Influensavaccinationen

Det va ju sista dagen idag som vi kunde komma så jag va bombsäker på att rummet va fullt när jag skulle dit men nej då det va ingen i vänterummet alls =)
Så jag fick komma in direkt men när vi kom ut så va rummet fullt haha så det va tur att jag kom som jag gjorde så att jag slapp sitta och vänta en massa..
Hon som gav Jacob vaccinationen va samma tjej som jobbade på neonatal den dagen som vi egentligen skulle bli utskrivna men blev inlagda igen då läkaren tyckte hon såg krampor på Jacob, hon är även dotter till en av mina kollegor som gått i pension så jag skickade en liten hälsning som jag vet att hon kommer att bli glad för =)
Jacob fick en halv dos pga att han vägde så lite och han blev lite ledsen men inte så farligt, tror det berodde mest på att han va trött. Fick sitta kvar i väntrummet i 20 minuter för att se så att han inte reagerade på sprutan men det gjorde han inte.
Men under tiden som vi satt där så fick man sig små tankeställare om hur Jacob kommer att bli i framtiden =/
Där fanns 2 flickor där som va så lika Jacob till sättet och utseendet. Man har liksam aldrig tänkt att barn med cp-skada att dom har speciella kännetecken men det har dom verkligen men om man inte känner någon eller vet någon som har det så är det riktigt svårt att se det..
Jag glömmer aldrig när en bekant sa till mej att hon tyckte att det såg ut som om Jacob hade en cp-skada, hon menade självklart inga illa med det utan mer att hon jobbade med en pojke som hade en cp-skada och att Jacob hade vissa utryck som va typiskt cp-skada och när hon sa det till mej så visste jag inget om det alls och sa att nej det har han inte, inte vad jag vet men det tror jag inte...
Dagen efter fick jag diagnosen Cerebral Pares......
Och i dagens läge så kan jag också se på andra om dom har en cp-skada eller inte (kanske inte alla) men i det väntrummet där vi satt idag fanns det 3 flickor och 3 pojkar och 3 av dom i det rummet hade en cp-skada, min son plus 2 av flickorna..



Kommentarer
Postat av: Linn og Richard

Förstår vad du menar, jag kan absolut inte se at Jacob har en cp-skada! Det enda sim syns är ju at han er lite liten för ålderen og skelar lite med ögonen, men det hadde ju inte behövd vara nåt!:)

Visste inte at man kunne gi influensavaksine til så små.. Her er det bare eldre som får det tror jeg, + dom med dårligt immunförsvar..

2008-10-31 @ 22:02:41
URL: http://rodsethverting.blogg.no

Vad du än vill säga så är det välkommet:

och du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0