Det kan man kalla mjukstart =)

Då va dom 2 första dagarna avklarade på skolan =)
Igår va vi där redan klockan 8 mend et va bara för att hämta scheman sen fick vi gå hem igen sen på kvällen så skulle jag ha min första lektion vilket va datorkunskap, mellan 17-20. Men redan efter 30 minuter så fick vi gå hem, dels för att vi inte hade böcker och för att vi inte hade fått våra inloggningsuppgifter till datorn.
Sen idag så hade vi psykologi 8.10-9.40 men vi fick gå klockan 9 bara för att vi ite hade några böcker där heller..
Hade varit så mycket smidigare om dom hade informerat oss om vilka böcker som behövdes så att vi hade kunnat beställa hem dom innan skolan började. Men skönt, för det blev en riktig mjukstart ju.
Sen va jag och ändrade med datan, finns ingen möjlighet att jag kan gå kvällskursen då jag har lite svårt att fixa barnvakt varje torsdagskväll, någon gång visst inga problem inte varje torsdag.. Så nu har jag data på måndag morgon och torsdag eftermiddag.

Dom ringde från Lund idag och vi har fått tid den 19 januari för information om operationen. Dom hade en tid till oss redan nu på måndag men då är ju Jacob i danmark och dom ville träffa Jacob också så därför fick vi komma veckan efter istället.
Måste ringa till rektorn på dagiset med för vi måste bestämma vilken tid vi ska vara på dagiset på onsdag.
Blandade känslor det där =/

Ikväll ska jag hem till lillbrorsan, även till Tess och Ken =) Titta på lillvovven hihi..

Är sjuuukt besviken på min såkallade sambo!!
Helt plötsligt har hon fått för sig att hon inte vill bo ihop längre utan vill bo själv??
Jaha tack för den du!!
Hur fan ska jag lösa detta nu..
Va detta verkligen lönt? 4 månader! Nej verkligen inte..
Jag vill inte flytta, trivs så jädrans bra här i hammar och så nära till allt jag behöver..
Hon har inte den blekaste aning om vad hon ställer till med.
För henne är allt så jädrans lätt för om hon inte hittar en lägenhet efter att uppsägningstiden är slut så kan hon ju flytta hem till sin mamma..
Jag då?? Mina föräldrar bor i Danmark! Jag kan inte bara flytta dit ju.. Jag måste tänka på Jacob..
Nu har jag äntligen fått plats på dagis till Jacob, men om jag nu inte hittar lägenhet här i närheten, då betyder det att jag måste byta och det vill jag ju inte (om det nu fungerar bra på detta dagiset såklart)
Jag vill ju inte flytta på Jacob.
Jag bor ju perfekt här, i närheten av sjukhuset och habeliteringen..
Så jävla ledsen blir jag... Hade jag vetat att det bara skulle vara i 4 månader så hade jag ALDRIG flyttat.. Jag hade det bra där jag bodde. Det va hon som ville flytta ihop för att hon kände sig ensam och inte klarade av att sova själv. Men nu har hon gjort det ett par nätter och då har hon börjat inse att det inte va så farligt. Jaha va jag en försökskanin då? Nu klarar vi att sova själva så nu vill jag inte bo ihop med dej längre...
Nej jag tror nog att det är lite andra skäl till att hon inte vill bo ihop igen..
Jag har stora misstankar om att hon och **** är tillsammans igen. Seriöst!
Hon säger nej, men hallo dom sover ihop på nätterna och även när Naemi ska vila middag så sover dom också ihop.
Igår när jag kom hem från skolan, mycket tidigare än dom visste.
Hon hörde nog inte att jag kom in för helt plötsligt så stod hon och hade armarna runt halsen på honom ??
Men men hon säger nej, löjligt att hon inte kan stå för det isåfall. Och vill hon begå ytterligare ett stort misstag så får hon väl göra det då.
Jag är bara så besviken på detta.. Hon anar inte vad hon ställer till det med för mej och Jacob..
Hon kan ju sätta sig i vilken lägenhet hon vill men det kan ju inte jag. Det måste ju vara handikappsanpassat och med hiss.. Och det är inte det lättaste ska jag säga och speciellt inte om man har lite mer än 3 månader på sig!!!!
fan fan fan fan - Varför gjorde jag detta!!! Jävla skit!!!

