Varför har jag aldrig tänkt på det innan?

Jacob kladdar något kupiöst mycke när han äter och det får han mer än gärna göra för han suttar ju på sina händer och sen drar han runt dom i ansiktet och blir alldeles grötig eller matig hehe..
Sen har jag alltid tvättat av honom med tvättlappar och det har ju funkat hur bra som helst innan men sen när jag börjat med mannagryn så dessa små små kornen är ju så jobbiga att få bort =/
Men idag tog jag in honom på toaletten och höll han över vasken samtidigt som jag tvättade av honom och då bara slog det mej! Varför sitter inte Jacob vid vasken själv och har händerna i vattnet? Ja varför inte? Så jag hämtde in honoms panda-stol (mat-stolen) och ställde in den så att den skulle få plats och satte Jacob på plats med händerna i vattnet och så fick han sin gröna badanka som sällskap och ja där satt han i säkert 30 minuter sammanlagt - skitbra!
Så iallafall morgon och kväll framöver så ska han sitta där, tror det kan vara bra för honom..  Och det verkade som om han gillade det också så det är ju bara så kanom bra =D

Sen har  jag börjat med att ge Jacob vätska med spruta i munnen (sån spruta man får till alvedonen)
Tänka att ger jag honom 5 sprutor med 5 ml i varje så får han i sig 25ml efter varje måltid och då blir det ju 1dl om dagen och det är mycket för att vara Jacob ju =)
Igår så provade jag med vatten men det va bråk från första sprutan till sista hela dagen så nu efter frukost så testade jag med lite saft i och jodå det passade killen mycket bättre =) Så det får bli saft för hans del...
Kanske hans mage inte är så hård sen - vill ju helst att hans mage ska bli bra men tydligen så är han hård pga sin sjukdom. Men nu kör jag med katrinplommon minst en gång om dagen på hans gröt och drickan och massage så hoppas att den kommer igång för jag vill helst slippa medicinska medel mot hans mage..

Nej nu ska jag busa med  min kille lite innan middag och vilan =)

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men lilla du man kan ju inte tänka på allt =) Ja det är verkligen uppskattat här hema med att få sitta vid vasken o plaska hihi. kramis

2008-09-08 @ 13:04:10
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: fia

vilken fiffig ide , vi har åxå provat me panda stolen och leka med vatten i hanfatet men lilleman är inte så pigg på det han tycker det är otäkt att änvända händerna .

2008-09-08 @ 14:16:00
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: fia

glömde säga va fint det va här på bloggen .

2008-09-08 @ 14:16:20
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: fia

våran helg har vart bra vi har firat storebror han vart 15 , stora karlen , lilleman har ätit tårta men det mesta kom uppigen men det va gott så länge det varade ..

2008-09-08 @ 17:02:57
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: fia

japp han älskar tårta hehe va gillar din lille grabb??

2008-09-08 @ 19:06:27
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Linn og Richard

hehe, hun lengter nok etter att få møta sin faster igjen også;)

2008-09-08 @ 20:23:46
URL: http://rodsethverting.blogg.no

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0