Feber =/

Lämnade Jacob på dagis klockan 8 och halv 9 ringde dom och sa att han hade feber och att han varken ville äta frukost eller dricka vatten och va allmänt gnällig..
Så vi fick köra tillbaka och hämta honom. Misstänkte att han skulle ha feber så jag kollade innan vi stack till dagis och då visade den på 37,5. Han har nämligen en dum tand på G..
Men när Ansaf hade kollat så va den på 38,1 så de va inget mer med det utan bara till att hämta honom.
Han va rätt gnällig ett tag men sen lugnade han ner sig här hemma, vi vilade 1½ timme sen gav mamma honom gröt och då åt han allt. Kollade tempen och den va på 37,3 fast att det va flera timmar sedan han fick alvedon.
Så vi begav oss hem till min mormor för att fira hennes födelsedag, fyller på söndag.
Där hemma va han lugn och snäll. Satt och mös med gammelmormor och skrattade.. 
Sen sa hon att hon tyckte att han kändes väldigt varm så vi tog tempen på honom och då visade den 39,6!! Nästan 40 ju!!!!!
Stakaren! Ja så det blev alvedon igen, dubbel dos. Sen fick han sina andra mediciner så han slocknade rätt snabbt..
Sov i 2 timmar sen tog jag tempen igen och då hade den bara gått ner till 39,4 =/
Fick lite mer alvedon sen begav vi oss hem och nu hade han knappt feber..
Nu sover han och jag ber till gud att han sover bra inatt för jag orkar inte en stöknatt till.. Fast jag ska ju inte till skolan imorgon så vi kan sova länge men gud va nattens sömn är värdefull..
Jag ska ladda upp med hostmedicin, nässpray, alvedon, blöjor och temp så att jag slipper att gå ner mitt i natten som jag fått göra dom andra 2..

Kommentarer
Postat av: Sara

Stakare!

Hoppas ni båda fått sova i natt!

2009-01-30 @ 09:45:27
URL: http://ensaraliten.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhh vad tråkigt!

Ja man känner sej så maktlös när barnen är sjuka!

Jacob är också jätte söt!

Har kikat in här för längesen, men sen hade du lösen ett tag också om ja inte minns fel?

Hoppas tänderna slutar spöka snart så han kryar på sej!

Kram

2009-01-30 @ 12:17:30
URL: http://ensaraliten.blogg.se/
Postat av: Sara

Sånt är väl drygt.. men de finns alltid ngn som ska snoka!

Åhh stakare!

Jodå de e fint!

hur är det själv?

Kram

2009-01-30 @ 12:43:16
URL: http://ensaraliten.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0