Nu är jag hemma =) (första anfall?)

Kom hem tidigare idag men har inte orkat blogga innan.
Jacob stannade kvar i Danmark och jag ska hämta honom på tisdag.
Blev bäst så, så slipper jag ha honom med mej i skolan. Och slipper pyssla ihop barnvakt till honom.
Sen på onsdag börjar inskolningen ju och där finns ett litet problem =/ För där har jag skola i 4 timmar och jag vet att Jacob inte kommer att vara road till det efter inskolning. Så jag måste fixa barnvakt till den dagen =/
Men efter den dagen så kommer mamma hit och hjälper mej =) Det ska bli skönt. Så nu är jag inte så värst orolig för hur det ska gå =) Värre blir det ju med inskolningen, men det är ett annat bekymmer som jag får ta itu med på onsdag. Jag hoppas att det går bra..

Från det ena till det andra så har inte min lille kille mått så bra när vi varit Danmark. Han äter numera inget utan jag får i honom enbart flytande i små mängder, 50 ml i timmen annars får han upp det igen.
Han har varit rätt hängig och väldigt febrig, runt 39 grader i några dagar hade han. Massa tänder som är på väg så han har inte varit på bästa humör. Han hade en kindtand sedan innan som hyar växt ut lite mer nu och 2 nya kindtänder som håller på att brista ut plus en annan som har kommit fram nu så han har haft väldigt ont.
Angående maten så vet jag inte varför det blivit som det blivit bara det att han kräcks så fort han får i sig en sked mat. Även på morgonen när han äter på tom mage så kräcks han fast då slem istället. Inget roligt alls. Ja hoppas att min mamma lyckas få honom till att börja äta igen, iallafall frukosten..
Just nu är det bättre med humöret, han har börjat skratta igen och ler mycket men han är väldigt gråtfärdig och skricker när jag lägger honom ifrån mej. Jag får inte ens äte min mat utan att han ska sitta i mitt knä för annars blir han ledsen.
Jag hoppas att allt sånt är bättre tills jag ska hämta hem honom igen på tisdag.

Jag är inte helt säker men den 4 januari fick jag uppleva Jacobs första anfall.. Jag är 99% säker på att det va ett anfall och om det va det så fick han en frånvaroattack =/ ??
När Jacob är arg, verkligen arg så spänner han sig i hela kroppen och blir som en stel båge, han tar i allt vad han kan och samlar på sig krafter och så ger han av ett riktigt vrålskrik. Nu när vi varit i Danmark så har han fått sånna utbrott säkert 50 gånger på en dag (då han mådde som värst) Han tog i så att han blev blå varje gång..
Men iallafall så i ett av dessa utbrotten så istället för att vråla så gav han en tyst pust och blev helt slapp och försvann ett litet tag men kom sen tillbaka igen, jag kunde se i hans ögon att det va något som inte stämde. Men sen va det bra igen och han blev trött.. Så om det inte va ett anfall så vet jag inte vad det va..
Jag kommer ihåg en gång när vi va hos Kim (barnläkaren) så reagerade Kim på att Jacob försvan en stund. Men det är inget jag tänkt på. Men nu i efterhand så tänker jag att det va säkert ett anfall..
Det har slagit mej innan jag tänkt att kanske Jacob har frånvaroattacker. Bara det att jag inte har märkt dom på honom tidigare för att det går över så snabbt.
Han har ju trotts allt en elak Epilepsi när han sover så det kansek förklarar en del.
Pratade iallafall med Beata (hans läkare) och förklarade så gott jag kunde och hon menade på att det inte va omöjligt att det va ett anfall men att veta vad för epilepsi han har =/
Det kändes konstigt när det hände..

Jag har fruktansvärt ont i nacken och en bit ner melllan skulderbladen, vet inte hur det har kommit för det bara kom helt plötsligt. Jag hade inte ont när jag vaknade eller innan vi åkte hem men sen nu helt plötsligt så har jag ont, sjukt tråkigt..
Hoppas att det går över snart..

Imorgon börjar skolan =) KUL! Har sett fram emot det faktiskt och jag hoppas att det ska gå bra. Jag hoppas att jag blir en duktig elev och inte tröttnar efter en stund som när jag  gick gymnasiet.
Klockan 08.00 ska vi infinna oss på skolan, vet inte vad vi ska göra där för jag har inga lektioner och har egentligen inte fått någon tid heller som säger att ci ska vara där klockan 8 men lika bra att vara där tidigt ifall det är något speciellt.
Tittade precis om jag blivit intagen på datan och det hade jag =) gött!! Då har jag mina 450 poäng...

Nu orkar jag inte skriva mer, måste duscha sen lägga mej så att jag är pigg imorgon =)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Gumman! Ville bara önska dig lycka till i morogn i skolan. Och jag tror att du blir en riktigt duktig elev:).. Jag hatar att jag jobbar på tisdag, annars hade jag haft han DIREKT. Saknar han sååå mycket.. Vi får ta och hitta på ngt en dag nästa vecka kanske?.. Saknar dig med ju.



Puss

2009-01-08 @ 01:35:39
URL: http://turbobasil.blogg.se/
Postat av: Linn og Richard

Lycka till på skolan i dag!=)

2009-01-08 @ 11:38:47
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Anonym

Hej vännen, roligt att du är tillbaka igen, har saknat dig och Jacob pa webben. Mindre kul att lillkillen har haft anfall... gör ont i mig, hoppas iallafall att det gar kanon för er bada i skolan och pa dagis. Ser fram emot rapport :-)



kram

2009-01-08 @ 12:37:29
URL: http://solenimittliv.blogspot.com/
Postat av: Miian

hej vännen!

Vad ledsen jag blev när jag läste om Jacob,dels att han är krasslig,sen med det eventuella anfallet.

det skulle ju inte bliiii såååå

Jag hoppas innerligt att det inte kommer hända igen,men jag vet att du är stark,förberedd och klarar dej igenom det här.

Vore bara sååå tråkigt om det skulle bli fler anfall/frånvaroattacker när han börjar dagis.

Blärk!



Jag är iaf glad över att du är tillbaka,och att du längtar t skolan!

Jag dör inte utav att passa J!

Kramkramkramkramkramkram

2009-01-08 @ 20:37:57
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Emma & Vera

hej snäckan!

Längesedan jag var här nu, vet inte varför men jag glömmer bort så många bloggar, måste lägga till dig på bloggkoll nu!!

jättetråkigt att läsa om jacobs mående, men jag hoppas att han repar sig snart!!

Jag tänkte höra om du har lust att komma på fest hos mig den 24e ?

Det blir nog en massa mammor :)

Hoppas att du kan komma, kraaam

2009-01-09 @ 00:36:47
URL: http://mindottervera.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0