Tack Madde!!

=)
Idag va det maddes tur att bjuda på lite mat =)
Underbara vänner hihi
Så snart ska jag äta köttgryta med potatis - mumms..

Igår fick jag ju goda kryddstarka biffar med potatissallad och sallad och lite guacemole (stavas??)
Det va super gott =)

Inte roligt att leva på bröd precis.
Finns säkert mat man kan köpa här men det är fasiken inte gott med sjukhusmat.
Men tur att vi inte blir så långvariga här =D=D

Idag på ronden så kom min favorit barnläkare Jan in =)
(han som räddade livet på Jacob)
Berättade att dom ville att jag skulle fortsätta med sonden hemma - skönt =)
Blir kanske en stor pojke av min lille kille med snart hihi..
Sen så sa han att igentligen kunde vi få åka hem idag men att dom ville ha oss kvar en dag till just för ventolinen.
Ja har vi varit här sedan måndes så kan vi va här en dag till..
Så här glad blev Jacob när vi fick beskedet


Så underbart =)

Yes min pudding är mer vaken nu och gladare =)
Visst han är inte helt hundra än men det går framåt..
Härligt att vakna efter vår vilan och Jacob ligger och tittar på mej och när jag öppnar ögonen så ler han
Fantastiskt!!
Min kille är på väg tillbaka wiihooo..

Nu sover han, fortfarande trött..
Men bra att han vilar upp sig inför dagis för jag hoppas att han är pigg så att han orkar på måndag..
Ansaf va så ledsen när jag pratade med henne igår för hon hade verkligen sett fram emot att få eget ansvar för Jacob denna veckan men så blev det inte..
Hon tyckte det va så tråkigt.

Nu har jag fått duscha =D
Eller duscha och duscha haha..
Jag fick improvisera lite.
Tog några tvättlappar av Jacob som jag dränkte med min duschtvål och svabbade av mej - härligt =)
Sen fick jag ta håret i babybadet. Funkade kanon =)
Så nu är man ren - så gott det kan bli iallafall =)
Dom har ju så mycket att göra här på avdelningen så det känns så dumt och fråga ifall någon kan sitta här medans jag tar en riktig dusch =/ Men nu klarar jag mej tills imorgon iallafall hehe

Beata va här precis och egentligen skulle vi träffas på fredag men det behövs inte längre.
Anledningen till att hon ville träffa mej på fredag va för att säga till mej att vi va tvugna att sätta sond på Jacob innan operationen. Men det behövs inte nu längre hehe..
Sonden sitter där och ska följa med hem =)
Skulle tydligen på ett möte med ortopedtekninska imorgon vilket jag helt har missat men det ska Beata avboka så tar vi det senare när Jacob är lite piggare..
Berättade även för Beata om hur det hade gått till i lördags på akuten, det med att dom inte hade tittat på Jacob och bara skickat hem oss med Ipren plus att vi inte fick täffat någon läkare.
Det skulle hon ta tag i för så fick det inte gå till!

Nu ska minsan min prins ha lite mat.
Och jag ska få lite choklad mmmm gott..

Puss puss

Kommentarer
Postat av: fia

va bra att nån tar tag i hur ni vart behandlade , jag följer ju er på flera mils svstånd men jag känner med dig ska du veta , skönt att få hem han med sond då vet du vad han får i sig och det blir lite lättare , skänt för er att få komma hem .

kram

2009-02-04 @ 15:50:10
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: madde

Så skönt för er mina vänner<3 Bra att Beata tar tag i det, hon är en höjdare till att va dr nu mera minsann. Bra nog att han har sonden ja, för usch om han sväljer fel igen ju :( vill inte tant madde:( Däremot så vill tant madde o mathilda träffa sin fina vänner snart !! så snart jacob är kry, så säg ifrån :) kramisari massor hoppas köttgrytan smakade bra

2009-02-04 @ 17:42:42
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Miian

oh underbar läsning,ja att Jacob e på bättringsvägen!

Sötnosen!

SKöt om dej gumman!

2009-02-04 @ 18:23:07
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Natasja

Hej.

Jag har följt din blogg ett tag nu.

Har dock inte skrivit något, men jag måste fråga vem i helsike det var som inte kollade på Jacob när ni var inne på akuten?

Jag har väldiga problem med barnakuten på csk då de skiter i att behandla min son som enligt mig har ep.

Därför undrar jag vilken "läkare" det var som inte lyssnade eller tittade på Jacob.



Du får gärna maila mig om vill, om du inte vill skriva det här.





Skönt att läsa att han är på bättringsvägen nu.

Kram Natasja med barnen Izabelle och Mino

2009-02-04 @ 19:38:32
URL: http://izabellemino.blogspot.com

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0