Besviken - Trodde jag faktiskt inte =/

Lillkillen hade verkligen inte gått upp i vikt, jag som verkligen trodde det denna gången - tyckte att han kändes tyngre ju..
Sist vi va där så vägde han prick 8kg men idag vägde han 7620 =/
Han hade iallafall blivit lite längre så nu är han 73,5 lång och hans huvudomfång hade faktiskt ökat ½cm så nu ligger det på 40,3..
Men attans också att han inte vill gå upp i vikt, bara pendlar hela tiden mellan 7,5-8 upp och ner.. Snart i 1års tid nu - i december för att vara exakt..
Ska fan börja ge honom smör på sked, om han gillar det.. Men det tror jag.. Japp så smör på sked ska han få..
Och så ska jag köpa dom fetaste yoghurtarna som finns, dom delicates eller vad dom heter. Och så ska jag se om jag kan få i honom lite mellanmål ?? Med mycket grädde isåfall - grädde med kräm kan man säga =) Och istället för saft att dricka på dagarna så ska jag ge honom näringsdricka som är smaksatt med jordgubb eller banan/aprikos eller choklad. Det är nästan samma som näringen han fick innan bara det att den är tunnare i konsistensen, som mjölk, och så smakar den inte alls så mycket grädde som den andra han hade. Har testat att ge honom jordgubb nu efter maten och han drack ½dl faktiskt =) Så det verkade som om han gillade det.. Men vi testar lite till innan vi beställer hem mer av det..
Sen ska jag ju fortsätta med att koka hans gröt med minimax och kan ju faktiskt hälla på näringsdrickan som mjölk - om han gillar det.
Sen ska han äta lagad/burk mat 2 gånger om dagen så ja jag får börja vänja honom med att äta direkt när han vaknar - vilket jag inte lyckats med tidigare men jag testar igen, iallafall senast 8 på morgonen och att han äter med 3½ timmes mellanrum.. Ja jag ska nog komma på en lösning..
Så gröt x 2 Mat x 2 näringsdricka minst 2dl - helst! och eventuellt lite mellanmål om det går.. vi testar =)
dom va lite oroliga för att han skulle bli uttorkad, men det tror inte jag med tanke på att han dricker mer än han gjort innan.. Och sedan han börjat dricka det lilla han gör nu så har han fått mer ordning på sin mage och det tycker jag är kanon.. Inte hård alls längre och skönt för honom att slippe ta i för kung och fosterland för att få ut en liten kaninskit..
Stakaren...
Jag kan bara inte fatta hur han går ner i vikt? Han äter ju mer nu än va han gjort innan... Dom säger att barn med spactisitet förbränner mer än vanliga barn... Och kanske han har aktiveras mer nu än vad han gjorde sist vi va där.. Tycker att det är samma som innan och jag tycker ju att Jacob blivit mer avslappnad än han varit innan så fortfarande står jag i frågetecken??
Jag ska iallafall börja mata han i famnen istället för det är 10x lättare än att ha honom i sin matstol. Brukar gå lättare också att få i honom mer på de viset..
Ja jag ska göra mitt bästa =)

Angående såret under tungan så skulle vi avvakta, ska bara vara noga med att skölja med vatten efter varje måltid och hålla koll på det och blir det värre så skulle jag höra av mej till dom. Det såg förrvisso bättre ut när jag va där men i morse så blödde det från det. Men vi får vänta och se. Tydligen så skulle logopeden vara bättre på det så jag ska kolla med henne när jag träffar henne..


Sandra!
Jobbar du imorgon då?
Tänkte titta inom då, och jag hade tänkt ca 1500:-

Kommentarer
Postat av: sandra

Japp jag jobbar imorgon :-)du är välkommen :-)hihi!

2008-09-11 @ 17:46:11
Postat av: En magdansös dagbok

Va roligt du följer bloggen!

Ja det blir så fort som möjligt han ska göra ett par saker i Turkiet först, säga hejdå till släkt och sånt. Men det känns mer ok att vänta nu när jag vet att han fått uppehållstillståndet =)

2008-09-11 @ 19:27:25
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: En magdansös dagbok

Ja jag längtar!

2008-09-11 @ 20:14:03
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Anonym

där sandra jobbar som jag köpte min ;) hihi ! Ja ge han så mkt fett du bara kan allt han äter ska va redigt fett !!! om vi så ska ge han fläsk t middag var da minsann! lillprinsen måtte ju öka i vikt tant madde bidde ju ledsen i ögat =( kramis

2008-09-11 @ 20:33:23
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: linda&pigge

hajhaj

läste om att din lilla prins inte går upp i vkt...

jag har matolja eller raps olja i vällingen till maja o det funkar sen massa smör i mat o på macka...



men testa det med oljan om du vill..

hoppas han går upp i vikt..

kram

2008-09-12 @ 01:26:40
URL: http://www.majazippert.blogg,se

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0