3

Kan inte riktigt förstå det men Jacob har haft 3 anfall idag =/
3 stycken!!
På en och samma dag..
Och igår fick han 1 anfall.....
Det ser inte bra ut alls, gillar inte alls det....

Känns konstigt att han får anfall nu.
Det första fick han när vi va i Danmark, på min brors födelsedag faktiskt, den 4 januari.
Sen har det varit lungt men sen igår fick han ett till..
Och idag 3...

Jacob har (som tur är) frånvaroattacker så han ligger inte och krampar och det tycker jag är skönt att slippa se..
Men det känns riktigt konstigt när han bara försvinner och blir nästan vit i ansiket och ögonen flackar uppåt..
(Frånvaroattacker
Frånvaroattacker (absencer , petit mal) är vanligast hos barn och innebär några sekunders frånvaro och avbrott av alla aktiviteter. Man faller dock inte omkull. Frånvaroattackerna kan komma flera gånger dagligen.
)

Känns så typiskt för dagen innan igår så kom Beata in och vi snackade lite och då frågade hon hur det va med hans anfall och då sa jag att det va jätte bra och att han inte fått några.
Ja och sen dagen efter får han och även idag..

Jag hoppas innerligt att anfallen bara kommer när han är sjuk. Eller egentligen inte alls såklart.
Men han har bara haft anfall efter att han varit sjuk och är på bättringsväg.
Konstigt...

Och så har han bara fått anfall (vad jag vet) när han varit på väg med ett vansinnesutbrott..
Eller det är väl då jag märker dom tydligast. Lätt att se om han bara försvinner 3 sekunder under tiden som han ligger i soffan eller på resonansplattan..
Jag tittar ju inte på honom hela tiden precis..

Känns som om jag måste ringa till Beata snart och berätta för henne om anfallen och se ifall vi ska ändra på medicinen..

Tråkigt men sant..



Update:

Madde berättade för mej för en stund sen att när man har epilepsi och man är sjuk så blir kramptröskeln mycket lägre.
Och hon har med upplevt att anfall kommer isåfall när man börjar bli bättre...
Ja alltid ska man lära sig något nytt..

Jacob har ju bara varit sjuk 2 gånger och det är då han har haft anfall. Och båda gångerna har han varit på bättringsväg så det stämmer aldeles säkert..

Kommentarer
Postat av: madde

Ja lilla vännen, ring beata på måndag. Detta är ju inte bra och få återkommande anfall på en o samma dag. Du måste be om kramplösande så att du har de hemma om du inte redan har ? tänker på er !!!!! längtar tills vi ses kramisar

2009-02-06 @ 22:33:24
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: *Sofie *

Vad härligt att ni fått komma hem och att Jacob är på bättringsvägen!

men så trist med anfallen, hoppas att det är så som du säger bara i samband med sjukdom och att dem håller sig borta nu.

Hoppas att ni har en mysig helg hemma.

Kram

2009-02-07 @ 09:41:50
URL: http://frusofie.se
Postat av: ia

Hoppas att Jacob snart blir bättre. Kryapadig kramar fran oss i Eskilstuna

2009-02-07 @ 10:54:36
Postat av: Miian

neh men åhh jag har ju beställt ett krampfritt liv för Jacob :(

Aldrig får man som man vill.

suck

Vad skönt att ni är hemma och Jacob börjar bli bättre.

Kram på er!

Pussa prinsen från mig,hälsa att jag saknar honom massor!

2009-02-07 @ 13:30:23
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0