Tisdag - Onsdag

Igår hade jag verkligen ingen ork till att skriva blogg bara för att..
Brukar oftast vara så att jag har fullt upp med att läsa massa andra bloggar och sen när det är dags för att skriva min egen så är det helt tomt i huvudet eller så är jag för trött och orkar helt enkelt inte.
Men ikväll tänkte jag slänga in en blogg iallafall.

Igår så va vi hos ortopden för att testa Jacobs skal och göra dom sista finjusteringarna och mäta ut va karrborrbanden ska sitta och så får jag hem skalet någon gång nästa vecka så Gunborg skulle beställa hem ställningen till skalet så snart får jag det också =) ska bli så kul.. Hoppas verkligen att Jacob gillar att stå upp i det...
Sen gick jag förbi hjälpmedel för att se ifall Jacobs bålskydd hade kommit men det hade det inte och när det kommer så skulle det finnas inne på habeliteringen. Sen gick jag inom habeliteringen för att hämta Jacobs musiklåda för det va glapp i den innan men nu så hade dom lagat den till oss. Inte för att Jacob förstår den riktigt än men det kommer sen antar jag.
Har även blivit uppskrivna på Habeliterings-badet på onsdagar inne på sjukhuset, det kommer att bli skönt för lillkillen gillar när vi badar i stora bassänger och så är det ju varmt där så det gillar ju mamma kanonbra. Och så har vi det samtidigt som Madde&Mathilda, roligt för då har vi alltid minst en gång i veckan som vi träffas =)

Sen på kvällen gjorde vi inte så mycket, skulle egentligen kolla på film men det blev alldeles för sent efter att vi båda blev färdiga på datan så vi bestämde att vi skulle börja tidigt ikväll och hmmm ja det funkar ju bra hittentills haha.. Nej vi får la se hur de blir med det. Jag ska skriva färdigt här sen måste jag diska så får vi se hur sent det blir.

Idag så va det dags för Jacobs första besök hos tandläkaren. Vi gick mest igenom om vad man ska ge sitt barn eller inte.. Och jag kan ju säga som så att det va inga snälla blickar jag fick från tandläkaren när jag berättade om all oboy Jacob får och all sylt på gröten haha.. Men seriöst va ska jag då göra? Men efter att jag fått förklara några gånger om Jacobs sjukdom och hans viktproblem så mjuknade hon en hel del. Huvudsaken är ju att han går upp i vikt och jag borstar ju hans tänder och för hoppningsvis så kommer det inte alltid att vara så med Jacobs mat.. Men hon höll med maj om att han va lite liten min lille kille.. 15 månader och bara 8 kg ja det är inte mycket det.. Men det kommer att bli bra sen, det vet jag =) Utan sond!!!

Sen åkte jag tillbaka till stan och träffade min syster och hennes man och den lille Elias, som för övrigt är en kär liten knubbis hehe - såå underbar! och alltid så glad ju =)
Sen gick jag en runda uppe på Lindex för att se om jag kunde hitta någon mössa och vantar som Jacob kan ha på morgonen när vi går till hab och sjukhus, dit gåt vi ju oftast vid 8-9 tiden och då kan det faktiskt va väldigt kallt men sen när vi går hem så är det hyffsat varmt igen..
Men som vanligt så hittade jag ingen mössa som passade Jacobs lilla huvud!! Jo visst har dom bebismössorna som han kan ha men hallå jag vill att han ska ha lite tufft och inte bara gulligull.. Och så ville jag att den skulle passa overallen som jag had spanat in =) en mörkgrå med en stjärna på.. Fast jag ville inte köpa overallen innan jag hittat en mössa som passade till.. Så jag sket i det och köpte en ny pyjamas till min prins istället. Hittade en på Lindex när jag va i Simrishamn (tror det va där) och den har nog varit den mest underbaraste pyjamas jag haft till Jacob och såå underbart mjuk, även om jag inte tumlar den... Och jag har bara velat ha fler och fler och idag hittad jag en till på Lindex, undra varför jag inte kollat där innan bara men men nu har jag köpt en till.. Sen kollade jag på "5 myror är fler än 3 elefanter" Skit söta kläder men kunde dom inte haft lite mer med myror kanske, elefanten är såå typiskt flicka =/ Hittade på som jag skulle kunna tänka maj men nää jag nöjde maj med min pyjamas istället och så va Jacob inte på det bästa humöret - skit trött!! Skulle sovit middag för nästan 2 timmar sedan så vi tackade för oss och begav oss hem till Madde&Mathilda och självklar Jimmy&Casper och även Madde mamma kom med fika =) tack tack! Jacob fick låna Caspers säng.
Va tyvärr tvungen att väcka lillkillen när klockan blev 3 för annars hade jag aldrig fått honom att somna nu ikväll och ja han hade verkligen inte fått sova tillräckligt för han va riktigt gråtig - inte jobbigt gnäll och gråt utan mer "vill bara vara hos mamma gråt" Han va så gosig och inte för att vara elak men gud va det känns underbart att få trösta sitt ledsna barn =)
Casper fick inte titta på honom utan att han började gråta och när vi satte honom bredvis Mathilda så började han gråta och när Casper blev arg ocg trotsig så började han gråta =/=/
Han fick även testa Mathildas Akka-platta och han gillade det =D om han visste va han gjorde, det vet jag inte men han kommer att förstå det efter ett tag, det är jag säker på =) Fast jag ska ha en grön knapp istället för en gul för vi kör enbart med gröna knappar här hemma för jag tror att det är lättast för Jacob att förstå om alla knappar är gröna..



