhelgen är över!

Shit va kul det va att komma tillbaka till jobbet i helgen =)
Och vilken förändring hehe..
När jag lämnade Möllebackshemmet för 2 år och 4 månader sedan så va det ett dårhus jag lämnade!
Vi hade en del pensionärer som va på en hela tiden och en del bara skrek! Dubbelbemaning på nästan alla boende...
Idag så har vi 4 som klarar sig själv och 3 dubbelbemaning och 2 som man klarar själv =)
Underbart!!
Och nästan så va det på alla andra avdelningar också =) Skönt att slippa allt stress som fanns där innan!

Och gud va det har ändrats med hygienen också då.
Nu får vi absolut inte ha långärmade tröjor, ringar, armband, långa naglar, nagellack eller piercing i ansiktet..
Dom reglerna har ju funnits alltid men vi har inte haft någon chef som har brytt sig tidigare..
Sen har dom satt upp desinfektionssprit i varje boendes rum så nu ska det spritas både före och efter besöken vilket är bra för nu tänker man på det hela tiden.. Måste bara vara noga med att använda handlotionen också så att inte händerna torkar ut totalt..
Och så ska vi ha förkläde i plats när vi vårdar dom gamla och det är också helt okej för man skyddar ju sina kläder fast jisses va varmt det blir!!
Och förkläder i köket också hehe...
Fast sen kan man ju funderar på ifall det är så bra att skydda dom boende totalt från bakterier helt och hållet för hur bra kan deras imunförsvar bli då??

Jaja det va iallafall kul att komma tillbaka =)
Ska jobba onsdag och torsdag sen är jag ledig i 5 dagar =)

Det har gått bra på dagis också och igår fick jag hämta hem Jacob strax efter 22..
Han somnade om direkt när jag la honom i sin säng så det va ju skönt =)

Men jag har bestämt mej angående dagis att jag INTE tänker finna mej att Jacob ska bli av med sin assistent!
Jag anser att har man hatf assistent från början så kan dom inte bara ta tillbaka assistenten!
Jacob SKA ha en egen assistent som alltid är med honom och det ska vara Ansaf!
Jag ska prata med rektorn och kan inte hon lova mej att det blir så så får hon berätta vart jag kan vända mej för så här får det inte gå till!

Och föresten!
Det som rektorn lovade mej i torsdags angående att det skulle vara någon ordinarie personal med Jacob i helgen!
Det hände inte!
Det va en vikarie från en annan avdelning som skulle jobba med Jacob!!
Visst det har gått bra i helgen..
Men hon ska inte lova saker som hon inte kan hålla och när det inte blir som  hon hade tänkt så kunde hon ju fktiskt ha ringt igen och berättat för mej hur det låg till.. Men det gjorde hon inte och det har gjort att mitt förtroende för henne har försvunnit...

Nej nu ska jag laga lite fiskpinnar till mej och lillebror =)

Kommentarer
Postat av: miian

men oj jobbar du i Åhus nu igen?

SOmmarvik eller vaddå?

Jag hänger verkligen inte med i svängarna!!!!





Klart Jacob har rätt till sin assistent.

Han ska inte behöva finna sig i att massa olika människor tar hand om honom varje gång,och att du måste lära upp nya hela hela tiden.

SUCK





Kram på er!

2009-06-15 @ 20:45:11
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0