Första riktiga inskolningen avklarad =)

Ja den vi hade i torsdags kan man ju inte precis kalla för inskolning då vi bara va där i en timme och snackade lite allmänt och planerade in tider för inskolningen denna veckan.
Så detta va ju Jacobs första dag =)
Och det gick bra, Ansaf tog hand om Jacob direkt och Jacob verkar gilla henne..
Barnen va såå nyfikna på Jacob och så snälla va dom..
Fröknarna tog fram en matta till Jacob och så sa fröknarna att denna mattan fick man bara ligga och vila på och då la sig en del av barnen ner på mattan för att vila - sååå sött =)
Varför är barnen så mycket mer lydiga på dagis än hemma hehe..
Där fanns en flicka som hette Vera och hon va riktigt nyfiken på Jacob, va framme flera gånger men visste nog inte riktigt hur hon skulle gå till väga riktigt...
Gunborg "sjukgymnasten" kom dit och lämnade ståställningen till Jacobs ståskal. Ja det är en hel del saker som ska dit, undra hur dom ska få plats med allt utan att det ska se allt för uppställt ut hehe..
Gunborg skulle skriva ut lite övningar som ska sättas på väggen så att alla kan göra lite övningar på Jacob.
Är ju en del som ska kommas ihåg för dom =/ Vissa verkar mer lättlärda medans andra verkar kanske lite för osäkra =/ Fast det är ju bara bra att dom säger till om det så får dom ju mer tid på sig..
Det är första gången som dom har ett barn med så pass mycket handikapp så allt är ju nytt för dom och inte kan man begära att dom ska fixa allt direkt..
Det får ju ta den tid det tar och det är ju klart att första dagen är det mycket information som ska in..
Men det blir nog bra i slutändan..
Jag är inte så nervös längre =) Va mest det innan jag hade träffat Jacobs assistent men nu när jag har träffat henne och gillar henne så är jag inte så värst orolig..
Sen va det de här med badet =/ vet inte om jag nämnt det tidigare så jag gör det lite snabbt...
Jacob går ju på sjukgymnast badet på csk och det är väldigt viktigt för honom och så gillar han det..
Badet är på onsdagar klockan 14 och då är Jacob på dagis..
Och assistenten ska egentligen gå dit med honom men bara det att hon är muslim =/ ??
Så hon får inte visa sin kropp för andra män...
Och det finns inga män i våran grupp men så finns det en grupp innan och en grupp efter och där kand et ju finnas män...
Men Ansaf sa att hon gärna går dit med honom men kan alltså inte bada...
Så jag frågade Gunborg och hon sa att det hade tillkommit nya i gruppen..
Men så pratade jag med Madde och hon sa att dom gångerna som hon går dit med Mathilda så kommer hon att ha assistent och då är ju dom en extra som kan hjälpa till med Jacob =D
Skit bra!!
Så det berättade jag för Gunborg och Ansaf och dom tyckte att det va jätte bra..
Så badet löser sig nog =)
Gunborg måste bara prata med dom som ska ha hand om sjukgymnast badet denna gången också så att dom vet det..
Skönt för det är nyttigt för Jacob att bada..

Sen va vi i Lund.
Va i sista minuten och till råga på allt så sprang vi till fel byggnad!!
Den byggnade vi skulle till låg på andra sidan!!
Lyckades få fram numret på kallelsen och ringde dit vi skulle.
Ja hon hörde väl på mej att jag va stressad haha jag va ju 5 minuter sen redan - Panik!!!
Men hon lugnade ner mej och sa att vi inte behövde stressa alls och så förklarade hon vägen för mej,
Vi kom rätt men vi va 15 minuter sen men det va nog rätt lungt för vi fick vänta på doktorn i 5 minuter..
Ja och va ska man säga..
Jag är jävligt glad att jag är lite insatt i det här med sond och att sjuksköterskan redan hade förklarat ingreppet för mej för det han sa va rena rappakaljan!!
För det första så bröt han på finska och så pratade han i 190...
Tror dom verkligen att man ska förstå det hmmm...
Så om ca 6 veckor så ska Jacob opereras..
Det förstod jag iallafall...


Kommentarer
Postat av: Miian

oj det verkar ju gå jätte bra för er.

förstår dock inte att dom inte kan fixa nån som kan bada med lilleman.

vilken tur Maddes assistenter kunde hjälpa till!

Kraaaamis

2009-01-19 @ 21:50:16
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: mia

Hej, gud vad man blir sur när man läser om din ex sambo/vän. Jag delade också lägenhet med en av mina bästa vänner för ca 6 år sedan, det slutade med att vi inte har någon kontakt alls. Det är så drygt när dom lånar saker ifrån en, min kompis lånade allt jag hade, kläder, smink och tillochmed mina trosor.Hoppas det löser sig för er, för man ska ju mer än bara bo varje månad. Kramar

2009-01-20 @ 08:09:19
URL: http://miasnyaliv.blogg.se/
Postat av: ia

Vad glad jag blir!!! Sa skönt att allt gatt bra med dagis, är ju det mest värdefulla du har som du anförtror dem sa det maste ju kännas bra.



Varför tar det sa lang tid innan han kan fa knapp? Har ni inte väntat jättelänge redan?? Skönt iallafall att han gatt upp över 8!



Kram

2009-01-20 @ 08:26:32

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0