September

Ja då va det dags för en blogg efter helgen..
Va e det dom brukar säga "ny vecka nya tag" hmmm ja kanske..

Iallafall så festen i lördags va hur lyckad som helst trots att vi bara va 5 tjejr och en kille =) men seröst så tror jag inte att vi haft lika ball om vi varit så många som vi planerade från början.. Ibland är det mycket roligare om man bara är några få - som i lördes hehe.. Visst tycker jag att det va riktigt tråkigt att ingen av mina närmsta vänner va här men va ska jag göra åt det ?? Kan man inte så kan man inte helt enkelt och vi fick ju snällt ta den helgen som passade oss båda med barnvakt och så..
Vi bjöd på Tacos - hur enkelt som helst och gott =) Det är ju verkligen något som alla gillar och så går det ju så snabbt att göra. Sen spelade vi singstar och ja jag ljuger inte om jag säger att jag va BÄST på det!!! haha seriöst så va jag verkligen det =) Lotten vann dom första gångerna men sen när jag värmts upp så segrade jag all the time baby!! Det är verkligen något som är riktigt jävla ball =) Sätter verkligen fart på förfesten hehe..
Sen begav vi oss iväg till Banken och i taxin va det verkligen ös! Värsta turkiet känslan haha..
På banken va det verkligen roligt, jag hade så ball och så träffade jag så många gamla bekanta och det gör ju verkligen kvällen extra lyckad =)
Sen hände en annan sak som inte behövs nämnas här mer än att "den myten va inte sann" haha lyssna aldrig på myter! Vilken besvikelse men men så kan det bli när man är lite för rund under fötterna..
Sen begav vi oss hem vid 3 och fortsatte med singstar en stund sen lite nattamat sen sova eller ja så gott det gick.
Sjukt gött för dagen efter när jag vaknade så hade Lotten och Yessica redan städat upp och diskat - underbart att slippa! Fast å andra sidan så städade jag och fixade maten innan så Yessica sa själv att jag inte behövde städa upp efter festen..

Sen ringde min mamma och det hade blivit lite ändring i planerna så jag fick själv åka och hämta min kille.. Men först så va jag och hälsade på Katta på sjukhuset, hon låg inne med sin lilla dotter men dom skulle få åka hem idag.
Jag åkte så att jag va framme i Danmark till 19 och mamma hade hållt Jacob vaken tills jag kom så att jag fick lite bebisgos innan sängen - mysigt!
Mina föräldrar hade varit på marknad ända tills 18 så därför jag åkte dit så sent..
Dom tyckte att det verkade som om Jacob har en tand på G så vi kan ju hålla tummarna! 2 dagar har han vaknat på natten nu varit arg och ledsen men sen när han fått alvedon så har det inte tagit många minuter innan han somnat om igen. Så vi får se om det ploppar upp en tand snart =) Är ju på tiden isåfall för det är väl meningen att han ska ha fler än 4 tänder hehe..
BTW så har jag fått en tid till dietisten den 9:e eller 10:e för vägning och seriöst på dessa 3 dagar så HAR min son ökat i vikt! Bara så där... Jag lovar det kändes när jag lyfte upp honom så nu är jag riktigt nyfiken på hans vikt..

Sen va det dags för titt-in idag. Fast denna gången så va det inte enbart R-teamet utan nu fick alla från Hab komma dit och det va ju en hel del mer barn om man säger så.
Fast denna gången va det bara jag och Git från förra omgången som va där resten va nya. Denna gången så blandade dom alla Teamen och det va ju trevligt även om jag inte pratade så mycket med dom men det va så härligt att se barnen leka och busa =)  Det tråkiga är ju att det bara ska vara en gång i månaden! Usch! Förhoppningsvis så blir det ändrat snart ..

Nej sen gick vi hem och har bara tagit det lugnt. Jacob la sig halv 7 så det är nog snart dags för mej med att lägga maj. Ska bara packa upp från hans vagn så att jag slipper det imorgon. Imorgon ska vi till Ortopeden och testa hans ståskal =) Hoppas att jag snart får ta det med maj hem, ska bli så skönt att få se Jacob stå på sina ben så ni anar inte. Att få se honom stå framför tvn och titta eller få stå bredvid Naemi och titta på henne =) Så jag hoppas verkligen att han gillar det. Visst i början så kommer han säkert inte att gilla det men jag hoppas att det går över isåfall..
På onsdag ska vi till tandläkaren för första gången med Jacob. Ska bli spännande och se hur det går till hehe.. Han kanske biter henne i fingrarna mohahaha =) nej skämtar så klart bara men jag måste ju beätta om hans sjukdom och att han bara biter ihop och att det verkligen är hårt som fan! Och jag hoppas verkligen inte att det tagit någon skada alls på hans tänder i och med att han får så mycket med socker =/ Även om jag borstar hans tänder så klart att man undrar för det är absolut inget man brukar ge sina barn så ofta.. Jaja håll tummarna på att han har fiiina tänder =)

Nej nu ska jag läsa någon blogg sen ska jag faktiskt lägga maj!

Puss ouss

Kommentarer
Postat av: Miian

oj du har verkligen en full kalender gumman,du hinner ju absolut inte jobba när det är så mycket med Jacob,så jag håller tummarna för att du får vårdbidraget sen!

Lycka till idag!kramen

2008-09-02 @ 09:29:59
URL: http://miian.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0