3 veckor!

Hey bloggen!

Ja idag är det 3 veckor sedan jag slutade röka! Känns väldigt bra =)
Ja man kunde väl inte kalla mej för riktig rökare innan heller, slutade ju när jag väntade Jacob och höll uppe hela amningstiden. Men sen kom det tillbaka lite smått, typ på min 25års fest rökte jag men sen inget mer sen när vi va i Turkiet så tog jag verkligen igen allt som jag missat haha.. Sen slutade jag igen och typ sällskapsrökte, rökte aldrig när jag hade Jacob men så fort han la sig på kvällen så gick jag ut på trappen och rökte.. Sen blev det bara mer och mer och så va man tillbaka på det gamla, rökte ofta... Men sen har jag hållt på sluta börja sluta börja sluta och åter igen börja.. Trodde ärligt att nu när jag flyttade ihop med Yessica så skulle jag inte klara det för Yessica röker också =/ Men jag har motbevisat mej själv och har idag hållt upp i 3 veckor utan minsta tjuvblåset och då röker Yessica fortfarande. Brukar till och med följa med henne ut för att hålla sällskap och så men har fortfarande inte bett om sistan =D
Visst känner jag röksug varje dag, det ska jag inte neka till men denna gången har jag gett maj fan på att det är slut!
Nej nu ska jag bli en hälsosam mamma =) Inget gotte inge flott och inge cigg! Men jag ska inte säga att jag bantar för det går alltid åt pipsvängen men jag ska inte äta sådant skit längre and thats it!!

Sov till 10 idag och det kändes underbart =) lyckades till och men att somna inatt fast att jag vilade så sent på dagen/kvällen igår...
Idag ska jag träffa 2 söta flickor till =) Lisa och Ceccan.. Inte förrän vid 6 ska jag va hos Lisa för hon börjar på sitt nya jobb idag =) Men sen ska vi ut och äta på Robins och jag ska käka deras underbart goda räksallad! Skojar inte om jag säger att den är den godaste jag smakat! Mmmm mmmm massa räkor!
Sen blir det nog hem till Lisa igen och blir väl tragg för hela slanten =) Hon måste berätta allt om turkey!

Igår kväll så begav jag mej till Madde för lite film, hade äpplen med mej så vi gjorde äppelpaj mmm gott! Fick ju njuta en sista gång hehe.. Vi kollade på "Linas kvällsbok" Och för att vara en svensk fjortisfilm så va den helt okej, va lite mysko ibland med alla hennes tankar men den funkade =)
Sen efter så satt vi och traggade en massa om barnen - vilket vi alltid gör =) Underbart att prata med dom ju..
Det kändes konstigt att va där på kvällen och utan Jacob men samtidigt skönt för nu fick jag mer tillfälle till Mathilda vilket jag aldrig har så mycket av då jag alltid har Jacob ju..
Busade lite med henne med hennes nya leksaker och hon skrattade åt det hehe såå mysigt =) älskar hennes skratt/fnitter =) Så härligt det låter...
Sen ville inte Casper sova så jag fick gå in och ta han och han såg lite förvånnad ut först men sen fick han den busigaste blicken jag sett haha.. Sen killade jag han massa och va han skrattade =D så härligt att busa med honom!
Honom ska vi passa några dagar när familjen är iväg med Mathilda och det ska bli så roligt!! Fast jag vet inte om jag vill vara här eller hemma hos dom för här hemma har vi en trappa och känner jag Casper rätt så lär han klättra i den enhel del! Hemma hos Madde så är det ju typ fritt fram med allt.. Men det är ett tag tills dess så vi ska nog komma på bästa lösningen men roligt ska de bli =)

Ha en fiiin onsdag för det ska jag!!

puss


Mamma saknar sin busunge =(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det har du ju rätt i att kanske vara här.. han klättrar ÖVERALLT !! han är livsfarlig. och kanske tycker han de e bekvämare sova hemma eller tryggare eftersom mamma o pappa inte är med. =) vi får se när den dagen kommer pösskram hela daaaan

2008-09-24 @ 21:04:46
URL: http://mommy.webblogg.se/

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0