Jahopp!

Halluu!

Då va min blogg låst och ja det känns bra =)
Har hela tiden sagt att när jag tycker att jag har för många läsare så låser jag den och nu va det helt enkelt dags. Plus att jag ville få bort en del nyfikna läsare som inte har den minsta rätten till att snoka i vårt liv..
Nu har jag sådär precis lagom läsare plus att nu har jag ju själv lite koll på vilka ni är och det är ju alltid kul =)

Tänkte berätta lite för er om resan!
Allt va bra! Och då menar jag verkligen BRA!!!
Att min son skulle vara så underbart snäll på den 17 timmars långa bilresan hade jag aldrig kunnat tänka mej!
Vi åkte hemifrån klockan 19 och jag tänkte att Jacob kommer väl somna vid senast 22 som han gjort dom senaste dagarna men icke! Han skulle minsann inte sova och visst de va okej för mej så länga han va lugn. Mellan 23.30 - 01.30 sov han sen va han vaken ända fram tills klockan 8 sen sov han i 2 timmar till.. Men det bästa av allt va att han inte gnällde det lilla minsta, eller jo 2 gånger fick han sitt utbrott och skrek i ett par sekunder sen va det bra igen - inte ens pappa som satt längst fram hörde att han skrek och dom andra 2 knoddarna sov som stenar så inte va det ögt han skrek heller..
Det jobbigaste av resan va maten och som tur va så åkte vi på natten så det blev inte för många måltider hehe... Han fick mycket flytande mat istället för annat..
Och likadant va resan hem, Jacob va dundersnäll men ville inte sova där heller. Han sov väl ca 6 timmar på den resan så liiite mer ;)

Jag och min syster och dom 2 minsta killarna fick bo hemma hos Beata (Linns syster) För det fanns inte plats till alla 9 hemma hos brodern min.. Jennie va hos Beata nästan hela tiden medans jag bara sov där. Dom höll på med planering till bröllopet och så.

Bröllopet va väldigt mysigt =) I en liten kyrka med dom närmsta släkt och vänner.. Det va ju även dop för lilla Emily =)
Linns klänning va så otroligt vacker!! Så underbart fin =) Men tyvärr så syns inte själva mönstret på bilderna - inte på mina kort iallafall så vi får hoppas att fotografen har fått en bra bild på mönstret..
Känner inte att jag har några bra bilder från bröllopet så jag väntar tills min bror eller Linn skickat korten från fotografen så ska jag visa er massa - lovar!
Men jag kan bjuda på ett videoinlägg hehe.. Richard och Linn valde att inte ha någon bröllopsvals och det kan jag förstå för min bror kan verkligen inte dansa någonstans hahaha och det lär ni se på klippet hehe.. Men vi hade lite lekar och sånt innan och efter middagen och där kunde man vinna en dans med bruden och en dans med brudgummen och min syster vann en dans med brudgummen och Richards jobbarkompis (tror jag) Gunnar vann en dans med bruden och det fick jag infilmat fast inte med världens bästa kvalitet =/
Filmen kommer i slutet på inlägget såklart =) Jacob finns även med på klippet med en för jävla ball kille som heter Roy - roligare kille får man leta efter haha! Och så underbar med Jacob och det är guld värt i mina ögon =)
Hans syster bor ovanför Richard och Linn så han och hans flickvän kom till själva bröllopsfesten. Jacob verkligen gillade honom =)
Och från det ena till det andra så är fan folket i Norge såå trevliga och roliga! Den här bröllopsfesten va nog den roligaste jag varit med på - har ju bara varit på 3 så de är kanske inte så konstigt =) Missförstå inte, min systers bröllop är oslagbart - själva cermonin! När hon kom in på båten =) Finns nog inget som kan slå det! Men själva festen va inte i närheten av festen i lördes..
Fast den dagen JAG gifter mig haha ja den dagen! Då finns det inget som kommer att slå mitt bröllop! Det kan jag lova ;)
Och jag kan säga som så här att det är bara jag som ska planera och ja självklart min man (om det kommer någon sådan någon gång hehe) Men det är jag som ska se till så att allt klaffar iallafall, jag ska inte ha hjälp av någon toastmaster iallafall för på något vis så känns det som att brudparet blir lite överkört (inget negativt) Men när jag ska gifta mej så ska det gå efter mina planer och jag lovar att allt kommer att gå som jag vill hehe I´m the best!!
Men nog om det hehe för det kommer att dröja lääänge innan den dagen, tillbaka till bröllopet då! Cermonin va hur fin som helst och både Linn och Richard va så fina men deras lilla Emily va ju självklart vackrast =)
Syster min höll ett tal till dom och ja det gjorde hon verkligen bra med tanke på att han fick Richard till att börja gråta... Och även kom det tårar hos mej och en del andra i lokalen.. Duktig hon är - hade jag aldrig klarat...

Festen höll på till klockan 6-7 sen va det upp igen klockan 10 till lillkillen och mindre pigg va man men det va ju självförvållat för mamma hade bara sagt att hon va barnvakt på natten och morgonen fick vi ta själva så de va bara till att gå upp.. Men vi gick och la oss igen lite senare och sov några timmar så blev mamma pigg igen =)

Videon är inte färdig än så jag slänger in ett inlägg lite senare när det är färdig uppladdat =)

Nu ska jag slänga mej på soffan och glo på tv!

Ha det gott!

Puss

Kommentarer

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0