Önska mej lycka till!!
Det lär behövas...




Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Linda. Jadu, vad ska jag säga. Med såna vänner behöver man inga ovänner. Tycker det är väldigt skitigt gjort av henne. Du sitter ju liksom i en annan sits än vad hon gör. Jag kommer inte ihåg om jag sa det till dig eller till Ingrid & Ronny. Men jag sa från början att det kommer inte att fungera i längden. Men du är stark Linda. Har du klarat allt det andra så klarar du detta med. Säg till om det är något vi kan hjälpa dig med.



Kram

Anita

2009-01-09 @ 12:45:15
Postat av: Anonym

Usch lilla vännen :O( Hoppas allt löser sej för dig o Jacob tänker på er massor !!! Säg till om man kan vara till hjälp eller så, finns här för er dag som natt ! Kramar

2009-01-09 @ 13:36:35
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Linda

Anita: Så sant så sant.

Förstår inte hur jag kunde vara så dum att jag trodde det skulle funka. Eller jo det har ju funkat bara det att hon vill bo själv nu helt plötsligt.

Men man lär sig av sina misstag.

Tack för ert stöd =)

2009-01-09 @ 14:03:24
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Fia

ojoj vilken röra jag hoppas verkligen att det löser sig och att du kan njuta av din barnlediga tid nu . passa på att ha det riktigt roligt nu.

kram

2009-01-09 @ 17:28:02
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Shit vad dåligt av henne.. Hur tänker hon egentligen??.. Om ni inte hittar ngt gumman så får ni flytta in hos mig sålänge tills ni hittar ngt själva. vet att de är litet, men de ordnar sig alltid. Nu när allt var så bra så ska hon bara sumpa allt.. riktigt dåligt alltså.



Love you gumman! <3

2009-01-09 @ 22:07:13
Postat av: Miian

åh idag blir jag ännu mer upprörd över att läsa här.

FÖR HELVETE!!!!!!

Är ledsen för er skull,men förstår inte hur hon kan sötta er på bar backe.

Hon visste ju era behov och er vardag när ni flyttade ihop.



Har du pratat ordentligt med henne?

hur ser planen ut just nu?

Går inte att få mera bostadsbidrag och annat för att lösa det?

Den lägenheten passar ju dej och Jacob sååååå bra!!!!

Suck!



Finns här när som,det vet du och skulle det krisa med skola/dagis barnvakt osv så bara ring!

Jacob är den sötaste som finns och jag gosar gärna med honom!



Sköt om er!

Pussa Jacob!!!!

2009-01-09 @ 22:49:40
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

jag hoppas innerligt att du hinner "före" henne,att det löser sig för er och inte för henne,så kan hon sitta där på bar backe.



Man gör inte så.



Det kommer ordna sig,kräv hjälp från kommunen,att ni behöver handikappanpassat och andra krav PLUS flytthjälp!!!!!!



Kram

2009-01-09 @ 23:28:03
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

men du gumman...

hur jäääääääävla häftigt är det att bo hos MAMMA???



hälsa från majj!

2009-01-09 @ 23:51:43
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Emma & Vera

ah va fan ????

Vad är det för IDIOT!!!!

Jag vet inte hur mycket den lägenheten kostar som ni bor i nu?

Det är nog inte mycket till hjälp men lägenheten under mig är ledig om 3 månader, hyran är på 7100 och det är en 4a, förvisso så är det en trappa upp men det kanske kunde gått??

hoppas verkligen att det löser sig vännen, säg till om jag kan göra något!

Hoppas du kan komma den 24e :)

Och du kan hälsa din sambo att hon borde skämmas!!!

kram

2009-01-09 @ 23:55:37
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Emma & Vera

hmm ja jag förstår att du tänker på framtiden, lite synd för jag hade gärna haft dig som granne annars :)

Kolla det med den 34e och hör av dig så fort du vet, alla är så ivriga på att veta vilka som kommer hihi ;)

kraam

2009-01-10 @ 00:21:30
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Ia

Varför just nu??? Allt annat du ska tänka pa.. skola, inskolning... och sa leta lägenhet samtidigt... inte schyst!

Tänker pa er

kram

2009-01-10 @ 10:01:57
URL: http://solenimittliv.blogspot.com/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0