Fick även lite mer kläder ifrån Casper, har bara inte kollat igenom dom än mer än dom som Madde visade när vi va där hemma och så långt så va det fina kläder =) billigt och bra att ärva ju hehe så Tack tack =)
Sen va det dags för oss att bege oss hem, skulle inom och kolla efter en mössa som jag såg inne på kids när jag sprang förbi. En svart bebismössa och tänkte att den skulle passa Jacobs overall och i och med att den va svart så va den inte typisk gulligull hehe.. Mössan passade skitbra =) Men priset va minndre bra =( 275:- haha ALDRIG!!! För en lite liten bebismössa haha va tror dom?? Jaja kan ju säga att vi försvann ganska så snabbt från den affären och jag tror ärligt inte att jag kommer att gå in där igen haha...
Sen gick vi till H&M och där hittade jag en jättefin mössa till Jacob som kommer att passa jättebra till overallen =) Fast den va alldeles för varm att ha nu så jag fick köpa en tunnare mössa och jag hittade brun med nalle puh på. Det som är bra ed just H&Ms mössor iallafall är att storlekarna är som vanliga storlekar, alltså att man kan köpa mössan i storlek 6-12 månader och antingen mer eller mindre.. Den grå fick han ta i 6-12 månader - otroligt =) Den andra fick vi ta i 2-6 månader.. Men nu har han mössa och vantar och overall till den kalla tiden. Ska bara köpa en jacka också för alla dagar är inte alltid så super kalla så då räcker det men jacka. Får se om jag hittar någon snygg =)
Overallen måste jag prova imorgon så att jag ser så att den inte blir för liten innan vintern är slut. Tog den största storleken och det va 80 så den ska ju hålla hela vintern...

Sen gick vi till Domus för Madde behöve handla hem lite och jag köpte med maj läsk hem..
Sen gick jag till bussen för ag pallade verkligen inte att gå hem idag och jag tror inte att min son hade gillat det heler för han va både trött och hungrig så det blev buss.. På bussen träffade vi Rebba =) Trevligt att träffa dej tjejen och lycka till med allt i Lund =)

Sen hemma så fick Jacob fisk och potatis som blev över från vår middag igår så den mosade vi ihop till en klump och så hällde jag i näringsdricka i så att det inte blev för torrt och ja det gillade han så det får vi ju bjuda på imorgon också =)
Sen blev det sängen för min undebara, kl 18.45.. Ville inte sova först men efter att jag visat vem som bestämer så tystnade han rätt snabbt.. Tog väl 20 minuter sammanlagt.. Har varit så dom sista gångerna som han ska sova, middag eller natt men men det blir nog bra med det..
Sen åt vi kycklingsallad med vitlök - ovanligt att vi äter vitlök här hemma haha NAA... men gud så gott det är =)
Sen har jag suttit framför tvn och sen datan och nu ska jag snart diska sen ska jag minsann lägga maj!

God natt!!

Puss puss

Men först en videosnutt på min älskling när han åker på Akka-platta =)
(Det är en sådan han ska få)

Kommentarer
Postat av: madde

Han sser så stolt ut i rally bilen ;) Han va så go som alltid jacob. Säg till om du ngn gång i framtiden behöver perosnlig assistent ;) tihi ! Ja är avis på den där nallepuh mössan funder apå om casper med ska ha sån den va ju sååååå söööö t!!!!! Ååå som ja tycker att du ska tacka ja till mitt erbjudande i helgen hahahaha. kramisar !!!! o tack för idag.. ska bli skit kul på bad ;)

2008-09-03 @ 23:15:43
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Linn og Richard

va stor Jacob har blivit!=)

2008-09-04 @ 09:11:28
URL: http://rodsethverting.blogg.no
Postat av: Ia

Glädjespridare!

Vad söt han är när han "susar" fram i rallybilen :)

2008-09-04 @ 10:21:24
Postat av: Miian

WOW vad duktig han är,vilka grejer det finns!

SUPER!

Hoppas ni snart får er racer =)

Skönt du hittade mössa till slut =)

Kramims

2008-09-04 @ 11:28:51
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0