Måndag

Hämtade Jacob på dagis redan 12 och tur va det för han hade precis vaknat och inte fått sin middags mat än.
12.45 skulle vi va hos sjuksköterskan för att kolla vikten så jag fick ta med mej en sondmat och snabba mej till hab för att kunna ge Jacob hans mat innan det va dags för vikten.
Jag brukar alltid säga till Ansaf om vi ska iväg på något men jag missade det i morse så därför blev det som det blev men det gick ju bra ändå.

För 3 veckor sedan så vägde Jacob 9660 och idag vägde han 9860 så 200 har han gått på 3 veckor, inte ila det. Fast jag hade hoppats på att han spräckte 10 kilos vikten innan jag åkte men det får bli tills jag kommer hem istället.
Han går upp iallafall och det är ju det jag har kämpat för tidigare så jag är inget annat än NÖJD!!!
Sköterskan kollade även grandulomet i knapphållet och det såg fint ut. Men nu ikväll tyckte jag att det såg ut som om det blommade upp igen så jag ska se hur det är imorgon annars får jag lapisera det en gång till.
Hoppas bara han slipper få det när jag är iväg, lite svårt att veta hurm an ska göra om man inte har gjort det innan ju.
Skulle ju kollat med sköterskan ifall vårdcentralen gör sånt =/ Jag får ringa henne imorgon helt enkelt och kolla.
Det är ju inget farligt att få det och det är väldigt vanligt att man får det men det kan vara lite obehagligt så lika bra att behandla det ju.

Sen gick vi ner till kuratorn.
Pratade lite allmänt om resan som jag ska göra med Jacob i augusti och vad jag ska tänka på och vilka intyg jag måste fixa innan. Som tur är så är det ju ett tag till så jag har gott om tid på mej att fixa allt.
Sen så hjälpte kuratorn mej med att skriva en överklagan till länsstyrelsen angående att jag fick avslag på min ansökan om avlastning utanför hemmet. (ovanligt att JAG får avslag va??)
Inte för att vi tror att det kommer att gå igenom men vi ska ju verkligen inte acceptera besluten och måste ju visa det något vis.
Sen tycker man ju att dom borde se lite mellan fingrarna om man är ensamstående.. Och inte gå efter någon regelbok hela tiden...
Visst det va mitt val att vara ensamstående i slutändan MEN jag har aldrig valt att få ett så pass handikappat barn som Jacob faktiskt är...

Jacob har blivit rätt så mycket mer nyfiken nu för tiden så när han ligger på rygg så försöker han dra sig uppåt, precis som om han försöker göra sittups =) Så söt han är..
Så nu sitter han upp väldigt mycket  och han tycker faktiskt att det är skoj, till och med så att han själv använder styrkan i sina händer för att hålla fast i mina fingrar. Han får ett finger i varje hand att hålla sig fast med. Innan har han bara släppt taget och gnällt men tack vara att han blivit så nyfiken som han är nu så kämpar han lite mer än vad han gjort innan =)
Madde tog en bra bild där han sitter och håller i mina fingrar.

Så duktig han är =)

Nej nu kallar sängen, Jacob ska på dagis i morgon men jag är ledig från skolan.
Har en hel del att göra här hemma...


Kommentarer
Postat av: miian

duktiga Jacob!!!!

Så stark han är!

Fan vilken otur du har med alla ansökningar,vafan bjud hemma alla beslutstagare på ett glas vatten och en torr skorpa en dag så kanske de kan se att det finns behov för dig och Jacob!

jisses!



Nu åker du snart,känns underbart kan jag tro!?

Var sk aJacob va?hos moster?

Kramkramkram

2009-04-28 @ 20:35:10
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0