Måndag snart slut

Då va denna dagen också slut, tycker dagarna bara flyger iväg..
Vi har haft en bra dag med trevligt besök och med en son som har varit helt underbar =D
Vaknade gjorde han först klockan 8 så där bjöd han på härlig sovmorgon - älskar att  vakna när solen är framme..
Har lyckats få i honom 4 mål mat idag plus en hel del vätska.
Jacob har varit på rikigt kelhumör idag, han har varit så snäll och go och typ inte gnällt något alls. Och varje gång jag lagt honom på min axel så har det verkligen kännts som om han försökt krama mej och inte velat släppa taget =) Ja jag kan säga att jag njutit som bara den idag...
Han är underbar min son =) Oh jag älskar honom så fruktansvärt mycket
Naemi vaknade för en stund sedan och då hennes mamma stod i duschen så tog jag upp henne, har försökt 2 gånger tidigare att natte henne men det har varit helt förgäves för Naemi vill att mamma ska natta henne.. Och självklar så har hon en förmåga att vakna när Yessica duschar så jag tod upp henne men jag försökte inte natta om henne då jag vet att det inte är lönt. Så vi gick ut och satte oss vid tvn och Naemi va ledsen men lugnade ner sig till slut och jag märkte på henne att hon ba trött och gärna drogs sig mot mej så jag gick in och hämtade täcket och nappen och släckte ner i lägenheten och la oss i soffan men Naemi på magen och HON protesterade inte =D.. Så där låg vi och mös och hon somnade hos maj men vaknade tyvärr när mamma gick i trappan men mysigt hade vi =) Så nu vet jag hur jag ska göra nästa gång.
Men vilken skillnad det va att ha henne ifamnen om man jämför med Jacob, inte att hon va svårare eller lättare att natta men det här med att ligga och pilla på allt - halsband, armband, fingrar, näsa, mun, armen ja allt. Det har ju aldrig Jacob gjort, det kändes lite konstigt men väldigt mysigt.. Så avslappnad om man säger så =)
Nu är iallafall Naemi med sin mamma och ska sova. Och jag sitter här igen, vid min trogna data =)

Har tittat på film ikväll igen, college trip hette denna - rolig men lite för fjantig ibland men sånt funkar för mej =)
Nu har det satts igång en annan film men den vet jag inte vad den heter och jag tittar inte så mycket på den heller. Får kolla på den en annan dag när jag känner för det för den verkar bra iallafll...

Idag när Ceccan va här så berättade hon att den här resan hon planerar med sin syster ska antagligen gå till Alanya i Juni och hur underbart hade inte det varit då =) Det är ju då jag och Jacob ska dit så planerar vi lite så kan vi ju se till att vi är där samtidigt ju, kanske inte hela tiden men ett tag iallafall.. Det hade vi gillat =)
Ni anar inte hur mycket jag hoppas på att få igenom den här fonden till resan för utan det så blir det ingen resa för oss det året =/ Vår kurator är i allafall snäll, så här har hon skrivit i intyget som har skickats in "Rekomenderar dom varmt för ett generöst fondmedel" Så nu är det bara till att hoppas på det bästa.. Det kostar ju en hel del att resa med barn och speciellt när man ska ha ett handikappsanpassat hotell - kan ju inte ta det första bästa eller billigaste utan det måste vara familjehotell och barnvänligt och helst svensktalad personal eller iallafall inom sjukvården och så måste det va handikappsanpassat och dom hotellen är inte så billiga om man säger så... Så ja tack ett litet bidrag =)
Jag vill ju inte sluta resa bara för att jag fått ett handikappat barn men vill gärna passa på innan det blir för tungt och måste ha assistans med mej, vill helst åka på semester med min son utan annans hjälp även om jag är tacksam för all hjälp jag kan få =D Men som sagt så får vi se hur det blir med det.......


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får fonden gumman en resa ihop kan ju va värt mkt iaf =) kraaaaam !!!! nu ska ja göra det där mobiltestet haha

2008-09-15 @ 23:12:38
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Vanja

Hejsan.



Du har inte funderat på att själv bli assistent till jacob vissa procent? De finns ju att få och det tar lite tid att ansöka om. men det är värt det för du får ju riktig lön trots du går hemma med honom och det är mycket bättre än vårdbidraget. Hoppas allt är bra med er annars.

Kramar Vanja m familj

2008-09-16 @ 23:52:02
URL: http://vanjal.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0