Måndag

Idag va det dagis för Jacob.
Hade gjort vid alla mediciner på kvällen innan som han skulle få på morgonen.
Han va inte riktigt lika arg nu på morgonen som han varit dom andra dagarna och det va riktigt skönt.
Jacob har ju sovit en del nu om dagarna och det är ju inte precis konstigt men idag har han sovit knappt en timme =)
Ja han ska självklart få sova längre men det gick inte idag för då hade det blivit för sent helt enkelt.
Men han vaken från halv 6 tills halv 4 kanske.. Sen sov han en stund sen va det dags att vakna för annars hade han aldrig somnat i tid nu ikväll..
Det gick bra på dagiset idag, det märks att Ansaf verkligen vill lära sig och det är ritkigt bra =)
Sondmatningen gick bra idag för henne men inte med den vanliga maten dock, lite synd.. Men det kommer igen, han ska bara bli riktigt kry så ska jag nog fixa det.
Hans matstol va Gunborg och lämnade så nu finns den också på plats, skönt.. Men tyvärr visade han inte sin ljusa sida i den hehe.. Han vill ju sitta hos sin mamma såklart =)
Ansaf fick också vara med om ett anfall, hon hade honom i knät när det hände så nu vet hon hur det va. Och hon tog det rätt bra. Han har föresten fått 3 idag - ett på morgonen och ett på fm på dagis och ett nu ikväll.
Igår fick han också ett anfall..
Alltså nu tycker jag att han ska bli helt frisk igen så att jag slipper detta..
Det gick bra med barnen också, dom lätt bli sonden. Brydde sig faktiskt inte så mycket om den tyckte jag fast det kan ju ändras ju..
Men sen när vi satte oss i soffan precis innan vi skulle bege oss hem så tror ni inte att Jacob själv brar ut sonden... Fattade först inte att det va sonden men sen förstod jag det så det va bara till att bege oss till barnakuten istället för hem.
Ojojoj va han skrek!!! Värre än när han fick den innan... Nu va han ju lite mer förkyld så han va rätt svullen så det va svårt för dom att föra ner slangen plus att han spände hela sig vilket gjorde det ännu svårare för sjuksköterskan att sätta sonden.. Men långt om länge så lyckades dom äntligen få dit den..
När vi sen va färdiga så stod Emma utanför så vi gick hem till oss.
Sen har vi bara suttit och traggat och nu har Emma åkt igen och jag ska fixa med lite sond information till dagiset som jag ska lämna imorgon.
Sen blir det skola för min del imorgon =) Va ett tag sen nu känns det som men det är lungt, har sagt till lärarna så dom vet varför jag inte varit i skolan och dom har varit så snälla och sagt att det löser vi när jag kommer tillbaka =)
Idag fick jag mail av min datalärare där hon skrev att hon hoppas att allt är bra med min son och att hon hoppades på att få träffa mej snart igen.. Trevligt..

Nej nu ska jag göra lite nytta.

Puss och god natt

Kommentarer
Postat av: fia

va synd att anfallen kommer , för står att det blir påfrestande och att du vill att han blir frisk .

sond är ju bra när det funkar men när det krånglar så är det inte kul .. hoppas pch önskar av hela mitt hjärta att ni får det lugn och ro snart och att jacob blir frisk .

kramar .

2009-02-09 @ 21:31:32
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Madde

Skönt att du har så snäll trevlig lärare får ja säga som skriver ett sådant mail. Ja de små dem drar ut sonden hur som helst ;) busar !! Ni får tejpa stenhårt;) kramis

2009-02-09 @ 22:14:25
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0