Snabbt inlägg...

Hej hej alla!
Tänkte slänga in ett snabbt inlägg innan jag ska bege mej..
Lämnade Jacob på dagis halv  som vanligt och ska snart iväg själv.
Ska till Habiliteringen på ett möta med Kuratorn och en tjej från LSS.
Ska gå igenom lite hur det går till att få avlastningshem. Vilka rättigheter jag har och viseversa.
Planerna är ju att Jacob ska vara ifrån mej en vecka i månaden hos en avlastningsfamilj så att jag kan få vara lite för mej själv och vila upp mej.
Min tanke är ju att han ska vara i en familj som jag känner och ingen utomstående, han ska ju känna sig trygg och jag också.
Men vi får se va dom säger på mötet.
Sen ska jag hämta Jacob 12.30 och klockan 14 ska vi vara på Habiliteringen igen och träffa sjuksköterskan och Dietisten. Ska väga Jacob. Och prata lite kring knappen.
Han har fått en finliknande sak brevid knappen men det ser absolut inte infekterat ut så jag tror inte att det är något men sjuksköterskan ska få kolla på det så får hon avgöra hur vi ska göra. Fast det ser bättre ut idag så jag tror inte att det är någon fara. Han har inte ont iallafall. Och det luktar inte illa heller så jag kan nog vara rätt lugn.
Ska se om jag hinner in till stan en runda idag med och köpa lite saker till systers party, man ska ju klä ut sig i något påskaktigt. Så jag tänkte nog vara en påsk kanin/hare.. Men vi får se..
Ska även köpa fingerfärg till Jacob och ballonger. Han ska få pyssla lite nu i påsk =)

Nej nu måste jag bege mej!

Ha det gott!


12.09 Uppdatering:
Mötet kändes inget vidare, jag hoppas verkligen inte på för mycket..
Antagligen blir det ett avslag för att Jacob är för liten.
Om 3 veckor ca så får jag reda på det..

Nu ska jag hämta den underbaraste vackraste Jacob!!!

Kommentarer
Postat av: miian

Jacob må va liten men du är fanimej en vuxen ensamstående tjej som verkligen behöver avlastning.

Det kommer vara enkelt att hitta avlastningsfamilj åt jacob det lovar jag,om dom bara tillåter er att försöka,blir så tokig på sånt här.



Allt kring Jacob handlar ju faktiskt inte bara om Jacob och hans känslor och behov utav även dina.

Du måste med orka vara Linda,orka plugga och bara orka va imellanåt!

Hälsa odm att dom ska fara ;)



Blev nyfiken på vad du ska göra imorgon,så berätta nu vettja ;)

2009-04-07 @ 21:20:28
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0