Försäkringskassan suger!

Försäkringskassan i Jönköping är INTE bättre än försäkringskassan i Kristianstad!!!
Fick samtal från dom idag och då jag har begärt att få mitt beslut omprövat så finns det nu i Jönköping.
Först tyckte jag hon verka bra och jag svarade på frågorna som hon undrade över. Vi avslutade samtalet med att hon sa att ett beslyt kommer att skickas till mej om ett par dagar - yes! Äntligen tänkte jag =)
Sen gick det en timme och hon ringde igen och ville ställa lite andra frågor.
Det hela slutade med att jag skällde ut henne och lipade som en barnunge så arg jag va!!

Saken är den att jag är berättigad till vårdbidrag men verkligen inte till det lägsta som jag har nu.
Säg att jag ska få 2000 mer än vad jag har i dag. Då blir det att jag får en rejäll klumpsumma när dom gjort detta färdigt.
Nej men då tyckte hon att jag skulle ansöka om nytt vårdbidrag för att det tillkommit lite mer än vad som fanns innan med Jacob!
Vilket betyder att jag går miste om flera tusen som vi är berättigade till..
Då blev jag förbannad för jag tänker inte acceptera att dom kör över mej på detta viset helt enkelt!
Jag sa vad jag tyckte och tänkte och helt plötsligt började jag gråta men jag fortsatte att skälla..
Hon blev lite förvånnad och bad om ursäkt och att hon inte menade att få mig så ledsen.
*Räcker det inte med att min son har cerebral pares och epilepsi? Varför ska jag behöva gå igenom det här om och om igen för att få det vi är berättigade till? Allt jag gör för Jacob som man inte gör med vanliga barn, räcker inte det? Jag har vänner som fått mer fast att dom sökt för mindre? *
Bla bla bla och jag bara fortsatte...
Och sen ska vi inte snacka om hur hemskt det känns att hålla på så här för att få pengar bara för att jag har ett sjukt barn. Jag önskar att jag hde slupit men dom pengarna behövs så mycket just nu!

Sen avslutade vi samtalet och hon bad om ursäkt.
Men hur det blir vet jag inte =/ Får vänta några dagar antar jag...
Jag hoppas att det inte gjorde saken värre bara men jag kunde verkligen inte hålla tillbaka det.
Jag är aldeles för snäll i vanliga fall och hade mycket väl kunnat låta dom köra över mej just för att jag vet att när jag blir arg så kommer tårarna och jag HATAR att gråta..
Men idag gick det verkligen inte..
"Jag måste verkligen lära mej att skälla utan att gråta"



För övrigt så är det sådär med Jacob, han har inga diarrér - skönt
Men han har spytt 2 gånger idag fast jag tror inte det har med magsjuka att göra för han klöks precis innan han spyr..
Men han har lite hosta och är lite snorig.
Ja vi får se vart det leder, ingen feber än så länge iallafall..


Mami love you

Kommentarer
Postat av: ia

ARG!!!!!! Orättvista sverige! Som om vi vill sitta och skriva långa brev om våra barns fel och brister och mitt i allt kämpande så måste vi kämpa med försäkringskassan också...

Stå på dig! Säg till om det är något jag kan göra



kram

2009-02-19 @ 16:23:34
Postat av: Natasja

Ja FK är rätt pissiga med att ha att göra med tyvärr.. :(



Hur mkt VB har du för Jacob om jag får fråga?



Ska svara på ditt mail du skrev, bara inte blivit färdig till det än, men det kommer ett svar.

Kram Natasja med Izabelle och Mino

2009-02-19 @ 16:33:04
URL: http://izabellemino.blogspot.com
Postat av: Linda

Natasja: Jag har 1/4 vårdbidrag vilket blir 1900 efter skatt...

Ja skriv gärna, jag vill gärna veta hur det har gått med Mino..



Ia: Ja visst är det för jävligt!!!

2009-02-19 @ 16:51:55
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Natasja

Va? 1/4 dels?! Det är ju inte klokt så lite!

Du ska helt klart ha mer!



Jag ska försöka skriva till dig ikväll.

Tänkt länge på att skriva men blir inte färdig till det..

2009-02-19 @ 18:21:31
URL: http://izabellemino.blogspot.com
Postat av: Linn og Richard

Aj.. Hoppas verkligen det går bättre för er snart!=/ Om inte får du flytta hit til Norge, får mycket mer pengar mycket lettare;) hehe..

Vi tänker på er her uppe iaf<3

2009-02-19 @ 19:08:55
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: richard

flytta upp till norge och brosan så får du garanterat mycket mera pengar här än i sverige SVERIGE suger på ALLT.... älskar er puss

2009-02-19 @ 19:19:36
Postat av: Anonym

Hej gumman! Hoppas det är bra med dej trots allt. Jag förstår verkligen hur du känner. det är så jävla jobbigt o hemskt att gå igenom alla motgångar. först får man motgången ett sjukt barn sen för att man har sjukt barn måste man möta ännu mer motgångar, världen är fruktansvärt orättvis. Hör av dig om de e ngt, du vet var jag finns. Tycker om er ! kramisar

2009-02-19 @ 20:44:27
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

fk är dumma dom är inte riktigt kloka , fick själv hålla på som du får göra nu och det är så jävla jobigt , förstår dig och jag menar verkligen att jag förstår dig , vi satt i skiten rjält med dom bra länge och jag skällde som en galning och bråkade , du har det nog tufft som det är , önskar och hoppas att dom fattar rätt beslut , för det är klart du ska ha mer i vårdbidrag det säger ju sig självt , kan inte annat än att skicka kramar och hålla tummarna för dig . hoppas jacob blir bättre nu .kram

2009-02-20 @ 00:16:23
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Beate

Helt enig med Richard och Linn: Kom till Norge du!!!! ;)

2009-02-21 @ 14:56:27
URL: http://mrsbea.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0