Även denna helgen slut

Ja imorgon börjar en ny vecka..
Har en hel del att göra..
Inskolning varje dag plus min egen skolan. 
Sen ska vi till Lund med Jacob och vi ska till ögon med Jacob.
Har även ett möte på dagis där en del av hab personalen ska informera lite.
Fast nu när jag skriver ner det så verkar det inte så mycket =/
Bara det att allt händer på förrmiddagen så därför det känns mycket antar jag hehe..

Mamma är på väg nu, snart är hon över med båten gissar jag så hon är vid halv 10.
Skönt att hon är här och kan hjälpa mej nu under inskolningen för annars vet i fan vad jag hade gjort hmmm
Innan tänkte jag att jacob får helt enkelt följa med till skolan men herregud!! Hur skulle det ha gått till haha och seriöst vilken lärare hade gått med på det?? Nej ibland tänker man inte riktigt klokt hmmm.
Men man får ju drömma hehe

Trevligt jag hade igår då!!
För det första så kom intye Yessica hem på fredagen som hon sagt att hon skulle fast det gjorde inte så mycket, skönt att vara själv och så va ju Lisa här..
Men ändå..
Nej hon kom först på lördagen.
När jag och Jacob vaknade efter vår middagslur så va Yessica i duschen och ingen Naemi va hemma =/
Jaha tänkte jag...
När hon va färdig så frågade jag henne om hon skulle festa
jo, det skulle hon...
Jaha sa jag, du och Lotten eller?
Ja, och Sara och Sara och en tjej till..
Jaha sa jag, ska ni vara här eller?
Mjoo, sa hon...
Hmm, det kunde du väl sagt tidigare så hade jag kunnat vara någon annanstans.
Vart skulle du varit isåfall? sa hon
Hos min syster, sa jag..
Ja men detta blev bestämt för en timme sedan....
Jaha, men jag brukar alltid säga till dej innan jag ska ha folk hemma.... sa jag

Sen blev det inte mycket sagt hmmmm

Party party hos mej nästa gång Yessica har Naemi hemma....
Eller inte..

Seriöst gör man så???
Nej det gör man faaan inte!!

Och när jag tänkte duscha Jacob häromdagen så upptäcker jag att hans top to toe är slut???
Hmmm Jacob har säkert inte använt det sedan vi flyttade hit för han använder sitt bedtime shampo och duschtvål...
Men nu hade jag glömt det i Danmark men det va ju inte hela världen då jag hade top to toe här hemma, trodde jag!
Men så sa jag till henne idag att det va slut.
Jaha jag har inte använt det, sa hon...
Konstigt för jag har inte använt det heller sen vi flyttade hit..
(Jacob och Naemi har likadant)
Det måste vara Abbe som har tagit fel.. sa hon
..............................................
Men det är väl ändå inte meningen att jag ska behöva skriva namn på allting bara för att Abbe inte ska ta fel, sa jag!!
(jag skriver namn på mina matvaror efter att Abbe tagit fel)
Nej han får väl fråga innan om det är rätt... Sa hon
sen sa hon inget mer om det och inte jag heller...
Trött jag blir!!

Som tur är så tar mamma med sig hans andra dusch tvål så att han kan duscha imorgon innan inskolningen....

Nu har jag precis skrivit under på att jag ska ta över lägenheten själv
Va gör jag??
Kommer jag att klara detta....
Lillebror har inte gett besked än =/
Och får jag bara pengarna av Yessica så kan jag bo här i 2 månader själv och sen börjar jag ju jobba så då fixar jag det själv..
Fast jag vill och hoppas på att lillebror flyttar in.. Billigast så..
han har tills i slutet på januari på sig att tänka..
Men jag har en känsla av att han kommer att säga ja..
Min bror är väldigt snäll...

Nej nu måste jag sätta igång med förberedelserna inför imorgon.. 
Måste tvätta av Jacobs matstol som han har hemma hos mormor och morfar.
Och bollen måste också tvättas av..
Sen måste jag packa lite, näring och extra kläder.. blöjor och lite annat smått.
Sen måste jag sätta mej ner och skriva någon form av schema, eller inte schema utan mer vad som ska göras med Jacob på dagis..
Egentligen va det meningen att dom skulle ge honom morgon medicinen men det är det inte värt så arg som han blir nu för tiden.. Kanske han skrämer dom andra barnen när han börjar skricka mitt i deras frukost hehe..
Nej lika bra att jag ger honom det innan vi går dit på morgonen.
Sen till sist ska jag duscha för det lär jag aldrig hinna imorgon innan vi ska dra..
Visst min mamma är här men känner jag henne rätt så lär hon sitta uppe halva natten haha och då vill hon sova längre..
Fast det gör inte mej något att duscha ikväll, en sak mindre imorgon =)

Ha det gott!

Puss puss




Kommentarer
Postat av: Tess

serisöt. yessica e ju fan dum i huet nu.. va håller hon på me? planerar förfest när hon vet att jacob e hemma o ej hört me dig.. de e fan illa. ska hon göra likadant mot hennes unge sen me? då hoppas ja att hon får komma till ett bättre hem än hos yessica. för enligt mig... så e hon inte värd o va mamma!!!!!

2009-01-19 @ 10:40:25
URL: http://killertess.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0