Dagen som gått..

Måndag
Måste ringa till sjuksköterskan eller läkaren och rådfråga vad jag ska göra med Jacobs sår under tungan
Tess kommer (hoppas jag) och stannar tills kvällen ,-)
Katta&Tuva kommer kl 13-14.30
Lena från Hab kommer kl 15 och ska lämna resonansplattan och så ska vi göra en kartläggning om Jacob
Min lillebror kommer på kvällen någon gång och lämnar min post och hämtar sitt playstation.
Ska börja med hans snus imorgon så att det blir färdigt någon gång.

Ja detta va dagens planer.
Kom på att jag inte behöver ringa till sjuksköterskan då jag kommer att träffa henne på torsdag och så länge inte Jacob lider av det så behöver jag inte ringa, hade ändå fått till svar att vi avvaktar tills på torsdag.
Tess kom tyvärr inte =( varför vet jag inte men hon skulle höra av sig imorgon så att vi kunde planera in en annan dag..
Katta och Tuva kom och jag fick kolla i deras jultidningar. Handlade för 1000:- 1 julklapp till Jacob, 1 till min lillebror och 1 till Villiam och Elias =) Åt även lite frukost tillsammans sen satt vi bara och snackade.
Lena kom lite för sent, hon hade inte fått in resonansplattan i bilen haha så hon hade fått ta vaktis och Gunborg till hjälp =) Och sen hittade hon inte till mej, hon trodde att jag bodde på nr 17 så det va tur att hon ringde haha... Vi gick igenom det här med kartläggning så nu vet jag vad det är..
Sen ville hon att jag skulle svara på en svår fråga = "Hur jag tror Jacob kommer att vara om 3år och vad jag tror han kommer att klara och vad jag vill han ska klara?" Hon märkte nog på mej att jag tyckte att det va jobbigt att prata om framtiden =/ Vet liksom inte vad jag ska tro... Nu när vi gjorde den här mätningen så fick jag besked på att Jacobs största spasticitet sitter i benen och jag är ju inte dummare än att jag fattar att det inte är så bra för det är ju benen han behöver för att kunna gå... Och det sa jag till Lena och hon höll med maj... Så mina svar till hennes fråga va - "Jag vill/hoppas att han kommer att kunna gå med hjälpmedel när han är 3år, han kommer att gå på dagis, Jag vill/hoppas att han kommer att förstå vad jag säger som tex nu är det mat, nu ska du sova m.m Och jag vill/hoppas att han fortfarande äter fast föda"
Sen va det Lena som sa att hon tyckte att det räckte med det, ja jag va inte långt ifrån tårarna om man säger så.. Ja dom förstår nog hur jobbigt det är att prata om det så därför hon tyckte att vi skulle avsluta.
Sen kom min bror och hämtade sitt playstation och sin dricka och så stannade dom en liten stund och snackade.
Och nej jag har inte börjat med snuset ikväll.. Måste bli färdig med det! Men det kommer att bli så satans varmt här inne i och med ugnen som ska stå på i sammalagt 36 timmar!!

Jacob vaknade precis och vill inte riktigt somna om, jag hör hur trött han är men han ligger där inne och gråter lite. Har varit där inne 2 gånger nu men då skrattar han bara så han tror väl att han ska få komma upp.. Trodde först att han va täppt i näsan men icke, testade och höll för hans mun och han andades hur rent som helst genom näsan så det va ju skönt iallafall..
Han somnar nog snart igen, ibland har han sådana kvällar men det är inte ofta.. man kan ju inte sova bra alltid... Själv så är jag mer förkyld, täppt i näsan - inte så snorig precis men lite ont i halsen. Det går ann men hobbigast på morgonen då det bara rivs i hela halsen.. Tur att det finns Strepsil =)
Nej jag får gå in till honom igen.. kommer snart...............

Så nu hoppas jag att han somnar, fick kela lite med honom en stund...

Bestämde även med Lena att vi ska till ett ställe som ligger vid Österräng, kommer bara inte på vad det hette.. Men iallafall så dit vi ska, känselrum eller vad man ska säga.. Det är ett ställe där dom har gjort vid 4-5 rum. Ett rum ska det bara vara vitt, vitt och mjukt. Ett annat rum är det helt svart, det ska tydligen vara helt kolsvart och där ska man bara sitta och slappna av. Ett rum skulle vara blått som havet och ett som skogen, grönt och till sist skulle dom ha ett bollhavs rum.. Ja det ska vara bra för ens sinnen och hon trodde att Jacob skulle gilla det så vi ska boka en tid men när det blir vet jag inte men det ska bli spännande =)

Annars har dagen varit lugn, Jacob har varit på jätte bra humör, suttit vid vasken 3 gånger men han gillar verkligen inte att sitta där själv hehe nej för då är det ingen som skvätter på honom ju =) Och druckit mycket saft med sprutan.. Funkar skitbra så jag ska fråga dietisten eller sjuksköterskan ifall dom har en större spruta för det är rätt drygt att fylla på efter 5ml hela tiden. Ikväll när jag skulle ge han drickan så fick han hålla i sprutan själv medan jag styrde och tryckte ut saften och likadant gjorde vi med tandborstningen =) Då känns det ju lite mer för honom att det är han själv som gör det...

Tänkte att jag skulle skriva lite inlägg om Jacobs diagnoser och göra en ny kategori och har det samlat där. Skulle passa på att göra det nu när Yessica inte är hemma så att det blir ordentligt gjort. Annars är det lätt att man snackar och så kommer jag av mej, lättare när man är själv då ju..

Jacob somnade nog direkt för han har inte sagt ett pip sen jag gick ut - skönt för honom ju =)
Hoppas jag att han sover gott hela natten och vakna gärna klockan 7 *please*

Nej nu ska jag rota lite på nätet!

Puss puss
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Uuuuusch vet precis hur du känner dej kring den frågan lena ställde. Jag svarade typ på den för tre år sen och sa att ja trodde mathilda skulle sitta stå o gå o allt men va lite sen ändån.. mmjo ellerhur.. så gick de med det. sånna frågor svarar ja aldrig mera på minsann blev så besviken o ledsen.Angående de på österäng så menar du snozel va ? Dit har vi blivit erbjudna många ggr o haft tid men alltid kommit förhinder vi kanske kan fråga lena om vi alla kan dit tsm ? vore skoj ! Angående större spruta så kan du fråga mig istället ;) hihi. pöss kram ps. ja tycker du ska försöka så gott du kan att intala dig att man får lov att gråta framför andra.ds <3tycker så mkt om er<3

2008-09-08 @ 22:16:06
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0