15 april

Idag är det Tess födelsedag =)
Hipp hipp hurra!!

Vi har varit hemma både från skola och dagis denna veckan och kommer nog vara hemma resten av veckan.
Jag är lite förkyld och hostig så jag har haft honom hemma.
Vi har dock varit på habiliteringen i tisdags på Hab-möte och Ansaf följde med, hon ska ju vara med på sådana möten då hon ingår i Jacobs liv just nu.
På mötet va det Jacobs kontaktperson Lena specialpedagog, Ann-Sofie logoped och en som hette Ann-Margret specialpedagog - hon ska ha hand om dagis.
Mötet gick ju bra, gick igenom rätt mycket bara för at Ansaf skulle hänga med sen fick Ansaf prata om hur det va på dagis och vad dom brukar göra och hur hon tyckte att det fungerade.
Sen pratade vi om hur det fungerade hemma och så.
Vi kom fram till att vi ska börja med kommunikation både hemma och på dagis och att vi ska göra likadant så att Jacob lättare lär sig.

Starx efter 13 så kom Underbara Madde med finaste Mathilda på besök =)
Vi tog en madras och gick ut och la oss på gräset och solade. Blev en  hel del traggande =)
Fan jag älskar att ha egen trädgård =) Inte för att jag pysslar så mycket med den just nu men att man kan få vara ute och slippa grannarnas ungar hmmm.. När jag bodde i Åhus så delade vi 4 familjer på tomten och den ena familjen hade rätt många barn som hade många vänner vilket resulterade att dom sprang runt runt runt hela tiden.. Skönt att slippa det nu =)
Visst här finns många barn men dom är utanför min trädgård...

Idag har sjukgymnasten Gunborg varit här och kollat lite vad Jacob klarar av och även berättat för mej vilka övningar jag ska göra mest på Jacob. Bla rulla runt på bollen och utsträckningarna av låren är dom viktigaste just nu.
Så det är bara till att fortsätta =) Ska självklart fortsätta med dom andra också men desssa 2 va viktigast just nu.
Provade ståskalet som Jacob inte har stått i sedan han blev opererad. Ja det räckte att lägga honoim i det så såg vi att det va alldeles för litet =) Så växt på längden har han gjort!! Så nu ska jag ringa till ortopedtekninska och boka en ny tid så att dom kan göra skalet längre.
Sen kom arbetsterpeuten Lotta och då va det dags för CPUP mätning så jag fick försöka distrahera Jacob medans Lotta och Gunborg mätte Jacobs rörlighet. Det gick bra men det va någon dom inte fick med för Jacob tröttnadde på att dom höll på så imorgon ska vi testa igen. Men annars va allt bra, Jacob är lite överrörlig när han är helt avslappnad och va så mjuk och fin men sen blir han alldeles spänd så fort han vill något eller blir arg - lite tråkigt för det är hans största fiende, att han går så kraftigt upp i tonus när det är något han vill..

Sen när vi va färdiga så fick jacob middag sen la jag honom för att vila och när han somnade så tog jag mej i kragen och gick ut och klippte gräset =)
Jag klippte bara halva sen kan man ju hoppas att Yessica tar andra halvan men jag ska nog inte hoppas på för mycket..
Även om hon inte gör det så kommer jag bara att klippa den ena halvan för satan va jobbigt det är med en handgräsklippare eller vad det heter, sån utan en motor... Sjukt trögt och jobbigt..
Men jag ska köpa en riktig gräsklippare så den ena halvan får växa tills dess.

Imorgon ska vi till habiliteringen igen på ortopedkonferens, vet inte riktigt hur det fungerar men det ska tydligen bara ta 20 minuter eller nått sånt. Jag ska väl mest visa upp Jacob och hans ståskal och säga hur jag tycker att det fungerar, jaja det lär jag ju märka imorgon..
Någon gång innan vi ska dit så kommer Ikea med mina saker som jag beställde =) Roligt...
Vet inte om jag ska packa upp det innan Yessica flyttat ut, kanske lika bra... Men vi får se om jag lyckas hålla mej hehe..

Nej nu ska jag kolla liten stund på tv sen ska jag lägga mej!


Kommentarer
Postat av: Nillan

Hejsan

Hittade din blogg via Matildas blogg..

Jag har en son som va med om en olycka när han va 3½ år, han blir 8 i morgon

har sitter i stol han kan gå korta sträckor med hjälp.

de e mycket hab mycket möte mycket kamp för att få hjälp/stöttning

ha en bra dag

2009-04-16 @ 09:00:44
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: joselyne

hej linda!!! det var ett tag sen, tyvärr så kunde jag inte höra av mig innan långfredag, anaisse blev sjuk o jag hade inte laddat mobilen, hoppas det inte gjorde nåt.

Säg gärna till om du behöver hjälp med trägården eller att sätta ihop möbler!!! älskar sånt

Hoppas att vår träff blir av nån gång...

När ska du till hab imorgon??? vi ska träffa sjukgymnasten halv nio, vi kanske ses.

ha det så bra med din underbara son.

kram till båda

2009-04-16 @ 21:56:07

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0