Dålig uppdatering - sorry...

Jag är ju inte världsbäst på det här med regelbunden uppdatering.
Men så blir det i bland.
Allt är bra här hemma i alla fall - stökigt bara men bra..
Yessica flyttar på lördag =) Så då ska jag sätta igång och fixa till i Jacobs nya rum =) Och i vårt sovrum såklart =)
Kommer att bli lite tomt fram tills helgen efter för jag har varken soffa eller tv eller köksbord hehe men om jag inte har massa möbler och tv så kommer det att bli att jag sätter igång direkt med städningen istället.

Jag måste köpa en cykelvagn till mej och Jacob för när vi va på Maxi häromdagen med Vicki så hade vi ingen vagn för Vicki hade bilen och när jag skulle sätta jacob i barnstolsvagnen så va han alldeles för lång - upps.. eller det  va precis han fick plats men det kan knappast ha varit skönt så det va sista gången vi använde en sån vagn till honom och dom andra vagnarna kan han ju inte sitta i =/
Så det blir till att köpa en vagn till cyklen som man även kan använda som vanlig vagn.
Hittade en inne på toodler eller jag bad syster gå in där för hon hade ändå inget att göra innan jobbet.
Dom hade en som dom rekomenderade, croozer kid..


1. Cityvagn  2.Cykelvagn  3.Joggingvagn
Skitsmart =)
Men jag måste prova den först och visa bild till hjälpmedel och se ifall det finns något dom kan göra med den så att Jacob sitter bra. Men först prova.
Blir nog att jag köper den efter att jag kommit hem från Turkiet. Och det blir nog att jag köper den för 2 barn.
Alltid bra för dels så kan jag handla mer och packa mer och så kan det va bra ifall man har syskonbarnen på besök ju =)
Fast först får jag se hur mycket pengar jag ar kvar efter semstern ju men jag tror nog jag ska kunna köpa den för jag får pengar igen när jag kommit hem igen.
Ska faktiskt ansöka om fonder till den så jag ska prata med Ingrid på måndag om det men jag får ju själv lägga ut pengarna så länge. Sen vet man ju aldrig ifall man får fonder men vagnen ska jag ändå ha vare sig jag får hjälp eller ej.

Ska snart till skolan, ska ha medicin och sen arbetsmiljö&säkerhet. Ska ha prov i A&S - tråk!!
Men jag måste göra det. Imorgon ska jag ha prov i datakunskap men det ska jag nog fixa och så vet jag inte om jag ska ha omprov i psykologi på fredag =/ så jag får läsa lite ifall det blir det för säkerhetens skull.. Mmmm går bra för mej i skolan - nej!
Plugga va verkligen inget för mej! Sjukt tråkigt och det finns verkligen ingen tid till att plugga, speciellt inte när Jacob lägger sig mellan 21-22 varje kväll =/
Skönt att skolan är över i början på juni så att man kan få börja jobba istället. Skönt att slippa skolan i 2 veckor nu snart =)
Om 10 dagar åker jag Emma och Sanna till Alanya =)=)=)=)
Ska bli riktigt härligt =) Längtar....

Va hemma hos favoriterna igår =) Mathilda fick prsenter av jacob och mej.
Av Jacob fick hon pärlset så att hon kan göra egna armband och halsband och av mej fick hon ett smyckeskrin so spelar och har en ballerina som dansar, där kan hon ha sina fina smycken =)
Syster jobbade igår när jag va där och jag är riktigt imponerad och fruktansvärt stolt över henne =) Så j*vla grym är hon!!
Alla som känner min syster VET vilken pratkvarn hon är men igår haha jag har nog aldrig sett henne så tyst =) Hon städade och donade i Mathildas rum medans vi sat och pratade och Mathilda lekte med Jacob.
Men sen när vi skulle äta så tog Jennie hand om Mathilda och tränade med henne och engagerade sig i mathilda.
Men inte en gång hon la sig i i våra samtalsämnen förutom när hon blev tillfrågad om något =)
Ja jag är imponerad men samtidigt så visste jag att Jennie skulle klara av detta jobbet för anars hade jag aldrig rekomenderat henne. Man skulle kunna tro att hon alltid jobbat som personlig assistent. Fast detta är första gången hon jobbar i hela sitt liv =) Mden hon har alltid sagt at hon vill bli personlig assistent och det kan jag verkligen förstå att hon vill!

Nej nu måste jag bege mej till skolan! Ska bara ta något snabbt att äta..

Hejhej

Kommentarer
Postat av: mathilda

Tack för presenterna. Ja Jennie hon visade igår att hon är proffs på sitt jobb verkligen! Kanon, berätta inte för för många bara så ingen blir tipsad om henne hahaha.. för nu vill vi behålla henne ju ;) Pöss på näsan nu ska jag o mamma ha lönesamtal med J

2009-04-22 @ 15:08:37
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv
Postat av: fia

å vi har vart på jakt efter en sådan i flera år snart , hur hittar jag en sådan ??? kram

2009-04-24 @ 09:33:31
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0