Vårdbidraget

Tittade ju aldrig i brevlådan i fredags men gjorde det nu ikväll och där hittade jag ett brev från försäkringskassan från Jönköping.
Hon som jag snackade med hade beslutat att jag skulle haft 1/2 vårdbidrag istället för 1/4 som jag haft sedan i juni.
Vilket betyder att så mycket som jag fått från dom redan komme rjag att få igen i en klumpsumma.
Visst jag ville ha mer men det är dags att söka nytt igen så jag ska prata med kuratorn och se hur vi ska göra.
Men huvudsaken är ju att jag får det som jag egentligen skulle haft. 1/4 är ju bara så skrattretande så det finns inte..
Men nu är Jacob snart 2 år och kräver mer gentimot vad en frisk 2 åring kräver så det är bara till att gå igenom denna procedur ytterligare en gång till..
Men ju äldre han blir desto enklare blir det att få det man är berättigad till.
Undra när pengarna kommer för det stod inget på internetbanken om det iallafall..
Jaja dom kommer när dom kommer.

Kommentarer
Postat av: Madde

Va bra! Pengarna brukar komma samma vecka som man fått beslutet, iaf gjort d t mig. kramisar på er saknar er

2009-02-22 @ 19:57:38
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Beate

Vad bra Linda!!:)

Och tenk at han snart er 2 år, tiden går snabbt ja...

2009-02-23 @ 00:27:04
URL: http://mrsbea.blogg.se/
Postat av: fia

va bra attdet går åt rätt håll , ja sant äldre dom blir lättare blir det , för dom normalt klarar mer själva , men det är en djungel detta tycker jag . och killen redan snart 2 år helt otroligt va tiden går . hoppas iallfall ni får en bra dag . sköt om er.

2009-02-23 @ 13:03:23
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Miian

Hej!

Ville bara meddela att Gangstarpartyt är inställt imorgon,eftersom Lowas maginfulensa tagit ny fart,vill inte riskera att någon mer blir dålig.

Kommer under dagen förhoppningsvis få bilder+priser på klädkollektionen som ni ändå kan få beställa ifrån.lägger upp i bloggen.

Eftersom kläderna går som smör i solen och lite redan börjar ta slut så känns det bäst att göra så istället för att boka in ett party inom snar framtid.

Kram

2009-02-23 @ 14:35:17
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Hej Linda!



Vad kul att hitta dig ute på nätet, och vilken fin son du har! Bor du kvar i Åhus eller har flyttlasset gått? Kram Anna-Karin

2009-02-23 @ 19:17:28

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0