Fortfarande en sjukling här hemma =(

Får väl försöka på mej en söndagsblogg medans sjuklingen sover brevid mej i soffan..
Trodde han skulle bli frisk nu under sportlovet men nej inte det inte.
Har något dumt virus så han är snorig och hostig och feber lite då och då, ingen hög som tur är.
Han hostar i princip hela tiden, hostmedicin håller ju inte hur länge som helst fast att dom säger att det ska vara i 8 timmar?? Undra va dom fått det ifrån??

Hade tänkt bege mej en snabbis till apoteket med Jacob idag men idag funkar det verkligen inte för så fort han vaknar så är han ledsen eller arg och bara skriker så det är inte lönt att försöka få på honom ytterkläderna och allra minst att placera honom i cykelstolen =/ Nej det får va helt enkelt.
Världens bästa syster ska komma och hjälpa mej med det. Apoteket på sjukhuset har ju som tur väl öppet till 15 på söndagar så hon skulle köra dit åt mej och köpa alvedon, ipren och vätskeersättning åt Jacob.
Ska även be henne köra inom affären och köpa olivolja och bröd till mej.
Ska för en gångs skull testa det som Jacobs assistent säger är bra och det är att smörja in Jacobs bröst och rygg med olivolja som är uppvärmd - ska tydligen underlätta en hel del mot hosta och även försvinna snabbare så ja det är ju värt ett försök iallafall.

Detta är ju en sak som jag tycker är jobbigt med att vara ensam med Jacob.
Just det här med att inte kunna ta sig någonstans när han är sjuk =/
Jag vill ju helst inte gå ut med honom om han är sjuk vilket resulterar i att det inte blir något hemhandlat.
Men om man inte tänker på det så älskar jag att vara själv med Jacob =)
Så inget ont som har något gott med sig

Igår skulle Ceccan komma hit på besök, skulle äta frukost ihop.
Men när hon kom så kom hon inte själv utan hon hade Lisa och Henke med sig =)
Riktigt kul va det ju fast jag blev så förvånnad för det va ju meningen att hon skulle ringa först så jag hade ju fortfarnde inte klätt på mig när dom kom och så hade jag en skrikig Jacob på armnen så jag såg nog inte så välkommande ut mot dom haha..
Men det gick över snabbt, Ceccan tog Jacob och jag klädde på mej sen fixade jag frukost och så va allt lugnt hehe..
Dom stannade ett tag och vi traggade en massa gamla minnen med Henke =) Inte var dag man träffar honom ju!

I fredags så va det nog första gången på väldigt länge som jag kände mej ensam!
Ja shit va jag tyckte synd om mej själv =(
Men det va nog mest själva vetskapen om att jag inte kunde ta mig någonstans just för att Jacob va sjuk =/
Men gud va jag hade tråkigt hela fredagen...
Men så är det när man är mamma.. I guess..

Lite sugen på vovve faktiskt.. Men jag vet inte..
Skulle ju passat på nu isåfall när lillebror ska bo hos mej för då blir ju inte vovven ensam precis...
Lite sugen på en stor hund, spanat lite på en Old English Sheepdog...
Men det är så mycket man vill här i livet så jag ska inte drömma för mycket nu..
Tillbaka till verkligheten kanske...
Men då hade jag inte kännt mej så ensam på kvällarna heller ju..

Nu ska jag passa på att göra annat innan puddingen vaknar..

Puss

Kommentarer
Postat av: Miian

hey gumman!

Vilken helg ni haft.

Först idiot FK,sen Jacob som e sjuk men som tur e så slutade den ju helt okej,iom att pengar är på väg till dig.

Det ska ni ha!!!!!!



Hoppas Jacob blir rekordfrisk under natten och att ni kan komma på tisdag,saknar ju er!

Kramkram

2009-02-22 @ 21:24:52
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0