Dagiset

Hej bloggen!

Idag va det dags för besöket på det andra dagiset som jag va intresserad av och blev ännu mer intresserad när jag såg det =)
Stort och fint och luftiga rum.. Ja jag gillade det!
Fick även tid till att prata med rektorn fast det va inget som vi hade bokat utan när vi träffade henne och hon fick reda på att Jacob hade särskilda behov så frågade hon oss om vi hade tid och det va ju klart att vi hade - Lena från hab va med på besöket.
Vi gick igenom vad Jacob behöver hjälp med och att jag ville ha in honom på nattis direkt för att jag ska börja jobba sen efter att jag läst och egentöigen får man inte göra så utan isåfall när jag pluggar så ska egentligen Jacob gå på en avdelning och sen när jag börjar jobba så får han komma in på nattis sen men i och med att Jacob har särskilda behov och inte är så smart att flytta på honom så skulle dom försöka ordna så att han kunde gå på nattis direkt och det är ju kanon.
Inskolningen kommer att ta en hel del längre tid än vanlig inskolning så då är det tur att jag ska läsa på distans så att jag kan vara med honom där.
Och så kommer vi att få anställa en assistans till honom och då får jag vara med på anställningsintervjuerna och även bestämma vem jag tycker - Det är viktigt att det känns bra..
Men det är ju senare moment, först och främst ska jag sätta honom i kö så får vi se hur det blir med allt annat =)
Men jag blev nöjd med besöket iallafall..

Sen gick jag hem till Madde och va där en stund, gick en runda på stan =) Handlade inget! Kryss i taket hahaha Nej nu är det slut på allt handlande, har verkligen inte råd med det...
Fick en vinterjacka till Jacob från Casper och den va skitsnygg! Ska ta kort på den sen men jag hinner det just nu.. Men den är riktigt snygg =) Så tack Casper och Caspers mamma hehe
Sen vid halv ett skulle dom hämta barnen på dagis så då bestämde jag mej för att gå hem och vila lite för att sen bli pigg till kvällen då vi ska titta på film.

Nu är jag snart redo för att bege mej hem till Madde igen.. Ska plocka lite äpplen med mej bara =) äppelpaj mmmuummmma.......

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla kul att du tyckte om dagiset ju !!! du kan anställa mig :D haha... så kan du "inskola" in mig med honom redan nu hahaha ...ses snart pössar

2008-09-23 @ 19:00:55
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: assistent

hej linda ja bruka läsa din blogg. ja jobbar själv med ed cp skadad man.och har läst att din lille gosse är stel i sina leder.ja vet att botox ska göra dom mer avslappnade.kan de vara något för din gosse. du kan ju kolla om du inte redan har fått införmationen. googla o läs om de.

2008-09-23 @ 19:39:25
Postat av: Miian

hej hjärtegryn!

hoppas du mår bra,trots att sötnosen är i Danmark.

åhh jag ville bara plocka upp honom ur vagnen på Maxi sist och kramas med honom,stora/lilla killen.

börja på dagis ska han med,när e det tänkt han ska börja?

tycker du ska anställa mig som assistent mohaha

När kommer Jacob hem igen?så vi kan boka dejt!

KRAAAAAAAAAAAM

2008-09-23 @ 21:17:03
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

hej hjärtegryn!

hoppas du mår bra,trots att sötnosen är i Danmark.

åhh jag ville bara plocka upp honom ur vagnen på Maxi sist och kramas med honom,stora/lilla killen.

börja på dagis ska han med,när e det tänkt han ska börja?

tycker du ska anställa mig som assistent mohaha

När kommer Jacob hem igen?så vi kan boka dejt!

KRAAAAAAAAAAAM

2008-09-23 @ 21:17:11
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Linda

Assistent: Hej hej!

Kul att du läser =)

Ja jag har hört talas om botox men är inte Jacob för liten tror du?

Jacob blir ju stel så fort han vill göra något så det kan kanske vara bra.. Men det är ingen som sagt något till mej om det..

TAck för din kommentar =)

2008-09-24 @ 01:17:39
URL: http://jacob070527.blogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0