Eftermiddags-blogg

Jacob ville inte riktigt sova inatt =/ Vaknade klockan 1 då jag precis somnat och sen somnade han inte igen förrän klockan va efter 3 så visst har man varit trött idag.. Men nu är man pigg igen =)
Jacob har precis ätit middag - ärtsoppa, funkade bra..  Jag struntade i näringsdrycken till middagen utan jag tog vanlig saft för det gillar han bäst. Visst han måste få i sig näringsdrycken också så jag har den som mjölk på gröten morgon och kväll och det funkar bra =) och även lite då och då under dagen när det går men till maten funkar det inte så bra..
Nu ligger han och sover middag..
Har idag beställt hem Jacobs julklapp från mormor och morfar, något som han kommer att ha nytta av =) en så kallad maggunga =)


Magläget stärker barnets hållning och muskulatur, rörelse-förmåga och varsebildning. Rekomenderas av barnläkare och sjukgymnaster för såväl friska som för många barn med handikapp.
Maggungan ger barnet bra överblick, vilket stimulerar till nyfikenhet och underlättar kontakt med andra barn.
I leken övas balans och koordination som är så viktiga i den motoriska utvecklingen.

Och bara för att den här gungan är till för speciella barn så kostar ju den en hel del så jag får snällt avstå från julklappar så att min son kan få denna gunga - vilken snäll mamma jag är hehe... Fast vem hade inte gjort så för sina barn?
Jag tror iallafall att den kommer att göra nytta för Jacob och då är det mycket bättre att han får den än att jag ska få någon julklapp som jag sen kanske inte har någon nytta av...

Sen ska jag bara komma på vad jag själv ska köpa till honom men jag antar attdet blir något från komikapp eller varsam.. Får kolla runt lite på nätet om jag hittar något bra för honom =)

Snart så ska vi åka till Norge, eller ja om lite mindre än en månad faktiskt =) Storebror ska ju gifta sig! Ska bli ritktigt roligt!! Vi snackade om att ta flyget dit men det blev väldigt dyrt för oss allihopa så det blir att vi hyr en buss ustället och kör dit på natten så att småtingarna kan sova hela resan. Resan tar ca 18 timmar och barnen sover ju ca 12 timmar.. Det blir en låååång resa för dom små men det händer ju som tur är inte så ofta och någon gång måste ju bli den första. Ja och så lär vi få ta en massa pauser så att Villiam kan springa av sig ordentligt och vi andra få lite luft och sträcka på sig... Ja det blir en jobbig tur men är det bröllop så är det och då får man offra sig lite =)

Egentligen skulle jag haft en del besök idag men det blev ändrat från båda hållen så nu sitter man här hehe.. Men så kan det bli ibland och är man mammaledig så har man all tid i världen till att träffas ju.. Vi hittar en annan dag =)        Imorgon så ska jag träffa Madde iallafall, vi ska ha en heldag har vi sagt.. Lite shopping lär det också bli för den delen... Kanske hittar något roligt hihi... Yessica och Naemi skulle följa med imorgon men jag vet inte om det  bara är under shoppingen eller även efteråt men det lär vi märka

Sen kommer mamma och pappa hit på lördag =) trevligt!! Och när dom åker hem igen så ska dom ta lillkillen med sig så att jag kan få vila upp mej lite =) faktiskt skönt att vara barnfri mitt i veckan för en gångs skull =) Då blir det att man verkligen vilar upp sig ordentligt ju.. Sen åker jag dit på onsdag eller torsdag och stannar över helgen. Min storebror kommer också dit, han kände tydligen någon som skulle köra inom Danmark så då passade han på att äka med ´, sen åker han hem efter helgen också...

Imorgon ska min handledare från försäkringskassan ringa till mej angående min ansökan om vårdbidrag. Vi ska gå igenom allt som har med Jacob att göra. Typ va han inte gör som barn i hans ålder gör och vad för mycket jag gör med han som tex träning-utsträcknig-massage. Ska snacka om merkostnader för honom som tex den här feta yoghurten som han ska ha som kostar runt 12 kr burk som han ska ha en om dagen bara för att han inte går upp i vikt och även allt annat smått och gott som blir en hel del i lutändan. Det är så mycket mer än vad man tror faktiskt.. Ja så vi har nog en hel del att prata om imorgon.

Nej nu ska jag nog äta lite glass innan Jaco vaknar igen...
Man vet aldrig när det händer =)

Puss puss


Kommentarer
Postat av: fia

godagens på er , denna gunga där är super bra , våran lilleman provade en sådan på hab ett tag men hans kompiss hade en sådan hemma helt otroligt vilken bra sak , kul att titta in i en blogg där man känner igen sig . kram

2008-09-18 @ 14:41:40
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: sofie

Nawwww, tac k gumman ;) ja visst ser han lycklig ut? han e den stoltaste pappan som finns, hihi puss

2008-09-19 @ 09:30:39
URL: http://barahonsofie.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0